וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה סוריאליסטי - נתנו בראש השנה שי לחג ומכתב הוצאה לחל"ת"

בשיתוף B144

11.11.2020 / 8:00

משה בדישי, האיש שעמד בעבר מאחורי "מינה טומיי", פתח רגע לפני הקורונה בר אסייתי אורבני בגבעתיים בשם "פאפאסן", הקים מערך משלוחים בן לילה כדי להתמודד עם המצב ולמרות רגעים מתסכלים הוא בטוח: "גם זה יעבור"

פאפאסן - B144. יח"צ,
משה בדישי, השף של פאפאסן/יח"צ

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם, אנחנו משוחחים עם הבעלים והשף של מסעדת פאפאסן השוכנת בגבעתיים, משה בדישי, האיש שעמד בעבר מאחורי "מינה טומיי" האהובה.

שם העסק: פאפאסן

שנת הקמה: 2019

ספר לנו על העסק שלך: "הקמנו בר אסייתי אורבני, עם תפריט שנוגע כמעט בכל דרום-מזרח אסיה. רצינו לייצר חוויה ששווה לכל כיס, עם אוכל טוב, שירות טוב ואווירה מעולה. בדצמבר 2019 בדיוק מכרתי את מינה טומיי, שם הייתי הבעלים והשף. רציתי להתמקד בעסקים מקומיים ורזים יותר מבחינת מערכת, משהו עם מערכת נכונה יותר".

פאפאסן - B144. יח"צ,
נפתחה רגע לפני הקורונה. פאפאסן/יח"צ

מה אתה אוכל בצהריים? "אני אדם פשוט. חומוס, פיתה, שיפקה ואני מסודר".

לאיזה עסק אחר תשמח לפרגן? "אני רוצה להרים לאודי בכור, מ'Sea2Door'. למרות הקושי התזרימי בחודשים האחרונים, הוא המשיך לספק לנו סחורה וגם בא לקראתנו במחירים".

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "שלושה החודשים הראשונים, לפני הקורונה, היו נפלאים ואז בבת אחת הכל נעצר. לא היה לנו מערך משלוחים, היינו 100 אחוז בר אוכל וברגע שסגרנו את המקום בסגר הראשון, הקמנו את המשלוחים בן לילה. לצערנו, בסגר הראשון והשני נאלצנו לשחרר 95 אחוז מהעובדים, לחל"ת או פיטורים וגם לא קיבלנו שום פיצוי מהמדינה. רוב העובדים שלנו הם צעירים, חיילים משוחררים או סטודנטים ובהרמת הכוסית לראש השנה היה לנו מחזה סוריאליסטי - מצד אחד הם קיבלו את השי לחג ומצד שני, את מכתבי ההוצאה לחל"ת. עשינו את כל ההתאמות הנדרשות לכלכלת הקורונה ואנחנו נאבקים כדי להישאר עם תזרים חיובי כדי שנפתח מחדש ברגע שיתאפשר, אבל השאלה הגדולה היא מתי ובעיקר באילו תנאים זה יקרה והאם הקהל יחזור למסעדות. בפעם הקודמת זה לקח איזה חודש וחצי, אולי חודשיים והעבודה חזרה רק ב-80 אחוז ממה שהייתה לפני הקורונה".

פאפאסן - B144. יח"צ,
מתנות לחג וחל"ת/יח"צ

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "לקחת נשימה עמוקה ולזכור שגם זה יעבור. כי יש רגעים מאוד מתסכלים".

איך אתה מדמיין את העסק שלך בעוד 5 שנים? "אני מאמין שאם הקורונה תעבור, הכל יחזור לקדמותו. אני מאוד מקווה שקהל הסועדים יוכל לצלוח את המחסום הפסיכולוגי שקיים היום בכל מה שנוגע לבילוי בחוץ".

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully