וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן קורונה: כך תפנו מקום בבית למוצרים חיוניים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

18.3.2020 / 8:59

נוטים לאגור דברים לא נחוצים? עכשיו בדיוק הזמן המתאים להיפטר מהם - ולהותיר מרחב רק למוצרים שאי אפשר בלעדיהם. המדריך שיסייע לכם לחסוך מקום וכאבי ראש

אישה מסדרת את סלון ביתה. ShutterStock
זה הזמן לעשות סדר יותר יסודי בבית/ShutterStock

בימים לא פשוטים אלה, כשמשבר הקורונה גורם נזקים קשים למשק והגבלות חדשות מוטלות כמעט בכל ערב, אתם זקוקים ללא מעט מוצרים בסיסיים. אבל לפני שאתם רצים להצטייד בשישיית מים ובנייר טואלט, כדאי לכם לעשות דבר אחד חשוב: להיפטר משלל חפצים מיותרים שאגרתם במשך השנים, ושכרגע בעיקר תופסים לכם מקום.

תחלקו את הבית
אל תעופו על כל הארונות בבת אחת. רק המחשבה על משימה כל כך גדולה עלולה להוציא אתכם משלוותכם. במקום זה, תטפלו בכל יום באזור אחסון אחר בבית, ורק אחרי שתסיימו - תעברו הלאה.

האם אני צריך את זה?
לפני שאתם מחליטים להשאיר משהו, שאלו את עצמכם - למה? אם אתם שומרים פריט כלשהו כי אתם חושבים שיום אחד אולי תצטרכו אותו - היפטרו ממנו. אם הוא משמח אתכם, השאירו אותו.

מחפשים מסדרי בתים? היכנסו ל-B144

תיקיית מסמכים. ShutterStock
די, אנחנו בעידן הדיגיטלי, תיפרדו מהניירת/ShutterStock

החביאו דברים
סמנו פריטים שאתם לא בטוחים אם אתם צריכים או לא, והניחו אותם רחוק מהעין לכמה שבועות. אם כעבור חודש לא שאלתם את עצמכם "איפה שמתי את האנציקלופדיה?", סימן שאתם ממש לא צריכים אותה.

עברו לדיגיטל
יש לכם מתכונים ישנים שכתובים על פתקים או ניירות? המטבח או הארון מלא באריזות ישנות של מוצרים שיש עליהם מתכונים או הוראות שימוש? סרקו, שמרו בתור קבצים במחשב, וזרקו את הניירות.

היפטרו מתרופות ישנות
חשוב לא להשתמש בתרופות ישנות, במיוחד כאלה שכבר פג תוקפן. בכל בית מרקחת יש תיבה שלתוכה משליכים תרופות ישנות (תרופות לא זורקים לפח). נצלו את השירות הזה כדי לנקות את ארון התרופות

לצאת מהארון
קבלו פטנט לרענון המלתחה: העבירו את כל הפריטים הקיציים לארון, תלו את כולם בכיוון אחד, לכיוון ימין. כל פריט שתלבשו ותחזירו לארון - תתלו אותו בכיוון ההפוך. בסוף העונה, היפטרו מכל הפריטים שעדיין פונים ימינה.

קיימות זה משתלם
יש לכם בגדים יפים במצב טוב שאתם כבר לא רוצים? מכשירי חשמל או סלולר ישנים שאתם לא צריכים? מכרו אותם באתרי יד שנייה ובקבוצות פייסבוק.

לתרום לנזקקים
אם אתם רוצים לעשות מעשה טוב - אתם תמיד יכולים לתרום את מה שאתם לא רוצים להשאיר בבית. העבירו את הסחורה שאספתם לסניפי ויצ"ו או עמותות סיוע אחרות.

"ישן מפני חדש תוציאו"
בכל פעם שאתם קונים משהו שאלו את עצמכם: מה אני זורק במקומו? השיטה הזו עובדת מצוין כי ככה תגלו שבעצם כבר יש לכם את כל מה שצריך. גם חסכוני וגם ידידותי לסביבה.

קחו מישהו מקצועי
אם אתם פוחדים משינויים או שאתם רוצים לעשות את התהליך בצורה מקצועית, קחו מישהו שמתמחה בסידור ארונות ובתים.

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully