וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים בחשמל: 10 טיפים שאתם חייבים להכיר

בשיתוף B144, בשיתוף B144

2.2.2020 / 7:11

העונה הקרה פה ואיתה מגיע גם חשבון החשמל הגבוה, אפילו יותר מזה של הקיץ. איך אפשר לחסוך בעלויות ולהוריד את צריכת החשמל גם כשקר וגשום?

תאורה לבית. ShutterStock
אם אתם לא גרים באזורים גבוהים וקרים במיוחד, חממו את הבית על ידי מזגן/ShutterStock

חימום הבית - על ידי מזגן
אם אתם לא גרים באזורים גבוהים וקרים במיוחד, חממו את הבית על ידי מזגן. זוהי צורת החימום היעילה ביותר בסתיו והחסכונית ביותר, במיוחד אם יש לכם מזגן 'אינוורטר'.

נקו את הפילטרים של המזגנים
כן - ממש כמו שעשיתם לפני הקיץ! הסירו את מסנני האוויר של המזגנים, שטפו ונקו אותם והחזירו בחזרה למקום. המזגנים יהיו שקטים וחסכוניים יותר.

חברו שעון שבת לדוד המים החמים
אם עדיין אין לכם מתג הפעלה לדוד, שמבוסס על קוצב זמן (שעון שבת), זה הזמן להתקין אותו.
קראו לחשמלאי מוסמך שיתקין את המתג: 30 דקות בסביבות שש בבוקר למתקלחים על הבוקר ו- 30 דקות בערב לחובבי המקלחת שלפני השינה, אמורות להספיק למשפחה בת ארבע נפשות.

החליפו את ראשי המקלחת
למה שלא תנצלו את הסתיו לחסוך לא רק במים חמים, אלא גם במים בכלל? החליפו את ראשי המקלחת בראשים חסכוניים. בשוק יש היום ראשים שמאפשרים העברה של 6 ליטר מים בדקה בלבד, בלי לחוש בזרם חלש. נצלו אותם!

בדקו את הבידוד בחלונות הבית
האם החלונות מחדירים את רוחות הצפון והקוטב, או שהם מבודדים היטב? אם הרוח נושבת קרירה במרווח שבין החלון והמסגרת - אטמו אותו.

תכננו טוב יותר את הכביסות
אספו כמה שיותר כביסה ליום מוגדר במשך השבוע. כביסות מסודרות, שממלאות את מכונת הכביסה במידה נכונה, יחסכו לכם כסף רב. נסו לכבס בימים בהם מזג האוויר צפוי להיות יבש יחסית, כך שלא תצטרכו להשתמש במייבש הכביסה.

הכנסת אבקה אל מכונת כביסה. ShutterStock
כביסות מסודרות, שממלאות את מכונת הכביסה במידה נכונה, יחסכו לכם כסף רב/ShutterStock

נקו את המקרר שלכם
כן! לא רק בפנים, לשם שינוי, אלא גם בחוץ - במיוחד בחוץ: קחו את שואב האבק ושאבו את האבק מסביבות המדחס ופתחי האוורור של המנוע. המקרר יתאמץ פחות ויחסוך לכם חשמל.

נקו את המחשבים שלכם
באותה צורה ממש. פתחו אותם ונקו את המאווררים מאבק. בזהירות רבה הסירו אבק מלוח האם וממקומות נוספים, כגון ספק הכוח והכרטיסים השונים. לא בטוחים איך לעשות זאת? חפשו טכנאי טוב וקחו אליו את המחשב.

נתקו את המחשבים שלכם מהזרם
וגם ציוד אלקטרוני אחר, כאשר הם לא בשימוש. תתפלאו לדעת, אבל כל המחשבים והמכשירים האלקטרוניים השונים ממשיכים לצרוך חשמל גם כאשר הם כבויים, בעיקר במכשירים שיש להם שלט-רחוק ובמחשבים. חברו את כולם לרב שקע שיש לו מתג, ובסוף היום, לפני שאתם הולכים לישון, הורידו את המתג.

בדקו צריכת חשמל בבית שלכם
שווה לעבור על מוצרי ומכשירי החשמל השונים, על הנורות וגופי התאורה ולבדוק כמה חשמל הם צורכים, ועד כמה הם חסכוניים. נכון, לא תמיד שווה או כדאי להחליף מקרר בן שלוש או חמש שנים במקרר חדש, רק בגלל שדירוג האנרגיה שלו אינו מזהיר, אבל שווה בהחלט להחליף גופי תאורה בזבזנים או מכשירי חשמל ישנים של ממש.

לסיום, טיפ בטיחותי חשוב: חברו מכשירים רגישים, כגון מכונת כביסה, מקרר, מכונת קפה, טלוויזיה, מגברים וכדומה, למגן ברקים. מגני ברקים עולים 60 - 200 ש"ח, בהתאם להספק שלהם, והם יגנו עליכם מפני פרצי חשמל וקפיצות מתח חריגות. כדאי מאד להשקיע בכך.

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, אספנו עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

ביקור טכנאי: 150-250 שקלים
תוספת שירות לילה/סופ"ש: 50-150 שקלים
החלפת שקע: 150-245 שקלים
התקנת נקודת חשמל: 190-275 שקלים
התקנת נקודת תאורה: 165-225 שקלים
התקנת מפסק תלת-פאזי: 300-400 שקלים
התקנת נקודת חשמל לדוד (כולל מפסק): 375-490 שקלים
החלפת פקק: 60-70 שקלים
התקנת לוח חשמל (בסיסי, חד-פאזי): 730-1,190 שקלים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully