וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור ביטוח רכב? המדריך שיעשה לכם סדר

בשיתוף B144, בשיתוף B144

19.12.2019 / 10:13

קניתם רכב חדש? מזל טוב. אבל לפני שאתם עולים על הכביש עם האוטו, כדאי שתקראו את המדריך הקצר שלנו לבחירת ביטוח לרכב. כך תדעו לבחור ביטוח רכב שמתאים לצרכיכם ולכיסכם

סוכן ביטוח. ShutterStock
כאשר אתם בודקים את הפוליסה והצעת המחיר בדקו קודם כל את הדברים הפשוטים לבדיקה והשוואה/ShutterStock

ביטוח רכב הוא סוג של ביטוח אלמנטרי (רכוש - להבדיל מביטוח חיים), שאפשר לקנות משלושה סוגים עיקריים:

ביטוח רכב חובה
פוליסה שחייבים לרכוש על פי חוק כל מי שמחזיקים בכלי רכב, עבור אותו כלי רכב. נסיעה ללא ביטוח חובה עלולה לגרור אתכם לבית משפט, כפי שיעיד כל עורך דין תעבורה. פוליסות אלה קבועות מבחינת התכולה שלהן אבל מחיריהן משתנים על פי פרופיל הנהג העיקרי ברכב ונהגים נוספים, גיל הרכב עצמו, והשימושים שלו.

לדוגמא, פוליסת ביטוח חובה לרכב עבור מכונית משפחתית קטנה תהיה זולה יותר מזו של רכב גדול יותר או רכב מנהלים. הפוליסה לאותה מכונית קטנה, אם ינהג בה נהג חדש, תעלה מאות שקלים יותר מאשר פוליסה לרכב שנהוג על ידי נהג ותיק בן 50.

ביטוח רכב צד ג'
ביטוח זה כולל למעשה הגנה מפני תביעה על ידי צד ג' ושיפוי נזק שייגרם לו. היא לא כוללת שיפוי על נזק שיגרם לרכב שלכם. סוג ביטוח זה נהוג בעיקר כאשר מבטחים רכב מיושן או כזה שהשווי שלו נמוך.

ביטוח רכב מקיף
פוליסה שכוללת שיפוי לכם וגם לצד ג' במקרה של תאונה או נזק. כמו כן היא כוללת פיצוי במקרה של גניבת הרכב. העלות של פוליסות מסוג זה גבוהות יחסית, ולכן כדאי לעשות אותן רק לרכב חדש או יקר יחסית.

אחרי שהחלטתם אם אתם רוצים ביטוח מקיף או רק צד ג', עליכם לבצע קודם כל בדיקה של מרכיבי הפוליסות שמציעים לכם. מדובר במשימה לא פשוטה, כיוון שחברות הביטוח נוטות לתת כל אחת בסעיפים מסוימים, ולקחת - בסעיפים אחרים. רצוי שתחליטו מראש מה חשוב לכם יותר ותתאימו את הסעיפים השונים לאופי הנהיגה שלכם, בעיקר.

כאשר אתם בודקים את הפוליסה והצעת המחיר בדקו קודם כל את הדברים הפשוטים לבדיקה והשוואה ועשו זאת כאמור בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

עדיין לא בטוחים איזה סוג ביטוח אתם צריכים? בחרו סוכן ביטוח מומלץ והתקשרו לייעוץ

ביטוח לרכב. Shutterstock, ניר בן טובים
כמה מהר תקבלו את הכסף שלכם או את הפיצוי? בדקו היטב את הסעיפים האלה כיוון שהם בעייתיים/ניר בן טובים, Shutterstock

גובה ההשתתפות העצמית
אחד הדברים הפשוטים לבדיקה: 500 ש"ח? 1,000 ש"ח? אם אתם גרים בעיר והרכב שלכם סובל מדפיקות פח ונזקים חדשות לבקרים אתם עלולים להזדקק יותר לשירותי מוסכים או פחחים. בחרו פוליסה עם השתתפות עצמית נמוכה ככל האפשר במוסכי הסדר או שלא.

בדקו את גובה הפיצוי לצד ג' במקרה של נזק
יש פוליסות שמשפות עד 400,000 ש"ח ויש שנותנות לכם הגנה עד 1,000,000 ש"ח ויותר. אם אתם נהגים ותיקים, ללא תאונות, או כאלה שלא לוקחים סיכונים מיותרים על הכביש - סיפור אחד. אבל אם יש במשפחה נהגים צעירים יותר קחו פוליסה שבה השיפוי של צד ג' גבוה ככל האפשר.

גובה ההגנה המשפטית
נושא שנוטים לזלזל בו - וחבל. עורך דין עולה הרבה כסף, ולפעמים אנחנו שוכחים שיש לנו הגנה משפטית לעת צורך, ולא חייבים לוותר על תביעה או על הגנה ראויה.

נזק ל'אובדן כללי'
לפי הערכת שמאי רכב, מהו הנזק המינימאלי שדרוש על מנת להכריז על הרכב כטוטאל לוס? חשוב, כיוון שבמקרה של אובדן כללי ברכבים ישנים יש נטייה לא לתקן את הנזק אלא לפצות את בעל הרכב ולפטור אותו עם פיצוי בגובה ערך המכונית.

ערך כינון
אם אתם קונים רכב חדש, בדקו מהו ערך הכינון. יש חברות ביטוח בהן אפשר לרכוש הרחבה שקובעת שגם נזק בשיעורים נמוכים (לעיתים 45%) ייחשב לטוטאל לוס ויזכה את בעל הרכב בפיצוי כאילו היה מדובר ברכב חדש.

אופן ההחזר ומהירות השיפוי
כיצד תקבלו את הפיצוי? מזומן לבנק? תיקון רק במוסכי הסדר? החלפת חלקים או רכב חלופי? האם תקבלו פיצוי על השכרת רכב במקרה הצורך? כמה מהר תקבלו את הכסף שלכם או את הפיצוי? בדקו היטב את הסעיפים האלה כיוון שהם בעייתיים. בנוסף, בדקו באתר של משרד האוצר את מדד שביעות הרצון מחברות הביטוח השונות והשוו.

מחיר
זה לא הפקטור הכי חשוב! קניתם לא טוב? בעת צרה אתם עלולים למצוא את עצמכם עם ביטוח רכב זול, אבל בחברה שמדד השירות שלה נמוך, עם השתתפות עצמית גבוהה מאוד ועם שיעורי פיצוי נמוכים.

בדקו היטב מה אתם מקבלים במחיר זהה או דומה בחברות ביטוח שונות ואצל סוכנים, שקללו את הדברים שחשובים לכם באמת וקנו את הביטוח המתאים ביותר לצרכים שלכם. וחשוב לזכור: אתם יכולים להתמקח; התחרות בענף הביטוח גדולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה כולל ביטוח תאונות אישיות?

בשיתוף B144

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, אספנו עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

ביטוח חובה לנהג בן 50, רכב פרטי בנפח 1600 סמ"ק 1,222 - 1,046 שקלים

ביטוח חובה לנהג בן 30, רכב פרטי בנפח 1600 סמ"ק 1,494 - 1,210 שקלים

ביטוח חיים מסוג "ריסק" לגבר בן 35 מעשן, ע"ס 1 מיליון ש"ח המחיר לחודש 145 - 121 שקלים

ביטוח חיים מסוג "ריסק" לגבר בן 35 שאינו מעשן, ע"ס 1 מיליון ש"ח המחיר לחודש 98 - 78 שקלים

ביטוח חיים מסוג "ריסק" לאשה בת 35 מעשנת, ע"ס 1 מיליון ש"ח המחיר לחודש 121 - 97 שקלים

ביטוח חיים מסוג "ריסק" לאשה בת 35 שאינה מעשנת, ע"ס 1 מיליון ש"ח המחיר לחודש 92 - 69 שקלים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully