וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו אותי בבית: 11 דרכים להעביר את הזמן בבידוד

בשיתוף B144, בשיתוף B144

16.3.2020 / 13:43

החשש מהידבקות בקורונה הכניס ישראלים רבים לבידוד, ועם ההנחיות החדשות רובנו ממילא עובדים מהבית ובקושי יוצאים. אז, איך אפשר להעביר את הזמן בלי להשתגע

אישה מפהקת. ShutterStock
שיעמום/ShutterStock

לאחר שמשרד הבריאות הכניס עשרות אלפי ישראלים לבידוד, ולאחר ההנחיות החדשות שיצאו, רובנו נמצאים כעת בבית. אפשר להתבאס מהמציאות החדשה שנכפתה עלינו, אבל אפשר גם לנצל את הזמן לעשות דברים מועילים וכיפיים. אז לכל מי שבודד בבית, מצאנו עבורכם רשימה די ארוכה של יתרונות למצב הנוכחי.

תשנו על זה - והרבה

חשוב מאוד לשמור על לוחות זמנים נכונים ועל סדר יום טוב וקבוע. זה אומר לקום בזמן - כמו שהייתם קמים לעבודה, למשל (פחות זמן העמידה בפקקים) - וללכת לישון בזמן. מצד שני, אפשר עדיין להתייחס לתקופה הזו כאל חופשה קטנה, ולהשלים שעות שינה בבוקר או אפילו בשנת צהריים קטנה. חשוב מאוד, בעיקר להרגשה האישית שלכם: אם אתם בבידוד ועובדים מהבית, התלבשו כאילו אתם יוצאים לעבודה; אל תישארו כל היום בפיג'מה או בתחתונים, אפילו אם אתם בבית לבד.

זה הזמן להוזיל חשבונות

עברו על פירוט ההוצאות שלכם. זה זמן מעולה לבדוק כמה אתם מוציאים ועל מה. צרו קשר עם חברות הביטוח והאשראי שלכם, בקשו לדעת על מה בדיוק אתם משלמים ובדקו על מבצעים חדשים ואטרקטיביים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נער גולש באינטרנט באמצעות לפטופ. ShutterStock
קורס אונליין או שופינג באינטרנט? יש זמן/ShutterStock

בינג' סדרות בנטפליקס

עשו מנוי על שרות כמו נטפליקס, אם עדיין אין לכם. אם יש, כדאי שתמפו את כל הסדרות והסרטים שעדיין לא ראיתם ותצאו להשלמות. עשו מרתונים מטורפים על סדרות שעוד לא ראיתם, על סרטים ישנים או כל דבר אחר שיוכל למלא לכם את הזמן. למעוניינים לשמור על מסגרת, זהו פתרון מצוין לשעות שאחרי שעות העבודה (אם אתם עובדים מהבית). בלית ברירה, אם אתם לא יכולים להתנהל בעבודה מהבית, זה טוב גם לשעות הבוקר המתות.

נקו את הבית

זו הזמן לעשות ניקיון פסח כמו שצריך: פנו ארון או מגירה ורכזו שם את כל החמץ; עשו רה-ארגון לארונות בגדים - יש לכם פריטים שאינכם לובשים? רכזו אותם בשקיות, כבסו בתום תקופת הבידוד ותתרמו לאחת העמותות שמסייעות לאנשים קשי יום; ונקו את התנור, המקרר וארונות המטבח. אם חסרים לכם חומרי ניקוי הזמינו מהאינטרנט.

בחור צעיר יושב וקורא ספר. ShutterStock
להשלים קצת קלאסיקות/ShutterStock

נקו את הראש

מתי לאחרונה קראתם ספר טוב? אם אין לכם בבית ספר שעדיין לא קראתם, בקשו ממישהו להקפיץ לכם כמה ספרים טובים מחנות או פשוט הזמינו אונליין. אם יש לכם קינדל או טאבלט מספיק גדול, קנו ספר במהדורה דיגיטלית - זה ממש נח וזמין בכל שעה.

עשו זאת בעצמכם

זו ההזדמנות שלכם לתקן את מה שכבר שנים אתם מדחיקים או מכחישים: בוודאי יש קצת עובש פה ושם, אולי איזה סדק שצריך החלקה ומילוי. אם אתם יודעים איך לעשות את זה - מעולה. אם לא, פתחו יוטיוב וצאו לעולם ה-DIY.

לימדו בקורס אונליין

יש מאות ואולי אלפי קורסים מקוונים בארץ ובעולם. זו ההזדמנות שלכם לעשות קורס מקוון במשהו שמעניין אתם - מאומנות מודרנית ועד אנגלית עסקית.

לימדו לבשל

אתם לא הבשלנים בבית? זו ההזדמנות שלכם! חפשו מתכונים של מנות שמעניינות אתם ונסו להכין אותם בעצמכם. אפילו טוב יותר: היכנסו לאתר של מסעדה, בחרו מנות מהתפריט שלה ונסו להכין אותן בעצמכם. בסוף הבידוד, הזמינו שולחן באותה מסעדה והזמינו את המנות שבישלתם. אנחנו מבטיחים לכם לא מעט צחוקים.

חדשו חברויות ישנות

הרימו טלפון למי שלא דיברתם איתם כבר שנים או תקופה ארוכה אחרת. שימרו רק על כלל פשוט אחד והוא לא להעמיס בעניין הזה על מי שכן עובדים או לא נמצאים בבידוד.

מונופול. ShutterStock
יש זמן למשחקים ארוווווווכייייייים/ShutterStock

שחקו את זה

מתאים במיוחד למי שנמצאים עם הילדים, אבל גם בבידוד בגפם: עם הילדים אפשר לשחק משחקי לוח, במיוחד משחקים ארוכים כמו משחקי אסטרטגיה (Risk ומשחקים דומים). אם אתם לבד, היכנסו לאחד מאתרי המשחקים הגדולים והתחילו לשחק online. אנחנו בטוחים שבעונה הזו תמצאו לא מעט פרטנרים, בכל שעה ביממה.

שופינג - באינטרנט

הפיתוי יהיה גדול, אבל נסו להימנע משיטוט באתרי קניות ואופנה או אתרים של שכל מיני פריטים זולים ודילים. אנחנו יודעים שתכלס, בשביל זה יש אינטרנט, אבל כדאי לזכור שמישהו, מתישהו, יצטרך לשלם את כל החשבונות.

להפעלות ואטרקציות נוספות לחצו כאן

כללי בטיחות לשוהים עם מבודדים בסיכון:

• בתקופת הבידוד חשוב לתת דגש על חיטוי הבית. יש לחטא פריטי ריהוט בהם השתמש המבודד, ולחטא שירותים ומקלחת בתום כל שימוש. היכנסו להזמנת חומרי ניקוי וחיטוי מיוחדים.

• חשוב מאוד שלאדם הנמצא בבידוד יהיה סל כביסה משלו, ויש לכבס את בגדיו בנפרד מבגדים של בני משפחה אחרים. בתום הכביסה, יש לשים חצי כוס חומץ בתא של האבקה ולהפעיל את המכונה על 90 מעלות לצורך חיטוי.

• חשוב שאדם בבידוד יסתובב כמה שפחות בבית, ויישאר בחדר שלו. על החדר להיות מאוורר ועל הדלת להיות סגורה לגמרי. במידה ועליו לצאת - חשוב מאוד שישים מסיכה וכפפות לטקס שייזרקו בתום השימוש לשקית אטומה.

• יש להקצות למי שבבידוד סכום וצלחות נפרדים, אותם יש לשטוף היטב עם סבון כלים ומים חמים בתום השימוש. במקרה הזה חובה לשים כפפות גומי בזמן שטיפת הכלים. אפשרי להגיש לו אוכל גם בכלים חד פעמיים, אך חובה לזרוק אותם לפח ולאטום את השקית בתום השימוש.

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully