וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע פאסטל סגול: כך התאימה את עצמה המסעדה הנודעת לימי הקורונה

בשיתוף B144

13.9.2020 / 15:34

מסעדת פאסטל, השוכנת במוזיאון תל אביב, ניצלה את התקופה בה הייתה סגורה כדי לשדרג את החצר היפה ואת התפריטים, כולל קונספט חדש עם מנות עד הבית שייצא לדרך בקרוב. "כרגע אנחנו האסקפיזם למציאות שנוצרה ונותנים אווירה של חו"ל", אומר השף קובי בכר

מסעדת פאסטל. אנטולי מיכאלו,
מסעדת פאסטל/אנטולי מיכאלו

אין מסעדה בישראל שלא חוותה שינויים משמעותיים בחודשים האחרונים בשל משבר הקורונה, אולם בימים בהם רוב התרבות עדיין לא חזרה לחיינו ולחו"ל אי אפשר באמת לנסוע לטיול, ישנן מסעדות שאפשר להרגיש בהן אווירה שונה, כזו שמוציאה אתכם מחיי היומיום לחוויה אחרת.

קחו לדוגמה את מסעדת פאסטל. שף קובי בכר, שעבד בעברו במשך שנים רבות ב"מול ים" וכשף הראשי של מלון ממילא, מוביל בשנה האחרונה את פאסטל, השוכנת באגף החדש של מוזיאון תל אביב והוא מעיד: "כמו שכל העולם השתנה, כך גם העבודה שלנו השתנתה בתקופה הזו ואנחנו עובדים בהתאם לכל הנחיות התו הסגול. בהתחלה זה נראה מוזר, אבל היום זו המציאות שלנו".

המציאות הזו כוללת עבודה עם מסכות באופן קבוע, הדפסת תפריטים חד פעמיים מדי יום, שמירת מרחק בין השולחנות ועוד, אך בפאסטל ניצלו את הזמן בו המסעדה הייתה סגורה (בין אמצע מרץ לסוף מאי) כדי לשדרג משמעותית את החצר הגדולה והיפה: "למזלנו יש לנו את החצר אשר פונה לגן הפסלים היפיפה של מוזיאון תל אביב ולקחנו את זה בחשבון בזמן הפתיחה המחודשת. הרחבנו אותה וזה מאפשר לנו לפעול בצורה טובה יותר, כי הביקוש לישיבה בחוץ גדול מאוד".

החצר, והמסעדה כולה, מספר בכר, מעניקים לסועדים במקום את החוויה הייחודית הזו שחסרה לרבים מאיתנו בימים אלו: "המופעים שסביבנו עדיין סגורה וגם המוזיאון עצמו פועל בשעות מצומצמות, אז אנחנו גם התרבות, גם האוכל, גם האסקפיזם למציאות שנוצרה וגם נותנים את האווירה הזו של חו"ל, עם הגינה שנותנת לכל מי שבא את האפשרות לרוגע ושלווה".

שף קובי בכר - פאסטל. אנטולי מיכאלו,
השף קובי בכר/אנטולי מיכאלו

מה עוד עשיתם בזמן שהמסעדה הייתה סגורה?

"המון משימות לשדרוג המקום. גם הגינה, גם החלל הפנימי וכמובן, התפריטים עצמם. שינינו את התפריט העסקי, תפריט הערב, תפריט שבת ועוד. יש מנות מיוחדות ונגישות יותר, כלומר אפשר לבוא ולשבת למנה ראשונה וכוס יין, ולשלם סכום נוח במיוחד. התפריטים קלילים יותר. אנחנו לא עיוורים למציאות החדשה והשלכותיה הכלכליות על חלק לא מבוטל של האוכלוסייה. המטרה שלנו שאורחינו יוכלו להגיע אלינו ולשכוח קצת מהצרות שלהם ואנחנו דואגים לאפשר את זה במגוון אופציות".

בין היתר, בפאסטל החלו במסורת של "ערב שיפודים" בימי שני והציעו שיפודי שף, המורכבים ממנות מתוחכמות ומגיעים עם תמחור טוב, שמתאים לארוחת שיפודים. אחרי החגים, במסעדה מקווים לחדש את ערבי השיפודים הללו, ובנוסף מציעים גם מגוון מנות חדשות, ביניהן אחת שכבר הפכה לאהובת הקהל. בכר מספר כי "המנה שנכנסה לתפריט בחודשי הקורונה, ולפי התגובה של הסועדים גם תישאר שם לטווח ארוך, היא סלט עגבניות וגבינת פטה. מנה טבעונית והכי ישראלית שיש, כאשר את הפטה אנחנו מכינים במקום משקדים".

איך העבודה ביומיום?

"כמובן שאנחנו עובדים במציאות לא פשוטה, כי אנחנו יודעים שבכל יום יכולים לסגור לנו שוב את השאלטר. אבל העבודה מאוד מבוקרת ולשמחתנו, הביקוש טוב מאוד, הרבה מעל המצופה. אנחנו מקבלים תמיכה מאוד גדולה מהקהל. זה מאוד מרגש.. ההבנה שהקהל התגעגע בתקופת הסגר לצד העובדה שכעת הוא פוקד את המסעדה מאוד מחזקת. בתוך הלו"ז העמוס שלנו כשפים לא תמיד יש זמן לעצור ולהעריך. אז הנה גם משהו טוב שיצא מהקורונה - אהבת הקהל מאוד ברורה ומשמעותית".

ומה עוד אתם מתכננים?

"בקרוב נפתח גם את פאסטל עד הבית, ארוחות לשישי-שבת שאפשר להזמין עד יום חמישי בערב ומגיעות אליכם עד הדלת בשישי בבוקר. אנחנו עובדים על הקונספט הזה זמן מה ומהדקים אותו. אחרי החגים זה יתפוס עוד יותר תאוצה. מדובר במנות שיגיעו מוכנות וכולן מתאימות לארוחה ביתית ועשויות טוב. נציע תפריט מגוון ונגיש למנות האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניוקי פרמז'ן צרוב במחבת, עם אספרגוס, חמאת מרווה, קרם דלעת ועוגיית אמרטי - פאסטל. יח"צ,
ניוקי פרמז'ן צרוב במחבת, עם אספרגוס, חמאת מרווה, קרם דלעת ועוגיית אמרטי במסעדת פאסטל/יח"צ
בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully