וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי בבית בעולם: המקומות בארץ שיגרמו לכם להרגיש בחו"ל

בשיתוף B144, בשיתוף B144

21.6.2020 / 12:46

השמיים עדיין סגורים, אבל מי אמר שכדי ליהנות מחופשה חייבים לטוס? מבקעת תמנע, דרך שוויצריה הקטנה ועד למעגל האבנים המסתורי בגולן: אתרים שיתנו לכם תחושה של נופש מעבר לים, בלי להחתים דרכון

הקניון האדום, אילת. בני שלמון,
הקניון האדום באילת/בני שלמון

האביב מאחורינו, הקיץ בפתח, ואומרים שיעבור קצת זמן עד שיוכלו לשחרר לנו את השמיים (ואת חשבון הבנק). אז אם אתם מתגעגעים לאריזונה וחולמים בלילה על אוסטרליה או על שוויץ, למה לא תסעו לטיול בכאן בארץ? למשל, בקניון - ולא כזה שיש בו חנויות אלא בעיקר מצוקים ונופים עוצרי נשימה? מדרום עד צפון, קבלו המלצות לכמה יעדים שיגרמו לכם להרגיש שהעולם בכף ידכם, בלי להחתים שום דרכון:

ה"גרנד קניון" הישראלי: הקניון האדום

תמיד רציתם לבקר בגרנד קניון או בפארק הלאומי ברייס ביוטה? אל תחסכו כסף לכרטיס; אפשר באותה מידה לקפוץ לקניון האדום - מסלול דרומי מוצל ויפהפה, הממוקם כ-20 דקות נסיעה מצפון לאילת. אם אתם בדרך אל שוניות האלמוגים או בדיוק חוזרים מביקור בהן, אל תשכחו לעצור כאן. המסלול, שאורכו כשעתיים וחצי, כולל הליכה לא קשה במיוחד בין סלעי אבן חול אדומה וחרסית בגווני ירוק טורקיז, ומשלב הליכה במורד מפלים יבשים. הירידה מתבצעת בעזרת יתדות, אבל המסלול מתאים לכל המשפחה. הגישה לאתר מכביש 12; עקבו אחר השילוט על הכביש. חשוב לבדוק את זמינות המסלול בהתאם למזג אוויר ולתנאי השטח. בקיצור, כיף גדול.

אוסטרליה בדרום: בקעת תמנע

עדיין בדרום העמוק והרחוק, עדיין מצפון לאילת: אם טרם ביקרתם בפארק תמנע, זה הזמן - רגע לפני שהטמפרטורות מטפסות אל על. אולי זו לא אוסטרליה, ואול זה לא ה-Great Rock, אבל בתמנע אפשר למצוא לא מעט תצורות טבע מרהיבות, ובהן הפטרייה המפורסמת ועמודי שלמה הנישאים לגובה 40 מטרים. נפלא!

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יוון זה כאן: פארק לאומי חוף בית ינאי

אחד החופים היפים ביותר בישראל, שמזכיר קצת את החופים השקטים של יוון ואולי גם את אלו של קפריסין. יש בו מפרצונים קטנים ולא מעט ערך מוסף לחובבי ההיסטוריה (אוניית המעפילים הראשונה עגנה ממש כאן). הירידה והגישה לפארק הן מכביש החוף. את הפעילות באתר מסדירה רשות הטבע והגנים הלאומיים, ובאמצע השבוע הוא לרוב שקט ונעים מאוד.

מתרחצים בחוף בית ינאי, 26 במרץ 2013. שלומי גבאי
באווירה יוונית. בית ינאי/שלומי גבאי

אוויר ההרים של שווייץ: שוויצריה הקטנה ומצפור הצוק

גבוה בכרמל שוכן נחל כלח, אחד הפארקים היפים ביותר בישראל. הנחל ומורדותיו מזכירים את הנוף ההררי של שווייץ, אם כי יש מי שמוצאים בהם דמיון ליוון דווקא. קל להגיע לכאן מחיפה או מעוספיא. רוחות ובריזות מהים מצננות את המטיילים, וההר הירוק תמיד מעניק למטפסים אל המצפור את הרוגע והשלווה שהם מבקשים לקבל.

סטונהנג' בגולן: רוג'ום אל הירי

כבר בשם העממי של המקום, "גלגל הרפאים", אפשר לחוש הילה מסקרנת של מסתורין. איש לא יודע מה פשר מעגלי האבנים האלה, שלכאורה הוצבו כאן עוד לפני שנבנו הפירמידות. מי היו האנשים שסידרו כך את האבנים, הנראות היטב ממעוף הציפור (או הרחפן)? מי היה קבור במרכז האתר, אם בכלל? האם מדובר במצפה כוכבים פולחני כלשהו?

אנחנו בוודאי לא נפתור לכם את התעלומה, אבל כן נמליץ שתיקחו את הרכב ותטיילו למקום לקראת הזריחה ביום הארוך ביותר בשנה - 21 ביוני. ההליכה מהחניה ועד למרכז הרוג'ום נמשכת כשעה (ברכב 4X4 הגישה קרובה מעט יותר). צפונה מצומת דליות, כק"מ לכיוון קריית שמונה, נמצאת בטונדה שלידה חונים או שנוסעים על השביל שמוביל ממנה ללב האתר. עכשיו רק נשאר לכם לצאת לטיול, ואולי למצוא תשובה לשאלת השאלות של הארכיאולוגיה במזרח התיכון.

כרתים בעכו

אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, עם נוף מרהיב וייחודי והמון אטרקציות: מסדר האבירים, הבזאר הטורקי, העיר העתיקה והנמל. אם אתם מתגעגעים לנופש בכרתים, בהחלט תוכלו לפצות על כך בסופ"ש ארוך בעכו ולהינות מכל מה שיש לעיר המיוחדת הזאת להציע.

עכו. דין אריאל, אתר רשמי
עכו הקסומה/אתר רשמי, דין אריאל

אם אין תאילנד - נקפוץ לאילת

מתגעגעים ללגום שייק קוקוס על ערסל בחוף משגע מול ים תכול? אז אילת היא לגמרי המקום שתשכך לכם את הגעגועים לתאילנד. נכון, אין כמו הדבר האמיתי, אבל זה לגמרי הכי קרוב שיש: נוף מרהיב, חופים יפים, מלונות מפנקים - ושופינג זול יחסית כי אין מע"מ.

זוהי יפו ילדה, או ברצלונה?

אין צורך להכביר במלים על למה יפו מזכירה לנו את חו"ל, נכון? אבל מעבר למבנים העתיקים והמיוחדים, לנמל הישן של תל אביב, ולשוק הפשפשים - יש משהו בסמטאות המיוחדות שמזכיר קצת את התחושה שמקבלים כשהולכים ברובע הגותי בברצלונה.

רוצים לטייל בארץ? היכנסו עכשיו למדריך B144 ותאמו טיול מודרך!

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • אילת
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully