וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מגיע: כך תכינו את מערכת החשמל בבית לגשמים ולברקים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

17.12.2019 / 14:18

מה בדיוק ניתן לעשות על מנת להכין את רשת החשמל הביתית לעונה הגשומה וכיצד חשמלאים מיומנים יוכלו לעזור לכם לעשות זאת? כל התשובות

ברקים. ShutterStock
כאשר ברק פוגע "פגיעה ישירה" בבית מגורים התוצאה עשויה להיות הרת אסון/ShutterStock

העונה הגשומה מלווה לא אחת בסופות עזות וכחלק בלתי נמנע מאותן הסופות, אנו נתקלים פעמים רבות ברעמים וברקים עזים. אמנם יש ברעמים ובברקים אלמנט רומנטי, במיוחד כאשר אנו נמצאים בבית מול האח הבוער, אולם כאשר ברק פוגע "פגיעה ישירה" בבית מגורים התוצאה עשויה להיות הרת אסון. כל מכשירי החשמל בבית עשויים לחדול מלתפקד, והתיקון עשוי להיות יקר לפחות כמו רכישת מכשיר חשמלי חדש.

התקנת קולט ברקים

הסיבה לכך היא שהברק מכיל מטען חשמלי רב עוצמה אשר גורם למה שמכונה בעגה המקצועית של החשמלאים "נחשול מתח". אותו נחשול פוגע ישירות במכשירי החשמל וגורם לאי שמישות מיידית.

על כן, רגע לפני שהחורף מתחיל מומלץ לקרוא לחשמלאים על מנת שיתקינו בבית קולטי ברקים עם הארקה. מדובר בהוצאה בסדר גודל בינוני, אולם תהיו בטוחים שהתקנת קולט ברקים היא זולה בהרבה מתיקון מכשיר חשמל.

בדיקת מפסקי הפחת

מפסק פחת הוא המצאה חדשה יחסית ואפשר לומר בביטחון מלא שמאז שהמפסק המיוחד הומצא מספר הנפגעים כתוצאה מהתחשמלות ירד פלאים. המכשיר, מנתק באופן אוטומטי את זרם החשמל במקרה של קצר חשמלי, כזה שנגרם כתוצאה ממכשיר חשמל תקול כמו גם מהתחשמלות של אדם או בעל חיים. מכיוון שהחורף הוא זמן "מועד לפורענות" בשל הגשמים והרטיבות מומלץ להקדים תרופה למכה ולהזמין חשמלאים אשר יבדקו את מפסק הפחת בבית רגע לפני שהאסון מתרחש.

התקנת תנורים לחימום המקלחת

התקנה של תנור חימום למקלחת עשויה להיות מעט יותר מורכבת מאשר התקנה של כל תנור אחר. חדרים רטובים מצריכים סדר פעולות שונה במקצת מזה שנהוג בשאר חלקי הבית, מה גם שברוב המקרים לתנור האמבטיה אין שקע חשמלי רגיל אלא הזנה ישירה. נכון להתקין תנור כזה זו לא תורה מסיני, אבל בכל זאת, עדיף להזמין חשמלאים מוסמכים שבקיאים בהלכות הבטיחות לעשות זאת.

שקע חשמל שבור. ShutterStock
רגע לפני שהגשמים מתחילים מומלץ להזמין חשמלאים שיעריכו את מצב מערכת החשמל הביתית ויאתרו נקודות תורפה/ShutterStock

איתור נקודות תורפה בטיחותיות

כידוע השילוב של מי גשמים וחוטי חשמל חשופים עשוי להיות קטלני במיוחד - המים מוליכים את החשמל למקומות שאתם ממש לא רוצים שהוא יגיע אליהם, מה שעלול להוביל לקצר חשמלי קטלני או אפילו להתחשמלות. לכן, רגע לפני שהגשמים מתחילים מומלץ להזמין חשמלאים על מנת שיעריכו את מצב מערכת החשמל הביתית ויאתרו את הנת"בים (נקודות התרופה הבטיחותיות) לפני האסון.

כפי שראיתם, לא חסרות סיבות בגינם כדאי להזמין חשמלאים לפני החורף. חשמלאי מוסמך יוכל לשפר באופן אקוטי את מצב מערכת החשמל בבית ולמנוע אסון או נזק כלכלי כבד. כך שאם עדיין לא עשיתם זאת, לא מומלץ להתעכב. עשו זאת עוד היום.

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, ומציג עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

ביקור טכנאי 250 - 150 שקלים
החלפת שקע 245 - 150 שקלים
התקנת נקודת חשמל 275 - 190 שקלים
התקנת נקודת תאורה 225 - 165 שקלים
התקנת מפסק תלת פאזי 400 - 300 שקלים
התקנת נקודת חשמל לדוד כולל מפסק 490 - 375 שקלים
החלפת פקק 70 - 60 שקלים
התקנת לוח חשמל בסיסי, חד פאזי 1,190 - 730 שקלים
התקנת מפסק זרם ראשי חד פאזי 275 - 205 שקלים
התקנת מפסק פחת חד פאזי 325 - 215 שקלים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully