וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינון מהסוג הטוב: כך תכינו גלידה ביתית בלי מכונת גלידה

בשיתוף B144, בשיתוף B144

16.7.2020 / 12:07

מי צריך לצאת החוצה כשבבית מחכה לכם גלידה שהכנתם לגמרי בעצמכם, ובמאמץ קטן? הבאנו לכם מתכון קינוח מנצח, במיוחד לימי הקורונה החמים

האם אפשר לעשות גלידת שמנת או סורבה ביתיים גם בלי מכונת גלידה? כן, בהחלט. ולמרות שזה קל יותר עם מכונה, גם בלעדיה אפשר להגיע לתוצאות טובות מאוד, שיוסיפו לימי הקורונה החמים והלא פשוטים קצת מתיקות.

מכונות הגלידה היו פופולריות כמתנות חתונה ואירוח בשנות ה-90 של המאה הקודמת. אולם מאז הם הפכו לפילים לבנים במטבחים רבים, ממש כמו אופי הלחם או סירי הטיגון האיטי. הסיבה לכך היא שאנחנו אמנם אוהבים גלידה, אבל לא עד כדי כך שנפעיל מכונה כזו מדי יום ביומו.

הרעיון הכללי בהכנת גלידה הוא הכנסת אוויר בשמנת קפואה, כך שתיווצר מאסה אוורירית שמחליקה בגרון וקל לאכול אותה. בסורבה, להבדיל, אנחנו רוצים למעשה ליצור גלידה שאינה חלקה, אלא מבוססת על קרח - רק שחלקיקי הקרח הם זעירים, והמרקם שמתקבל הוא, ניחשתם נכון, חלק ונעים.

התפקיד של מכונת הגלידה הוא להכניס אוויר בגלידות שמנת (ליצור "מאסה" תפוחה ואוורירית) ולשבור את גרגרי הקרח לפתיתים עד להתקבלות סורבה חלק. את התוצאה הזו אפשר להשיג גם בלי מכונה, ובמאמץ לא גדול.

אז לכבוד יום הגלידה הבינלאומי שחל ב-19 ביולי, הנה מתכון מנצח לגלידה ביתית בלי מכונה

גלידה. ShutterStock
הכי טובה ומשובחה. גלידה ביתית/ShutterStock

בסיס לגלידת שמנת וניל

הבסיס הבא יוצר גלידה שאליה אפשר לצרף מגוון תוספות: קרמל נוזלי, פירורי אוריאו או עוגיות אחרות (בישקוטי, למשל), וגם מגוון שלם של תוספי טעם - מגרידת לימון ועד קקאו. נסו בעצמכם ליצור את המגוון והמתכון שלכם, בהתאם לטעמכם האישי.

מרכיבים:

• 2 ספלים (חצי ליטר) שמנת לקצפת - מקוררת היטב

• 400 מ"ל חלב מרוכז ממותק

• ½ כפית תמצית וניל

הכנה:

בקערת מיקסר מקוררת, מקציפים את השמנת עד שמתקבל קצף עמיד ויפה (לא חמאה!). מפחיתים את מהירות המיקסר ומוסיפים את החלב המרוכז ואת הווניל, וכל תמצית או רכיב טעם אחר שתרצו.
מעבדים את המאסה עד שהיא נעשית חלקה ואחידה, ומעבירים למיכל מתאים. סוגרים עם ניילון נצמד ומקפיאים במשך שש שעות לפחות.

אתם יכולים להשתמש בספלי נייר - כמו לקפה - כדי ליצור מנות אישיות. אפשר גם להשתמש בתבנית שקעים (גדולים), אבל אז רצוי מאוד לרפד אותם בניילון נצמד, כדי לאפשר חילוץ כאשר הגלידה עדיין קפואה.

seperator

גלידה שמנת בטעם עוגת גבינה

הוסיפו 200 גרם גבינת שמנת לרכיבים שלמעלה. הקציפו את השמנת ואז - בנפרד ובאיטיות - גם את הגבינה עם החלב והווניל. אחרי שאתם מקבלים מאסה אחידה של הגבינה עם החלב, קפלו אותה לקצפת, ערבבו והעבירו למקפיא.

אוהבים גלידה? היכנסו עכשיו למדריך B144 לעסקים ומצאו גלידרייה קרובה!

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • גלידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully