לנצח את השיטה: כך תגיעו חטובים לעונה החמה

רוצים להגיע קצת יותר מוכנים לקיץ? אספנו עבורכם את מיטב הטיפים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה, לקראת עונת הרחצה

בשיתוף B144, בשיתוף B144
צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

אתם בטח כבר מכירים את זה: הגעתם מהעבודה בשעות אחה"צ המאוחרות, ובחוץ קפוא וחשוך, ואין סיכוי שתזיזו את עצמכם מהספה אלא מקסימום כדי לקחת חטיפים. או שקמתם מוקדם להתאמן אבל השמש יוקדת כבר מ-7 בבוקר, אז ויתרתם לעצמכם. לא משנה העונה, תירוצים לוותר על האימונים תמיד יהיו. אז איך בכל זאת תגיעו לעונת הרחצה כשאתם קצת יותר חטובים?

שמרו על הרגלי אכילה קיימים - כל השנה
אם אימצתם לכם הרגלי אכילה מסוימים במשך הקיץ, נסו להתמיד בהם עד כמה שאפשר גם בחורף. אין סיבה לשנות את הרגלי האכילה שלכם באופן דרסטי, רק כי העונה השתנתה. אם בקיץ אתם מחפשים מאכלים קלילים וקרים, בחורף מלאו את עצמכם במאכלי קטניות וירקות משביעים - ולא בפחמימות ריקות.

אל תזניחו את האימונים
אם אתם מנויים בחדר כושר או מתאמנים במסגרת כלשהי אחרת, המשיכו בפעילות שלכם - ולא משנה מה מזג האוויר בחוץ. נכון, זה עלול להיות פחות נעים לצאת להתאמן בשבע בערב כאשר הכול חשוך, או לחילופין בשיא החמסין בצהריים - אז נסו לשחק עם הזמנים, בהתאם לעונה.

מחפשים מאמני כושר? חפשו ב-B144

אין סיבה לשנות את הרגלי האכילה שלכם באופן דרסטי, רק כי העונה השתנתה (צילום: ShutterStock)

היו מודעים לשינוי
אם אתם כבר עושים שינויים במשטר אימונים או אכילה, ודאו שיש לכך סיבה: נסו לשוחח עם מאמן כושר אישי או תזונאי ולהתאים את הפעילויות שלכם לפי העונה, במקום סתם לוותר לעצמכם על אימון "רק ערב או שניים". אתם הרי יודעים שזה פתח לצרות.

לתעד לתעד לתעד
בקיץ יש יותר חשק לצאת לאימון לעומת החורף, כי הרבה יותר נעים להתאמן כשאור בחוץ. בחורף לעומת זאת צריך יותר לתכנן ולהיות פחות ספונטני - ופשוט להכניס דברים ליומן. ברגע שהדברים יהיו רשומים - תרגישו יותר מחויבים לאימונים. בנוסף, קל יהיה לכם לראות מתי וכמה ויתרתם לעצמכם או פספסתם.

התחברו לשותפים הטבעיים
אם יש לכם חברים, שכנים או בני משפחה שמתאמנים אתכם באותו מכון כושר, או שהם מתאמנים בחוץ, קבעו איתם זמן לאימון. אתם לא חייבים לשבת זה לצד זה על האופניים, או לרוץ יחד על ההליכון - אבל תקבעו להגיע בזמן ביחד לאימון, מה שיקשה עליכם לבטל.

גיוון זה שם המשחק
אם מישהו מהחברים שלכם התחיל לעסוק בספורט חדשני - צאו איתו לאימון או שניים. גיוון בחיים מכניס עניין וגורם לעלייה במוטיבציה. בסך הכול אימון גופני צריך להיות גם מקור להנאה, והסוד הוא בגיוון.

אם יש לכם חברים, שכנים או בני משפחה שמתאמנים אתכם באותו מכון כושר, או שהם מתאמנים בחוץ, קבעו איתם זמן לאימון (צילום: ShutterStock)

התנסו במאכלים חדשים - בכל עונה
נסו לאמץ מאכל חורף או שניים שאתם לא מכירים ויכולים להוות תחליף בריא למנה קיצית. בחורף אנחנו נוטים לחזור לאותו "אוכל מנחם" שאנחנו מכירים מהילדות, וזה לא בהכרח דבר נכון לעשות מבחינה בריאותית.

זהירות בדרכים
בעונה הקרה צריך להקפיד יתר על המידה באימונים בחוץ: הקפידו על לבוש רב שכבתי, לבשו כפפות, כובע מחמם ואם צריך גם משהו על הפנים. לבשו בגדים זוהרים גם ביום, וודאו שנעלי הריצה שלכם לא מחליקות. בקיץ, לעומת זאת, חשוב מאוד להקפיד על מסנני קרינה, כובע, ביגוד מנדף זיעה, למצוא מקום מוצל לאימונים בחוץ ולהקפיד על השעה - שלא יהיה חם מדי.

הפתרון נמצא בפנים
מכיוון שלא תמיד אפשר להתאמן בחוץ - בין אם גשום או חמסין - מומלץ להתחיל לעשות פעילות ספורטיבית גם במקום מקורה. זה יכול להיות חוג ריקודים במתנ"ס העירוני, משחק כדורסל במגרש סגור, ואפילו מספר סיבובי הליכה בתוך הקניון. כל פעילות גופנית תהיה מבורכת.

יעדים תמיד עובדים
הציבו לעצמכם יעדים: שמירה על משקל מסוים או ירידה במשקל, שיפור יכולת דחיקה או הרמת משקולות - וכל יעד אחר שאתם יכולים למדוד. עקבו אחרי ההתקדמות שלכם והיא זו שתמריץ אתכם להתמיד.

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, אספנו עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

אימון כושר אישי על ידי מאמן מתחיל 130 - 70 שקלים
אימון כושר אישי על ידי מאמן מוסמך בעל ותק 200 - 150 שקלים
אימון כושר בתוכנית חודשית 2,000 - 1,500 שקלים
אימון כושר ליחיד בקבוצה קטנה 100 - 80 שקלים
אימון כושר זוגי 270 - 250 שקלים
אימון כושר - כל פגישה כחלק מתוכנית ארוכה 130 - 120 שקלים
אימון כושר - ליחיד בקבוצה, כחלק מתוכנית ארוכה 90 - 70 שקלים

לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

התרעות פיקוד העורף

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully