וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרגיש בבית: 20 פעולות שחייבים לעשות לפני מעבר דירה

בשיתוף B144, בשיתוף B144

5.8.2020 / 16:41

עדכנו את הביטוח והחשבונות, תאמו הובלה בזמן, הזמינו ניקיון והדברה ודעו גם על מה לוותר. מעבר דירה הוא עסק מסובך, אבל אם תעבדו בשיטתיות ותשמרו על קור רוח תחסכו תסכולים וגם לא מעט כסף. כך תעשו זאת נכון

זהו זה. אחרי חודשים של גלישה אינטנסיבית באינטרנט ובקבוצות לחיפוש דירות בפייסבוק, כיתות רגליים מדלת לדלת, סשנים של כושר באינספור חדרי מדרגות, בדיקה של כל חדרון, מסדרון ופינה בנכס והתנחמדות לדיירים שעוזבים (אם מדובר בשכירות) - סוף סוף הגיע הזמן לעבור דירה. אבל אז, כפי שתגלו עד מהרה, המסע רק מתחיל. יש לא מעט קצוות פרומים שחשוב לסגור לפני שתוכלו להשתכן בבית החדש, ומנינו לכם אותם כאן, ב-20 טיפים תמציתיים ומועילים.

סגרו חשבונות עם כולם: זה לא אומר להיפרד מהחברים ומבני המשפחה, אלא לקרוא את מונה חברת חשמל ואת מונה המים ולמסור קריאות. אם יש לכם מונה גז - עשו אותו דבר.

העבירו חשבונות על שמכם: חייבים להעביר את השמות הרשומים בחשבונות ארנונה ומים, אחרת תמצאו את עצמכם משלמים לעירייה או לתאגיד חשבונות שאינם שלכם. אם החוזה של חברת חשמל הוא על שמכם - העבירו גם אותו.

בטלו או עדכנו את הביטוחים: אם אתם משלמים ביטוח מבנה או תכולה בכתובת מסוימת, עליכם להעביר את הפוליסה למיקום החדש אליו אתם עוברים. נצלו את ההזדמנות לקבל כמה הצעות מחיר.

הזמינו הובלה - בזמן: אל תחכו לרגע האחרון, כיון שהקיץ היא עונה עמוסה בתחום זה והמובילים עלולים להיות עסוקים (והמחירים יהיו בהתאם).

מובילי רהיטים. ShutterStock
אל תשכחו לתאם מובילים/ShutterStock

התארגנו על ארגזי-חינם: התארגנו על כמה שיותר חומרי אריזה "חינמיים". כמו למשל, ארגזי קרטון מהסופר, סרטי הדבקה, פצפצים שמגיעים באריזות של דברים או ניירות משי. יש הרבה דברים שתצטרכו לקנות, אז לפחות תנסו לחסוך בסעיף הזה.

ארזתם לבד? כי אתם ממש לא חייבים: היום יש הרבה נותני שירותים בתחום הזה, שישמחו לסדר עבורכם את הארון לפני ואחרי מעבר הדירה. יעיל במיוחד אם אתם אגרנים או אספנים מושבעים.

הזמינו ניקיון: כדאי מאוד לנקות היטב את הדירה, בין אם מדובר בדירה חדשה או דירה יד שנייה. לפני שאתם סוגרים עם חברת ניקיון, עשו סקר שוק מול כמה גורמים וקבלו הצעות מחיר.

הזמינו הדברה: אמנם אפשר לעשות הדברה ביתית בדירה החדשה, אבל רצוי מאוד שאת ההדברה הראשונה יעשה מדביר מקצועי. זאת כדי שהבסיס לשנים הבאות יהיה טוב.

בדקו מה צריך לתקן בדירה החדשה: סיידו את מה שאתם רוצים לפני שאתם נכנסים לבית, תקנו חורים בקירות, תוסיפו רשתות לחלונות וכו'. יש הרבה דברים קטנים שאפשר לעשות לבד.

היפטרו מדברים לא נחוצים: וותרו על ספרים שלעולם לא תקראו, בגדים שלעולם לא תלבשו ורהיטים שלא תצטרכו יותר. יש למי לתת, לתרום או גם למכור.

החליפו מנעולים: תמיד תמיד תמיד חייבים להחליף את המנעול של הדירה החדשה, וכמובן לתת עותק אחד לבעל הבית שלכם.

בדקו תקינות מערכות גז וחשמל: הזמינו חשמלאי ובדקו את תקינות מערכת החשמל: לוח נתיכים, הארקה וכו'. ודאו שמערכת הגז נבדקה בשנה האחרונה ואם לא - הזמינו את חברת הגז לביצוע בדיקה.

מעבר דירה. shutterstock,
ככה עושים את זה נכון/shutterstock

העבירו חשבונות אינטרנט - ספק ותשתית: הקפידו להעביר את חשבון הוייפיי שלכם בזמן. אם אין תשתית מתאימה לספק שלכם במקום החדש - בידקו לגבי ספק מומלץ באזור.

הודיעו על מעבר כתובת למי שצריך: חשוב מאוד לעדכן את הבנק, משרד הפנים, דואר ישראל (אפשר לבצע 'דואר עוקב') ומקום העבודה. אם אתם עובדים מהבית - תאמו את המעבר עם רואה החשבון או מי שמייצג אתכם מול רשויות המס.

כבסו הכול בבית הישן: כבסו את כל מה שאתם יכולים לכבס בבית הישן. הדבר האחרון שאתם צריכים ביום ההעברה זה סל כביסה מלא.

לקחתם? אל תשכחו להחזיר את מה ששאלתם: זאת ההזדמנות שלכם להחזיר סירים, מעילים, ספרים ופריטים אחרים שאלתם במהלך הזמן.

עשו היכרות עם הסביבה החדשה: תלכו לבדוק איפה נמצאים המכולת הקרובה, סניף דואר, גן משחקים. כל המקומות שחשוב למצוא כבר בימים הראשונים.

הכירו את השכנים החדשים: אל תשכחו לעשות היכרות עם השכנים כמה ימים לפני המעבר. חשוב לעשות היכרות גם מול ועד הבית בבניין החדש.

הימנעו מקניות מיותרות: השתדלו לא לרכוש דברים לבית הישן עד המעבר, במידת האפשר. בעיקר הימנעו מקניית מוצרי מזון קפואים או מקוררים. רצוי שהמקרר יהיה ריק ככל האפשר (וגם לנקות אותו).

חפשו בעלי מקצוע לדירה החדשה: החל מחשמלאים עבור באינסטלטורים וכלה ברופאי ילדים ומשפחה. את כולם תוכלו למצוא, בין השאר, במדריך B144 לעסקים.

רוצים לדעת כמה טיפ צריך לתת למובילים? היכנסו לכאן

רוצים להתעדכן במחירון ההובלות השלם? לחצו כאן

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully