פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      5 שיטות להורדת לחץ בימי הקורונה

      גם במצב של אי ודאות בריאותית וכלכלית, אתם לא חייבים להתייסר מרוב חשש. נרות, שיעורי יוגה ביו-טיוב ואפילו כתיבה למגירה: כך תפיגו את המתח בצורה האפקטיבית ביותר

      חופש רילקס רגועה אושר (ShutterStock , Shutterstock)
      מתח הוא תגובה טבעית וחיובית במצבי סיכון אבל אפשר להקל עליו (צילום:ShutterStock)

      הרחובות השוממים והמדפים הריקים במרכולים מראים באופן חד-משמעי: הפאניקה מדבקת לא פחות מהקורונה, ואולי יותר. גם האיסור על התקהלויות וההנחיות לא עוזרים, בלשון המעטה. נכון, מתח הוא תגובה טבעית וחיובית במצבי סיכון: נניח שאתם עומדים מול אריה או נחש; הגוף שלכם לא רוצה שתהיו רגועים מדי, אלא שתיכנסו ללחץ ותחפשו דרך להיחלץ מהסיטואציה הקשה.

      מצד שני, אם אתם כל הזמן בלחץ או מתייסרים במחשבות "מה יהיה", אתם רק מעלים לעצמכם את לחץ הדם, נכנסים לדיכאון ומפיצים את התחושה המטרידה גם לאחרים סביבכם. קבלו כמה עצות שיסייעו לכם להוריד את מפלס המתח.

      מקלחת קרה: עוזרת לקור רוח

      שלוש עד חמש דקות של מקלחת קרה בכל בוקר יוציאו אתכם אנשים חדשים לגמרי. מים קרים גורמים לסטרס (מתח), אבל אם משתמשים בהם לאורך זמן המוח לומד להתרגל לאיתותי הלחץ מהגוף ולבטל אותם. אנשים שעושים מקלחות קרות באופן סדיר מדווחים שהם רגועים יותר מצד אחד, ומלאי אנרגיה מצד שני. עם זאת, הצעד לא מומלץ למי שסובלים מלב חלש או מבעיות בריאות קשות. התייעצו עם הרופא שלכם.

      כתיבה: הלחץ יעבור אל הדף

      הכינו דף ועט. כתבו מה גורם לכם למתח, ומנגד, על מה אתם מודים ומברכים. בסופו של דבר, הכרת התודה גורמת לשני דברים: היא ממקדת את המחשבה בדברים הטובים. ולאחר מכן מורידה לחץ.

      שיעור יוגה ביתי: אפשר אפילו בבידוד

      תהיתם איך בדיוק עושים שיעור יוגה בימים של צמצום מגע אנושי? תתפלאו, זה אפשרי. ביוטיוב ובפלטפורמות אחרות תוכלו למצוא לא מעט שיגורי יוגה ומדיטציה ולעקוב אחרי מדריכים בתחום. נסו תחילה תרגילים פשוטים, ואת המסובכים יותר בצעו בהדרגה.

      נרות ריחניים בוערים (ShutterStock)
      לשמור על עידון ואיפוק, ולא להשתמש ביותר מדי ריחות בבת אחת (צילום: ShutterStock)

      מוזיקה ונרות ריחניים: רק לא להגזים

      כן, זה עובד. כל מי שביקר במרפאת דיקור סיני או במוסד דומה יעיד: אין כמו מוזיקת עולם שקטה וניחוחות של נר ריחני או שמן אתרי כדי לתת מרגוע לנפש. כמובן, חשוב לשמור על עידון ואיפוק, ולא להשתמש ביותר מדי ריחות בבת אחת. גם במוזיקה המרגיעה, רצוי לבחור פסקול שלא יעיק עליכם גם לאחר האזנה ממושכת.

      ריח מנטה (או כל ניחוח מעורר אחר)

      ניחוחות עזים שוברים את רצף המחשבה, לטוב ולרע. אם אתם טרודים במחשבות בלתי פוסקות על התפרצות המגיפה או על הנזק הכבד למשק, תופתעו באיזו יעילות יכול ריח חזק להסיח את דעתכם מהצרות.