וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק, הילדים השתגעו! כך תשרדו את הימים הארוכים בבית

בשיתוף B144, בשיתוף B144

31.3.2020 / 17:42

סגירת בתי הספר והגנים בעקבות מגפת הקורונה הציבה בפני ההורים אתגרים לא קלים - לדאוג לתעסוקה לילדים, כשחלקם משלבים זאת עם עבודה מהבית. אז, איך עושים את זה?

הגבלות התנועה והסגר שהוטלו על תושבי ישראל ובכלל בעולם, מציבות אתגרים לא פשוטים להעסקת הילדים. אי אפשר לצאת לטייל, לא ניתן לפגוש חברים או קרובי משפחה, ולעיתים גם ההורים, שאמנם נמצאים עם הילדים כל שעות היממה, לא פנויים מכיוון שהם נאלצים לעבוד מהבית.

אז מה עושים? איך אפשר למלא את הזמן הרב שהתפנה פתאום, ולא לסמוך רק על הטלוויזיה או על משחקי המחשב?

נמאס מהמשחקים הישנים? תזמינו חדשים!
אם אתם מרגישים שיש לכם חוסר בצעצועים או שיש משחקים חדשים שאתם חושבים שכדאי שיהיו בבית, תמיד תוכלו לחדש את המלאי: הרבה חנויות צעצועים מאפשרות להזמין משחקים לילדים גם באמצעות משלוח. הזמינו משחקים כמו פאזלים מרובי חלקים, משחקי קופסה, אסטרטגיה ושיתוף פעולה שיעסיקו את הילדים להרבה זמן ויגרמו להם לשחק ביחד.

לדוגמא: כדאי להגדיל את המגוון של חלקי בנייה במשחקי הרכבה חופשיים (לגו, דופלו וכד'). זאת, יותר מאשר לקנות צעצוע הרכבה להרכבה חד-פעמית. פאזל יחסית מורכב יכול לספק שעות של אתגר, בעיקר אם עובדים עם הילדים יחד.

פעילות במטבח עם הילדים. ShutterStock
פעילות משותפת במטבח של הורים וילדים/ShutterStock

החזירו את שעת הסיפור
הורים רבים מוותרים על שעת הסיפור כאשר הילד שלהם מגיע לגיל שבו הוא כבר יכול לקרוא בעצמו. חבל. דווקא הקראה על ידי מבוגר, כאשר הוא משתמש בקולו ומשחק את הדמויות בסיפור, מוסיפה מאוד לחוויית הסיפור עצמו.

כך או אחרת, זו ההזדמנות שלכם להזמין ספרים מעניינים ולקרוא יחד עם הילדים - בין אם בשעת סיפור שלפני השינה, ובין אם בכל שעה אחרת, לאורך היממה.

קבעו שעה לפעילות מסוימת
החליטו שבארבע אחרי הצהריים, למשל, אתם משחקים עם הילדים או מתעמלים איתם. "שעת פעילות" היא דבר חשוב, בעיקר לילדים צעירים. למה זה?

כיוון שרבים מהם, במיוחד בגן ובכיתות הנמוכות, רגילים ליום מנוהל, עם פעילויות מתוזמנות: בתשע הם יושבים לשעת סיפור; בעשר - משחק עצמאי; ב-11:00 - ריתמיקה וכו'; נסו לשמור על מסגרת קבועה כלשהי ובכך תורידו מאוד את רמת החרדה והבלבול של הילדים.

תכירו את הילדים שלכם
התקופה הזאת שאף אחד לא ממהר לשום מקום היא תקופה מעולה להכיר באמת את הילדים שלכם ולדבר איתם כמו שצריך. תשאלו אותם שאלות, תתעניינו מה דעתם על דברים כאלה ואחרים, מה החלומות שלהם, מי החבר הכי טוב שלהם ועם מי הם לא מסתדרים ולמה. תראו איתם סרט. תנהלו דיון על מה שראיתם ותראו איך הילדים מנתחים את הדמויות ואת הסיטואציות.

העלו סרטונים לטיק טוק
נסו לאתגר את הילדים עם רעיונות שונים ולהעלות את התוצאות לטיק טוק, לשתף עם חברים ובני משפחה. בקשו מהאחים הגדולים לשתף פעולה, ואולי להשתתף גם הם במשימות השונות.

פעילות גופנית
ילדים אוהבים להפעיל את הגוף, להתעמל ולזוז. פנו מקום בבית ותנו להם להתעמל. אפשר בהחלט ליצור תרגילים בצורות שונות, שמשקפות חיות או אותיות, ולשחק יחד. אפשר לקנות אביזרי ספורט פשוטים ולא יקרים, כמו כדור פיזיו או רצועות גומי לאימון, ולהשתמש בהם יחד - זה ייטיב גם אתכם, ההורים.

אבא אוכל ארוחת בוקר עם הבן שלו. ShutterStock
בין אם אתם עובדים במטבח, ובין אם אתם מבצעים כל מטלה אחרת בבית: שתפו את הילדים/ShutterStock

שתפו אותם במה שאתם עושים
בין אם אתם עובדים במטבח, ובין אם אתם מבצעים כל מטלה אחרת בבית: שתפו את הילדים. הילדים הגדולים בוודאי יכולים לעזור, ואפילו להיות אחראיים על הכנת ארוחות או מנות מסוימות. הילדים הצעירים יכולים לקחת חלק בהכנות 'קרות', עריכת שולחן וכו'.

גדלו דברים בבית
זוכרים את הזרעים המונבטים מימי ילדותכם? החזירו אותם לתמונה. בפעם הבאה שאתם מזמינים משלוח (או יוצאים לקניות) הזמינו חצי קילו של שעועית לבנה, חצי קילו חומוס וכל קטנית אחרת שעולה בדמיונכם.

הנביטו אותם בבית יחד עם הילדים, ותנו להם לעקוב אחרי מה שקורה. טוב מאוד גם לשים בצל אחד בראש צנצנת עם מים ולעקוב אחריו, או לקנות שקית או שתיים של זרעים, ולפתח עציצי ירק או פרחים.

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully