וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סבתא שלי הייתה ה'לקוחה' הראשונה": העסק שמלמד את בני הגיל השלישי על מחשבים

בשיתוף B144

2.11.2020 / 8:00

פרויקט חדש של B144 מציג לכם את סיפורם של עסקים קטנים מכל רחבי ישראל. והפעם: יניב בהר, שהקים ב-2007 את סבאנט ועוזר לאזרחים ותיקים לחיות בעולם הדיגיטלי, מספר מה נתן לו השראה ואיך הקורונה השפיעה עליו

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם, יניב בהר מ"סבאנט", עסק המציע לבני הגיל השלישי שיעורי הדרכה על מחשבים והעולם הדיגיטלי.

שם העסק: סבאנט - sabanet.co.il

שנת הקמה: 2007

ספר לנו על העסק שלך: "זה התחיל מסבתא שלי. היום היא בת 90 ועדיין מככבת בפרסומות בטלוויזיה, אבל היא ומחשבים לא הלכו יחד. ראיתי את זה והבנתי שכל הגיל השלישי צריך עזרה בטכנולוגיה ובאוריינות דיגיטלית. כשהיא הייתה מגיעה לבנק למשל, היא ראתה שם רק מכונות, לא אנשים כמו שהתרגלה לראות. כולם עוברים לדיגיטל ומצפים שהאזרחים הוותיקים יסתדרו וזה לא קורה. כך הוקם סבאנט, הדרכת מחשבים למבוגרים. סבתא שלי הייתה ה'לקוחה' הראשונה ואז סיפרה לחברות במועדון שלה שהיא התחילה לגלוש באינטרנט ושהנכד שלה עשה לה דף בפייסבוק. אחרים התחילו להתעניין ומצאתי את עצמי עובד במועדוני קשישים ומייצר שיתופי פעולה עם רשתות דיור מוגן, שגם גילו את הצורך הזה. יחד, בנינו קורסים לאוכלוסיית הגיל השלישי".

מה אתה אוכל בצהריים? "את מה שאשתי מבשלת. אופי הלימוד כרגע הוא בזום בגלל המגבלות, אבל תמיד הייתי עובר בבית לאכול ויוצא שוב לדרך".

יניב בהר - B144. יח"צ,
זיהה את הצורך. בהר/יח"צ

לאיזה עסק אחר תרצה לפרגן? "אני גר בבאר יעקב ויש לנו פה חנות בשם 'גרין בייק', חנות אופניים. הם מוכרים ומתקנים. בעל העסק הוא אורן, ואשתו הצטרפה אליו בחצי השנה האחרונה. הם עושים חיל ואנשים טובים, אז אני רוצה לפרגן להם".

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "לפני הקורונה ההרצאות היו. אנשים היו מגיעים פעם או פעמיים בשבוע, יוצאים מהבית, פוגשים חברים, הייתה לנו כימיה של שיעור. לפעמים מדובר באנשים שחיים לבד, אז זה עשה להם טוב והקורונה לקחה להם גם את זה. כולם בבית עכשיו, גם אני כמובן, ואין לי את האינטראקציה הרגילה, כך שזה לא קל, אבל אין ברירה. התרגלנו למצב. האתגר היה גם כי המבוגרים היו צריכים ללמוד כלי חדש, הזום, כדי להתחבר בכלל לשיעורים".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "אם מדובר בעסקים שעוד יכולים לפעול עם משלוחים או בצורה וירטואלית, לעשות את המקסימום עם זה ובכל מקרה, תמיד תהיו חיוביים ואופטימיים. זה מה שנשאר לנו".

איך אתה מדמיין את העסק שלך בעוד 5 שנים? "אני חולם לפתוח מכללה קטנה, עם 2-3 כיתות, שתוכל לתת קורסים ברמות שונות, לא רק לגיל השלישי. יש לא מעט אנשים שעבדו עד היום במקצועות שלא דרשו מחשב, ועכשיו ינסו למצוא את מקומם מחדש. אז אולי זה הכיוון".

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully