וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר המכות שמעכבות לכם את ההצלחה של העסק

בשיתוף B144, בשיתוף B144

7.4.2020 / 16:19

לא רק הבית זקוק לניקיון, פסח זו גם הזדמנות נפלאה לעשות סדר בעסק ולהפוך אותו לרווחי ויעיל יותר. כל הדרכים לעשות סדר, תרתי משמע, גם במקום העבודה

אסור לצאת החוצה, אתם מוצאים את עצמכם בוהים באבק שהצטבר בבית, וחג הפסח בפתח. מה מתבקש יותר מלנצל את הזמן כדי לנקות, לסדר, למיין ולהיפטר מכל מה שנאגר ומיותר. גם בעסק, טוב לנצל את העצירה הזאת לסדר רציני. לשבת ולחשוב מה מפריע לנו ומעכב את ההצלחה של העסק, ולהיפטר מכל החסמים, כדי להמשיך הלאה יעילים ומצליחים יותר. אז קדימה, שימו כפפות, תביאו את האקונומיקה, ובואו נתחיל לעשות ניקיון פסח בעסק.

ניהול עסק. ShutterStock
בואו נתחיל בניקיון פסח לעסק!/ShutterStock

1. המכה הראשונה: חוסר יעילות
בתור עצמאיים שמנהלים עסק בעצמם, אתם לפעמים טובעים במשימות ומנסים לעשות הכל מהכל - גם חשבונות, גם שיווק, גם צילום ועיצוב פנים למשרד. התוצאה היא עבודה מסביב לשעון, עם רווחים לא מספיקים.

כדי להיות יעילים, נסו להתמקד בתחומים שבהם אתם מקצועיים, ואת כל שאר העבודות, אם ניתן, תפנו לאנשי מקצוע (או, במילים אחרות, out sourcing). אמנם זה דורש השקעה כלכלית, אבל מצד שני תוכלו להתפנות ולהגדיל רווחים, בהתאם.

2. המכה השנייה: מוצרים לא מעודכנים
התאימו אותם למציאות הנוכחית, וגם ליום שאחרי הקורונה. בדקו את תמחור המוצרים, אולי צריך בחלק מן המקרים להעלות מחירים, אולי להוריד? נסו ליצור חבילות חדשות שמותאמות לצורך של הלקוחות שלכם, או לחשוב על מוצר/שירות חדש שאתם יכולים להציע ועשוי להיות לו ביקוש.

3. המכה השלישית: פרסום לא אפקטיבי
התקופה הזו היא הזדמנות מצוינת לבדוק את הפרסום שלכם. באיזה פלטפורמות אתם מפרסמים? כמה השקעתם בפרסום והאם זה עבד? האם הלידים שהגיעו מהפרסומים שלכם היו לידים איכותיים? זה הזמן לבחון את התקציבים, את האסטרטגיה ואת ערוצי הפרסום שלכם.

אם יש לכם עמוד פייסבוק, תוכלו להביט בתובנות של עמוד הפייסבוק ולבחון איזה פוסטים גרפו הכי הרבה לייקים ותגובות, מה היה מעניין וויראלי יותר ואיזה סוג של פוסט זכה ליותר חשיפה. נסו לענות על כל השאלות הללו כדי להתכוונן מחדש ולתכנן אסטרטגיה שיווקית מתאימה.

4. המכה הרביעית: שוב אותה תמונה?!
אם כבר ניקיון פסח, אז עד הסוף. הגיע הזמן לחדש את מאגר התמונות שלכם לעסק. אם אתם משתמשים שוב ושוב באותן התמונות, עכשיו כשאתם בבית תוכלו לנסות ולחדש את מאגר התמונות. עם צלם מקצועי או בעצמכם, תוכלו גם לחפש קורס דיגיטלי לצילום באמצעות הסמארטפון וליצור לכם אולפן צילומים בבית.

5. המכה החמישית: אין אסטרטגיית תוכן
אם אתם רוצים קהל חדש שיעקוב ויתעניין, אתם חייבים לפרסם תוכן איכותי ומעניין, ולא רק פוסטים שיווקיים שממוקדים בעסק שלכם וביתרונות שלו. אז עכשיו, לקראת פסח, זה בדיוק הזמן: תוכלו לבנות לעסק אסטרטגיית תוכן שתכלול בתוכה את מגוון הנושאים שתרצו לכתוב עליהם, בערוצים הדיגיטליים השונים. זכרו, תכנון מוקדם ימקד אתכם ויחסוך לכם הרבה עבודה בשוטף.

6. המכה השישית: תשלומים מיותרים
זו אולי המלאכה הכי מעצבנת בעולם, אבל היא באמת יכולה לגרום לעסק שלכם להתייעל מבחינה כלכלית. זה הזמן לבדוק אם יש תשלומים והוראות קבע שאתם משלמים ולא בטוחים למה, אולי חלק מהם מיותרים, או אפשר לוותר עליהם? שווה לבדוק ולחסוך עוד כמה מאות (ואולי אפילו אלפי) שקלים בשנה.

7. המכה השביעית: טכנופוביה
אנחנו כבר ב-2020, בואו נהנה מזה לפחות! יש המון אוטומציות לעסק, חלקן בתשלום סמלי וחלקן חינמיות, והן יכולות לחסוך לכם הרבה זמן, טרחה ובלאגן. החל מאוטומציות לתזמון הפוסטים שלכם, לרשימת המיילים, לניהול הזמן והמשימות, צ'טבוטים ועוד. אז, נסו לאמץ לפחות אוטומציה חדשה אחת. תנו לזה צ'אנס!

8. המכה השמינית: לא ללמוד מהמתחרים
אחד הדברים שיכולים למנוע מעסק להצליח זה חוסר השראה. זה הזמן להביט החוצה על עסקים מתחרים וללמוד מהם דבר או שניים. נסו להצביע לפחות על משהו אחד שתרצו לעשות כמו עסק אחר שמעורר בכם השראה.

9. המכה התשיעית: לקוחות שואבי אנרגיה
כחלק מסדר פסח שלכם, עברו על רשימת הלקוחות של העסק. יש לכם לקוחות שגובים מכם יותר מדי זמן, או שהם ביקורתיים מדי, עם בקשות דחופות או סתם גישה מרגיזה? סימן שהלקוחות האלו שואבים מכם הרבה יותר ממה שהם נותנים. זה הזמן לשלוח לכל הלקוחות האלו הודעת "חג שמח", ולסיים עימם את מערכת היחסים בנימוס.

10. המכה העשירית: ווטסאפ ווב
אולי קצת הפתענו אתכם עם הסעיף הזה, אבל ווטסאפ במחשב הוא קולני, דורש תשומת לב ללא גבולות, ותמיד יקטע לכם את קו המחשבה. אנחנו יודעים שקשה להיפרד ממנו, אז לפחות עשו לעצמכם מנהג - כאשר אתם עובדים על משהו חשוב, אל תתחברו לווטסאפ דרך המחשב ותרחיקו גם את הנייד. ככה תקבלו זמן עבודה יעיל הרבה יותר.

לסיכום: אם האתר של העסק נראה כאילו בניתם אותו בתקופת הפירמידות של מצרים, וחשבון הפייסבוק או האינסטגרם מתחיל לחזור על עצמו יותר מדי - זה הזמן לעדכן ולחדש אותו, להכניס פנימה עוד תוכן, לבחון את הטקסטים והתמונות ולייצר רושם של עסק חי, פעיל ותוסס!

שווקו את העסק שלכם בדיגיטל עם המקצוענים של B144, ותיהנו מחשיפה איכותית להמון לקוחות חדשים.

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully