וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים באוטו: כך תעניקו מראה חדש לרכב

בשיתוף B144, בשיתוף B144

26.2.2020 / 9:47

גם למכונית שלכם מגיע לקבל לוק חדש לפורים ולהתחדש לקראת האביב. ווקס, פוליש ושלל טיפולים נוספים יוכלו לרענן אותה, ולהכין אותה לקראת העונה החמה

האביב מגיע, וזה הזמן לחדש ולרענן את מראה המכונית, חיצונית וגם פנימית. בהזדמנות הזו אפשר גם לבדוק שהיא מוכנה לטיולים ברחבי הארץ, לקראת חופשת הפסח הבאה עלינו לטובה. החורף בישראל אולי קצר ולכאורה מתון יותר מהעונה הקרה במדינות אחרות, אבל הוא בהחלט עלול להתאכזר למכונית שלנו: בוץ עולה מהכביש ועלול להצטבר בתחתית המנוע ובין הבולמים או הקפיצים המגבים עלולים להישחק בחורף והיד עוד נטויה.

זה הכל בפרטים הקטנים

לא פחות משחשוב להכין את הרכב לחורף, כדאי לוודא שהוא ערוך להתמודד גם עם הקיץ הישראלי. צעד ראשון נבון יהיה להתחיל מהמראה החיצוני, כלומר לחדש את הצבע ולרענן אותו. אם הרכב שלכם מעט דהוי ונטול חיים, קחו את המכונית למכון שטיפה שמספק טיפולים חיצוניים ולא רק רחיצות. במקומות כאלה מבצעים טיפולים כמו פוליש ויישום ווקס לאיטום, וכך מרעננים את מראה המכונית ומשיבים לה את הברק.

פוליש מוצלח יכול להעלים שריטות קטנות שנוצרות מפגיעת אבנים זעירות מחלקיקי אספלט בזמן הנסיעה. אם נעשה שימוש בחומרים איכותיים, הפוליש ישמור על הרכב מפני הצטברות אבק וגם יגן על ציפוי הלכה ששעל הצבע. בנוסף על מכוני שטיפה, אתם יכולים בהחלט גם לקחת את הרכב למכוני דיטיילינג. מכונים אלה מציעים ברוב המקרים שרות וקס ופוליש, אבל גם הרבה יותר מזה.

למוסכים לרכב

מכונית נוסעת על כביש. ShutterStock
פוליש מוצלח יכול להעלים שריטות קטנות שנוצרות מפגיעת אבנים זעירות מחלקיקי אספלט/ShutterStock

לצפות או לא לצפות, זאת השאלה

כיום נוהגים בעלי רכב רבים למרוח בחלק החיצוני של מכוניותיהם ציפוי ננו קרמי, בשתי שכבות. מדובר בציפוי קשיח יחסית שמונע שריטות ושומר על ברק המכונית. אפשר לבצע אותו בכל סוגי כלי הרכב, אבל חשוב לזכור שיש לו שני חסרונות עיקריים: ראשית, הוא יקר (החל ב-1,500 שקל לרכב משפחתי ממוצע), ושנית, למרות ההגנה, מנהרות רחצה עדיין עלולות לגרום לו נזק.

אם מציעים לכם ציפוי כזה, כדאי לדעת שזה ישפיע על תחזוקת הרכב באופן שוטף. ראשית, יותר לא תוכלו להשתמש במכונות שטיפה אוטומטיות, אלא לנקות את המכונית רק ביד; תצטרכו להשתמש בתכשירי ניקוי עדינים; ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במקום הכי נמוך

החלק התחתון של הרכב צובר הרבה מאוד לכלוך, ובייחוד בחורף. השילוב מים, בוץ ושמן מבטיח שתיווצר בתחתית המכונית שכבה עבה וקשה של לכלוך, שתידבק לרכב ותישאר לאורך זמן. כדי לסלק את הלכלוך העיקש הזה, כדאי מאוד לבצע שטיפת מנוע וניקוי של המרכב תחתון. אם המרכב והמנוע יהיו נקיים, נוכל לראות ביתר קלות אם נוצרו בעיות כמו סדקים או נזילות.

חידוש מבפנים: מהריפוד ועד האוורור

ריפודי מכוניות משפחתיות, במיוחד כאלו שמשמשות משפחות צעירות, נוטים לצבור לכלוך רב ששוקע בבד. הלכלוך לא רק מכער את המושבים, אלא גורם גם להצטברות של פטריות וחיידקים ולעיתים לריח בלתי נעים שקשה מאוד להיפטר ממנו.

הפתרון: לפרק את המושבים, להוציא אותם מהרכב ולשטוף אותם בקיטור. נוסף על כך, באותה הזדמנות רצוי לנקות את כל חלקי הפלסטיק של המכונית - פנים הדלתות, הדשבורד וכו' - ולהשתמש בחומרי הגנה על חלקי עור, בד או פלסטיק. חלק מהמכונים מציעים שטיפה של מערכת האוורור וחיטוי שלה, אבל אלא אם כן נודף ממנה ריח רע או שהתגלתה בה סתימה, אפשר בהחלט לפסוח על החלק הזה.

למוסכי פחחות וצבע

מוסך. ShutterStock
קחו את המכונית למוסך, אם צריך. בדקו תקינות מצבר וטעינה, את תקינות הפנסים הקדמיים והאחוריים/ShutterStock

הבדיקות שאסור לשכוח

זכרו שמכלולי הרכב השונים עובדים קשה בחורף. המצבר עובד קשה יותר כיון שדרוש כוח רב יותר להתנעת המכונית, והרצועות עובדות בתנאים קיצוניים יותר. קחו את המכונית למוסך, אם צריך. בדקו תקינות מצבר וטעינה, את תקינות הפנסים הקדמיים והאחוריים וכמובן גם את זו של המגבים. עלות ממוצעת של בדיקת קיץ היא עלות של שעת עבודה, ויש אפילו מוסכים שיבצעו אותה בתור שירות - ממש כמו בדיקת חורף.

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, אספנו עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

מילוי גז למזגן ברכב 250 - 100
החלפת מדחס מזגן לרכב 400 - 150
בדיקת בלמים 200 - 80
החלפת בלמים 350 - 150
החלפת רפידות בלם 200 - 80
החלפת ציריה 900 - 500

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully