וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי ראש: כך תשמרו על היגיינה בבית ובחוץ

בשיתוף B144, בשיתוף B144

31.3.2020 / 17:34

לא רוצים להידבק בקורונה או להדביק אחרים? זה אתגר לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי אם תקפידו על היגיינה: הקפידו לשטוף ידיים, הצטיידו באלכוג'ל ותחשבו פעמיים לפני שאתם עומדים בתור לקנות מסיכות

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
שטיפת ידיים במים חמימים וסבון תצמצם את הסיכוי שלכם להידבק ולהדביק/ShutterStock

נגיף הקורונה מציב בפנינו בזמן האחרון אתגרים לא פשוטים בכלל, אבל יש בהחלט מה לעשות כדי להגן על עצמנו ועל היקרים לנו. הדרך הטובה והיעילה ביותר להתגונן מפני הנגיף היא לשמור על היגיינה מוקפדת. אז מה עליכם לעשות על מנת למנוע הידבקות עד כמה שאפשר?

שטפו ידיים - ובלי מפזר אוויר!
שטיפת ידיים במים חמימים וסבון תצמצם את הסיכוי שלכם להידבק ולהדביק. סבון ידיים (או כלים) פשוט עובד בצורה הטובה ביותר. שטפו את הידיים כאשר הן מופנות כלפי מעלה ולא כלפי מטה, כדי שיגיעו אליהן מים נקיים מהברז ולא מים שיזלגו מכיוון המרפקים.

חשוב מאוד לייבש את הידיים במגבת נקייה ולא במפזר אוויר חם: פיזור האוויר מפיץ לכל עבר חיידקים וגם וירוסים. במובן הזה, מפזרי האוויר המהירים שמותקנים בחדרי שירותים ציבוריים הם הגרועים ביותר, ועדיף להימנע לחלוטין משימוש בהם. בכל מקרה, לא כדאי לוותר על ייבוש: אל תצאו בידיים רטובות או לחות.

צריכים לחטא את הבית? נסו ב-B144

נוזל לניקוי וחיטוי הידיים בבקבוק קטן. ShutterStock
אלכוהול יעיל הוא כזה שריכוז החומר המינימלי בו הוא 70%/ShutterStock

בצעו חיטוי - באלכוהול או אקונומיקה
הווירוסים ממשפחת הקורונה רגישים לאלכוהול ולאקונומיקה. אלכוהול יעיל הוא כזה שריכוז החומר המינימלי בו הוא 70%. הקפידו על ריכוז זה גם כאשר אתם רוכשים אלכוג'ל.

גם אקונומיקה יעילה כאמור בתהליכי חיטוי, אבל יש להשתמש בה רק בחללים מאווררים. אתם יכולים ליצור תמיסה של אקונומיקה במים, ביחס של 1:10-1:25. את תמיסת האקונומיקה רצוי לרסס על משטחים, ידיות ומקומות שנמצאים בשימוש של אנשים רבים. יש להשתמש בה זמן קצר יחסית לאחר ההכנה, יום או יומיים לכל היותר. מכל מקום, אל תרססו אקונומיקה לא מדוללת - זה מסוכן ולא יעיל.

מסיכות: לשים לב לכללים
לא נעים להגיד, אבל המסיכות הפשוטות לא יעילות במיוחד בכל מה שנוגע לצפיפות הסינון. גם מסיכות מסוג N95, שאמורות לסנן חלקיקים זעירים, אינן יעילות בקרב הציבור הרחב - מכיוון שיש להקפיד לחבוש אותן באופן הנכון ולהצטייד באמצעי מיגון נוספים.

המסיכות מציבות גם דילמות נוספות: מה עושים עם הידיים במהלך החבישה? האם הן נקיות? האם כאשר מסירים את המסיכה - היא לא תזהם אותן? ולאן משליכים את המסיכה כאשר מסיימים להשתמש בה?

לסיכום: יש להקפיד מאוד על היגיינה, לשמור על מרחק מתאים מאנשים אחרים, ולהשתעל או להתעטש אל המרפק.

בשיתוף B144, בשיתוף B144
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully