וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיטאת לבד? מה חשוב לדעת כשיוצאים לחופש בזמן הקורונה

בשיתוף B144, בשיתוף B144

14.7.2020 / 12:03

אל תשכחו למדוד חום, הזמינו מראש מקום בספא כדי למנוע צפיפות - ואם אתם מרגישים רע, הימנעו מלהגיע. גם בימי הקורונה אפשר ליהנות מנופש מפנק, בהנחה שאתם וצוות המלון או הצימר מקפידים על כמה כללים בסיסיים

כמו כל תחום אחר בחיינו, גם את חוויית האירוח בבתי מלון ובצימרים נגיף הקורונה שינה עד ללא היכר. למה אנחנו יכולים לצפות אם אנחנו מבקשים לצאת לחופשה דווקא בימים אלה? האם זה צעד נבון מבחינה בריאותית? ומה כדאי לבדוק אחרי הצ'ק-אין בקבלה?

אחריות, כל הדרך

נתחיל בכלל אצבע שאמור להיות מובן מאליו, ובכל זאת קל לשכוח אותו: הן האורחים והן הנהלת המלון/הצימר מחויבים להקפיד על היגיינה, לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסיכה.

אז ראשית חוכמה, אם אתם מרגישים לא טוב בתקופה שלפני החופשה, או למרבה הצער, ממש רגע לפני הנסיעה למלון, גלו אחריות - ופשוט אל תגיעו. כדאי מאוד לברר עם הנהלת הצימר או המלון מה קורה במקרה של ביטול מפני שלקיתם בנגיף או מפני שחויבתם להיכנס לבידוד.

ומה עם האחריות של המקום עצמו? בעלי הצימרים או בתי המלון אמורים להודיע לכם אם חולה קורונה התארח אצלם בזמן האחרון, ולהציע לכם חופשה חליפית או פתרון מתאים. כך או אחרת, חדרים ששהה בהם חולה קורונה אמורים לעבור חיטוי בידי חברה חיצונית.

אורחים במלון בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
עדיין אפשר לבלות, רק תהיו אחראים/ShutterStock, Shutterstock

קבלה ותשלום: בלי ידיים

פקידי הקבלה במקום האירוח חייבים לעטות מסכות ולהיות מוגנים בידי לוחות פרספקס שקופים. תשלום לא יבוצע בהעברה של כרטיס אשראי מיד ליד ולא במזומן, אלא טלפונית או באמצעות אפליקציה. בבית המלון ימדדו לכם חום בכל כניסה למלון, ובצימרים תצטרכו לחתום על הצהרת בריאות מדי יום.

באילו סוגים של צימרים אפשר לנפוש?

צימר שיכול לקבל "תו סגול" הוא כזה שנמצא במתקן אירוח שבו 10 יחידות או פחות. חייבת להיות הפרדה של שני מטרים בין כניסה ולכניסה. ההפרדה בין היחידות והכניסה חייבת להיות מבחוץ, לא ממעבר מקורה או סגור או מלובי. על כל יחידת אירוח להכיל לפחות חדר שינה, שירותים, חדר רחצה ומטבחון.

גם צימרים תוכלו לבחור במדריך B144>>

תנו לאלכוג'ל לנצח

כל החדרים, על כל הרהיטים והחפצים שבהם, אמורים לעבור חיטוי לפני קבלת אורחים חדשים. החיטוי יתבצע באקונומיקה או באלכוהול 70%. המצעים יעברו כביסה בטמפרטורה גבוהה, וכלי האוכל במלון או בצימר יעברו הדחה ב-70 מעלות. כל חדר יש לאוורר אחרי הניקוי, וחייבות לחלוף לפחות שלוש שעות בין גמר הניקוי לבין הגעת האורח הבא.

כאורחים, אתם אמורים לקבל חומרי חיטוי - אלכוג'ל או אלכוהול 70% - לשימושכם האישי. כמו כן, בבתי המלון תצטרכו לחטא ידיים לפני כניסה לחדר האוכל וכן למדוד חום.

צימר. ShutterStock
גם צימרים יכולים לעמוד בתנאי "התו הסגול"/ShutterStock

בופה? לא עוד

בכניסה לחדר האוכל תתבקשו למדוד חום. במסגרת ההנחיות תצטרכו להזמין מקום בחדר האוכל או שתוכלו לקבל את הארוחות אליכם לחדר.

גם ארוחות הבוקר המפורסמות בבתי המלון בישראל יתקיימו במתכונת שונה: הם אמנם לא יבוטלו, אבל האוכל יוגש לנו על ידי עובד שיעמוד במרחק בטוח. 15 ביצים על צלחת אחת או 20 בורקסים? לא עוד - ובינינו, זה רק לטובה. אם הצימר שלכם מגיש ארוחות בוקר, תיאלצו לאכול אותן בחדרים בלבד, שם צוות הצימר יגיש לכם אותן בכלים ארוזים.

האם מותר לחלוק את הצימר עם חברים?

לא, אלא אם כן החברים האלה גרים אתכם. צימר מיועד למשפחה גרעינית בלבד (או למי שלנים יחד) וכך גם חדרי מלון. יתרה מזאת, בחדרי האוכל בבתי מלון יושיבו אתכם כך שרק משפחות גרעיניות יישבו סביב אותו שולחן, ובמרחק של שני מטרים בין שולחן לשולחן.

ומה לגבי בריכת השחייה?

אם אתם מעוניינים לטבול בבריכה או בג'קוזי, אתם רשאים להשתמש רק באלה שביחידות עצמן. מועדוניות ומקומות שהייה ציבוריים אחרים בבתי המלון או בצימר - יהיו סגורים, מסיבות מובנות.

מתקני ספא בבתי מלון מותרים לשימוש, אחרי שעברו חיטוי וניקוי מתאימים, כמובן. תידרשו להזמין מקום מראש, והמלון מצידו יצטרך לדאוג להאריך את משך העבודה - הכל כדי למנוע צפיפות.

יוצאים לחופשה? מחפשים מלון או צימר? היכנסו למדריך B144

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully