וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 יעדים בישראל שיגרמו לכם להרגיש בחו"ל

בשיתוף B144

20.8.2020 / 14:39

עונת הקיץ של שנת 2020 כבר לא תתאפיין באלפי ישראלים שפוקדים את שדה התעופה בן גוריון בכל יום. רובנו נישאר בארץ, ונחפש מקומות יפים לטייל בהם. הנה כמה הצעות נפלאות

התמזל מזלנו, וישראל היא ארץ שבאמת יש בה הכול: מגוון גדול של נופים - ממדבר ועד ים, מהרים מוריקים ועד דיונות של חול. צריך רק להחליט מה אוהבים ומה סגנון הנופש המועדף עלינו, ואם מעוניינים בטיול יום קצר או שהות ארוכה בטבע, עם ציוד קמפינג.

מי שלא אוהבים כל כך לישון תחת כיפת השמיים, יכולים לבחור מתוך מגוון גדול של אתרי נופש בכל הארץ. אזור הגליל - במיוחד הגליל העליון - משופע באתרי לינה מעולים ויפים, שצופים אל נופים מדהימים. חלק גדול מהם פונים לזוגות, ויש לבדוק את הנושא הזה אם אתם מתכננים טיול משפחתי.

אופציית לינה ושהות שמתאימה למשפחות או קבוצות חברים היא כמובן צימרים בקיבוצים: אלה מבוססים לרוב על בתי החברים הישנים ומתאימים ללינת משפחות.

מפל נחל סער. אתי בן שמעון,
מפל סער/אתי בן שמעון

נחל סער ומפל סער

נחלי הצפון היו מלאים השנה מים, הודות לחורף גשום שעבר עלינו. הגולן כבר יבש וצהוב, אבל הנחלים חלקם עדיין יש בהם מים, גם אם הם לא בדיוק זורמים בשצף קצף.

אף טיול או יום בגולן לא שלם בלי גיחה קצרה לנחל סער או לפחות לתצפית על המפל. המסלול אל המפל קצר מאוד ומתאים לכל - גם לילדים צעירים - והמראה נפלא גם אם אין בו זרימה. הוסיפו לזה את שפע הצמחייה שגדל כאן, לאורך המסלול, וקיבלתם שילוב מעולה של טיול קצר, הרבה ירוק וגם מים.

הבניאס ומקורות הירדן

מסלול מעט יותר ארוך, אבל יפהפה באותה מידה, אם לא יותר: הבניאס הוא פארק לאומי נפלא. הטיול בו - לרשותכם מספר מסלולים בדרגות קושי קלות, כמעט כולם - משלב גם הוא צמחיה עבודה וטבע ירוק, מים ואתרים ארכיאולוגיים-היסטוריים. אין צורך בציוד הליכה מיוחד, אבל כדאי להצטייד בנעלי ספורט נוחות להליכה.

מפתיע. ShutterStock
הבניאס/ShutterStock

הרי געש כבויים בגולן: החרמונית

בחורף יש כאן שלג כמעט בכל שנה, אבל בקיץ אפשר ליהנות בעיקר מהמראה והגובה הרב. החרמונית נמצא בסביבות הישוב אודם (אל תחמיצו ביקור ביקב הר אודם וביער) והגובה כאן הוא כ- 1,200 מטרים. מרחק הנסיעה הוא כרבע שעה מהישוב אודם, ושווה בהחלט לטייל כאן - גם בקיץ.

שימו לב לא לסטות מהשבילים המסומנים, כיון שהשטח עדיין לא נוקה ממוקשים!

הבנטל

על מורדות הבנטל נטועים כרמי יין רבים והוא נחשב אזור נפלא לגידול ענבים, אם יהיה לכם מזל, תזדמנו ביום שבו יש בציר (בואו ממש עם שחר) ותוכלו לראות כיצד בוצרים ענבי יין.

בכל מקרה: עלו לפסגת הבנטל וצפו לכיוון סוריה. יש כאן תעלות קשר ובונקרים, זכר לקרבות שהתחוללו לא פעם ולא פעמיים בגולן, ועדיין מתנהלים בצידו השני של הגבול. מכאן ניתן לראות את החרמון, לתצפת לכיוון הבשן ואפילו לדרום לבנון.

קשתות ירבעם ואום אל קנאטיר

בית הכנסת העתיק באום אל קנטיר היה בנוי כולו בזלת. הוא חרב ככל הנראה ברעידת אדמה ושוחזר על ידי האריכאולוגית אילנה גונן וישו דריי בטכנולוגיה מיוחדת שבה סומנו כל אבני הבניין בצ'יפים ייחודיים, מופו והורכבו.

במקום נמצא ארון קודש - מהראשונים שנבנו - גניזה וסימנים לחיי קהילה מפותחים, שהתבססו ככל הנראה על אריגת פשתן. חפשו "עין קשתות". הכניסה למקום בתשלום. בשעות הערב מתקיים כאן סיור מודרך לאור עששיות. יש לתאם מראש בהתאם להוראות התו הסגול. האתר קרוב מאוד לבריכת הקצינים.

בריכת הקצינים עין עלמין

בריכה לא גדולה - גודלה כ- 6X3 מטרים, שהוקמה ושימשה את קציני הצבא הסורי בימות הקיץ הלוהטים בגולן. היא ניזונה משלושה מעיינות שונים ושופעת מים קרים וצלולים גם בשיא הקיץ. המקום עמוס בשבתות ובסופי שבוע, אבל יפהפה ורגוע כאשר אין הרבה תנועה בגולן. האתר וסביבתו מתאימים ללינה או קמפינג באוהלים אישיים, אך אין במקום פינוי אשפה או מים שמתאימים לשתיה.

ב-waze: עין עלמין בריכת הקצינים.

עתיקות בית שאן

סקיתופוליס הייתה עיר גדולה וחשובה מאוד בתקופה ההלינסטית (במאה הרביעית לפני הספירה) והתפתחה מאוד עד לתקופה הביזנטית. היא חרבה ככל הנראה ברעידת אדמה, אך מה שנשאר הוא מהמקומות המרשימים ביותר בישראל.

זהו גן לאומי שפתוח בהתאם להוראות התו הסגול. רצוי להגיע לכאן בשעות המוקדמות יותר של היום, לשהות באתר כשעה וחצי ולצאת ממנו לפני הצוהריים. בסביבות בית שאן - בגשר הישנה - תוכלו למצוא את מסעדת רוטנברג: מסעדת שף מקומית-משפחתית שמציעה תפריט אישי ומשתנה בהתאם לעונות השנה. רוב רובם של חומרי הגלם של המסעדה מקורם בגן הירק שלה.

עתיקות בית שאן. ShutterStock
עתיקות בית שאן/ShutterStock

קיבץ אשבל וחאן 'מסביב למדורה'

קיבוץ אשבל נמצא מזרחית ליובלים ודרומית (מעט) לכרמיאל. בפאתי הקיבוץ יש חאן מטיילים שמיועד למי שרוצים ללון תחת כיפת השמיים ולעשות קמפינג, אבל לא בהכרח רגילים בעניין הזה: החאן מספק לכם את כל מה שצריך, כולל ציוד ואוהל גדול ומזרנים.

אתם יכולים ללון בחורשה, לבשל בעצמכם או להזמין ארוחת ערב. בבוקר אתם מוזמנים לטייל באזור - יש כאן מסלולים לא מוכרים שמתאימים לסיור רגלי או באופניים, וכדאי להתייעץ עם מנהלי וצוות המקום.

נחל השופט

אחד מנחלי האיתן היפים ביותר בארץ. המסלול מעגלי ולא ארוך, ומתאים למשפחות - כולל משפחות צעירות, עם ילדים קטנים. האתר שופץ לאחרונה ונפתח שוב למטיילים ביוני 2020. קחו בחשבון שכמו הרבה אתרי מים, הוא עמוס מאוד בסופי שבוע.

כביש הגישה לנחל השופט יוצא מכביש יוקנעם-מגידו (כביש 66). חפשו שלטים עם הכיתובים "פארק רמת מנשה" או "נחל השופט" ותמצאו את המקום בקלות רבה.

רמת הנדיב

מי עוד לא היה?! אם עדיין לא ביקרתם, בואו עם כל המשפחה: יש כאן מסלולי טיול מרהיבים, שקטים לעיתים גם בסופי שבוע. גני הזיכרון - לזכר הברונית והברון רוטשילד - הם מהיפים ביותר בישראל ומזכירים לא רק את גני הבהאיים המפורסמים בחיפה, אלא גם את היפים שבגני אירופה.

המקום פתוח בהתאם להוראות התו הסגול. המסעדות פועלות ואפשר בהחלט להזמין מקום ולשבת בגינה היפה וליהנות מהשקט. נפלא לילדים. בדרך חזרה מהסיור בגני הנדיב, קנו עציץ תבלינים קטן בחנות המזכרות או משהו ממוצרי החווה שבמקום ותעזרו באחזקה שלו.

ג'סר אה זרקא

כפר דייגים קטן, שיש מי שמשווים אותו לכפרי הדייגים של סיני או יוון: הכפר ג'יסר א-זרקא שוכן על כביש החוף ממש, ורבים עוברים וחולפים על פניו בדרך מחיפה לתל אביב.

החוף נפלא, ציורי ושקט והרבה פחות מטויל או ממוסחר מחופים אחרים בצפון. עשו את העיקוף ובואו לבקר כאן: סעו על דרך הכורכר אל החוף הבתולי והמפרצון השקט והציורי, או סיירו בכפר הקטן. יש כאן בהחלט מה לראות ומה לעשות וגם מה לאכול (רמז: דגים...).

לפעילויות וסיורים מודרכים חפשו "תיירות הגשר הכחול‏".

נחל אלכסנדר

איש אינו בטוח ב- 100% מי היה אלכסנדר, שעל שמו נקרא הנחל. אולי היה זה המלך אלכסנדר ינאי, ואולי מדובר בסוחר אבטיחים בשם איסכאנדיר אבו זבורה שייצא מהנמל האישי שלו, בשפך הנחל, את אבטיחיו למצרים.

כך או אחרת, המסלול בן 4.5 הקילומטרים לערך, שמתחיל בגשר הצבים בסביבות כפר ויתקין ונמשך עד לים ממש, הוא מהיפים והרגועים בארץ. מתאים מאוד למשפחות עם ילדים צעירים ואפשר ללכת אותו הלוך ושוב או להשאיר רכב אחד במקור ושני בנקודת הסיום.

נכון לאוגוסט 2020 במקום נערכים שיפוצים וחלק מהשבילים עלול להיות סגור לזמנים קצרים.

נקודת ביקור שווה בסביבה? יקב ויתקין, ממש סמוך לגשר הצבים.

נחל אלכסנדר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל אלכסנדר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טיול לילי בנחל חווארים

נחל חווארים נמצא לא רחוק ממשאבי שדה ושדה בוקר ומצפה רמון. הטיול בו אינו מעגלי והוא מחייב הקפצת רכב. היות והמסלול עליו אנחנו ממליצים הוא מסלול לילי, אנחנו צריכים לקחת בחשבון גם את נושא הלינה.

כאשר הירח מלא, נחל חווארים מתעורר וכאילו קם לתחייה. קירות הוואדי עשויים מאבן קירטון ומחרסית, שכאשר הירח מלא, מחזירים אור.

התוצאה נפלאה: הולכים שלוש שעות בוואדי מלבין, חצי מואר באור הירח. המדבר היבש קריר בלילות - גם בשיא הקיץ - וההליכה קלה ומהנה.

נקודת התחלה: בור חווארים. נקודת סיום: חניון הסרפנטינות (סמוך למדרשת שדה בוקר).

לינת משפחות: אפשר לישון במצפה רמון - בבית ספר שדה הר הנגב, בפונדק רמון או בכל אחד מחדרי האירוח בעיירה.

מצפה עצמה נפלאה בזכות התצפית אל המכתש הגדול. אפשר לטייל ממנה (בשעות הבוקר המוקדמות או בערב) בשבילי אופניים או לרדת ברכב אל המכתש. בקיץ חם, והטיול במכתש עצמו, רגלית, פחות מומלץ.

בערב אפשר לעמוד על שפת המכתש, בפארק הפסלים אליו מגיעים בנסיעה קצרה ימינה בכיכר בכניסה לעיר (ליד תחנת הדלק). כאשר עומדים על שפת המצוק - בזהירות בבקשה - מרגישים את הרוח שעולה מהמכתש וזוכים בתחושת ריחוף נפלאה.

חאן ספינת המדבר

נקודת לינה ואטרקציה בפני עצמה: מי שרוצים ללון באזור חווארים מוזמנים לעשות זאת בחאן ספינת המדבר (הלוא הוא הגמל). במקום יש אוהלים בדואים גדולים וקרירים, ואפשר לשכור ציוד לינה אישי, אם יצאתם לטייל ולא תכננתם בהכרח ללון מחוץ לבית.

אנשי החאן מציעים מגוון גדול של סיורי מדבר וסדנאות שונות שמתאימות גם לילדים ובני נוער. שווה בהחלט להפוך את המקום ליעד בפני עצמו. יש מקלחות וניתן גם להזמין ארוחות.

סנוב, בערד כבר היית?

העיר ערד נמצאת ממש על סף אזור ים המלח. למעשה מכאן אפשר לרדת ישר לים המלח והבקעה ורבים גם עושים זאת, מבלי לדעת שהם מפספסים משהו גדול, ממש על הדרך.

העיר מזמינה מאוד לתיירים מקומיים: יש כאן רובע אמנים קטן וחביב, מסעדות יקבים ואפילו מבשלת בירה. יש צימרים ובתי מלון קטנים - ואחד גדול יחסית, שמתאים גם לשומרי שבת. בקרבת העיר שוכנת תל ערד ההיסטורית: מיצד כנעני-עברי קדום שהיה מהארמונות החשובים ביותר בעת העתיקה.

מסלולי הטיול שסביב לעיר מסומנים היטב. יש קצרים ויש ארוכים יותר וחשוב - לפני היציאה לשטח - לבדוק אם הטיול בהם מתאים לעונת הקיץ.

מחפשים טיול מודרך במקומות הכי קסומים בישראל? מגוון משרד נסיעות מומלצים לשירותכם. היכנסו עכשיו >>>

  • עוד באותו נושא:
  • טיולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully