וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה לי קשה שתופסים את הבדואים בצורה מוטעית": אשת החינוך שמציגה מחדש את העדה

בשיתוף B144

8.11.2020 / 8:00

ג'לילה מזאריב מכפר זרזיר מציעה בחצר ביתה חוויה מרתקת, המשלבת בין סקירה ספרותית של החברה הבדואית, השינויים שעברה, מעמד האישה, ההשתלבות בישראל ועוד, לבין סדנאות בישול וקולינריה. והיא ממש מתגעגעת לקהל שלה

ג'לילה אירוח בדואי - B144. יח"צ,
ג'לילה מזאריב/יח"צ

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם, ג'לילה מזאריב מ"גלילה אירוח בדואי", עסק של אירוח ביתי בכפר זרזיר בצפון, בו היא מציגה את קורות החברה הבדואית ומשלבת גם חוויה קולינרית.

שם העסק: ג'לילה אירוח בדואי

שנת הקמה: 2015

ספרי לנו על העסק שלך: "פתחתי את העסק לפני חמש שנים במטרה להביא את נושא הבדואים ולשנות תפישות שגויות כלפי החברה הבדואית במדינה וכמובן במטרה להשלמת פרנסה בתור אמא חד הורית. היה לי קשה שתופסים את הבדואים בצורה מוטעית, סטיגמות של אוהל, גמל, מדבריות שזה בסדר, אבל זו לא המהות ויש הרבה מעבר לאלה. היסודות של החברה שלי הם ערכים ועקרונות. זה עסק שעובד על בסיס סיפור, ארוחה או סדנת בישול הכול עם הזמנות מראש . אני מספרת את סיפור הבדואים מאז קום המדינה ועד היום ומדגישה את השינויים שהחברה עברה.

עשיתי סקירה ספרותית, ציינתי תהליכים בשנים, אספתי סיפורים אישיים של אנשים בכפר ובעמק, בעיקר על אחווה לנשק והעצמה נשית והשלכתי את כל אלה אל תוך הסיפור, החוויות וההחלטות שהחברה עברה יחד עם המדינה. מציינת את עמק יזרעאל כדוגמה ומודל לדרך בה אנחנו בדואים ויהודים חיים בקיום משותף בעמק, וזה משהו שיכול להוות מודל הצלחה לכל המדינה. אני מתמקדת בסיפור האישה הבדואית בצפון והשינויים היזומים שהחברה דרשה ועברה, בעיקר במהפכת חינוך. יצרנו פה בצפון פיילוט מיוחד לשינוי במערכת החינוך שעבד מצוין ואנחנו רואים את התוצאות בדור של היום. בנוסף, אני מציגה את הסיפור האישי שלי, אותו שומעים רק ממני ואצלי במרפסת היפה עם הנוף הכפרי בעמק יזרעאל".

ג'לילה אירוח בדואי - B144. יח"צ,
אירועים במרפסת/יח"צ

מה את אוכלת בצהריים? "מנסף. זה אורז, בשר כבש וצנובר לצדו אני מכינה הרבה סלט ירוק, זה האוכל המסורתי, אוכל שמח שאוכלים בחתונות ובשמחות".

פרגני לעסק אחר: "יש בכפר סופרמרקט בשם 'הסופר הזול באזור'. כמה אחים מנהלים את העסק וכולם תמיד נתנו לי הרבה תמיכה ואנרגיה טובה".

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "מחודש מרץ ועד היום כמעט שלא עבדתי. היו לי בערך שלושה אירועים אחרי סיום הסגר הראשון. אני מתגעגעת לארח אנשים, לראות את המקום תוסס. לפני כמה ימים העברתי סדנת בישול בזום נהנינו והיה מאד נחמד אבל עדיין זה לא זה. הקהל שלי אוהב להגיע ולשמוע את הסיפור, לאכול ולבשל ביחד .עושים פה אירועים פרטיים, ימי הולדת, בר\בת מצווה כרגע זה לא קורה, אבל אני מקווה שהכול יחזור כפי שהיה. מזל שאני עוד עובדת במשרד החינוך".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "לנשום עמוק, לא לשקוע ולא להתייאש, אך לא לסגור. לקצץ הוצאות כמה שאפשר ואולי לעשות סגירה זמנית. לנסות להחזיק את העסק בצורה הכי רגועה ולזכור שזה מצב זמני כפוי על כולם ושכולנו באותה סירה".

איך את מדמיינת את העסק שלך בעוד 5 שנים? "וואו, שאלה מאתגרת. יש לי כמה פרויקטים ותוכניות שמחכות ולמזלי הן רק בשלב התוכניות אצל האדריכליות. אחת מהן היא פרויקט תיירותי שאני בדרך לפתוח כדי לפתח את המקום לעוד ממדים, אבל כרגע הקפאתי הכול לאור המצב".

ג'לילה אירוח בדואי - B144. יח"צ,
ג'לילה אירוח בדואי - B144/יח"צ
ג'לילה אירוח בדואי - B144. יח"צ,
ג'לילה אירוח בדואי - B144/יח"צ
בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • אירוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully