וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הקורונה השפיעה על ההתנהלות בדיגיטל של עסקים קטנים?

בשיתוף B144

22.12.2020 / 10:35

כמעט כל עסק קטן בישראל נפגע במהלך השנה האחרונה בשל נגיף הקורונה, אולם היו כאלה שידעו היטב לחשב מסלול מחדש ולתכנן קדימה, תוך השקעה בפרסום ושיווק. איך עושים זאת נכון?

בחודש נובמבר 2020 פרסמה רשות המיסים דו"ח חדש המבוסס על נתונים ממע"מ, הדו"ח מציג את הפגיעה בעסקים הקטנים והחדשים עם מחזור שנתי עד מיליון ₪ כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. בצל משבר הקורונה הממשלה החליטה על סגרים ומגבלות שונות, ועסקים קטנים נפגעו מסגירת המסחר לכן רבים מהעצמאים נאלצו לחשב מסלול מחדש והם החלו להשקיע בערוצי הפרסום והשיווק בדיגיטל.

B144 עסק קטן. יח"צ,
המוני עסקים קטנים נפגעו/יח"צ

יש לציין כי התפרצות נגיף הקורונה הכריחה את מרבית בעלי העסקים הקטנים לבנות אתר מכירות מושקע לעסק ולהשקיע בקידום אתרים אורגני ובפרסום באינטרנט כמו פרסום בגוגל, בפייסבוק וכו'. עסקים שלא עברו לדיגיטל נותרו מאחור והפסידו לקוחות ומכירות, במיוחד בסוף השנה כאשר חגיגת הקניות באינטרנט החלה, ומי שנערך בזמן השתתף במבצעים המשתלמים של סייבר מאנדיי, בלאק פריידי, שופינג איי. אל וכדומה.

חוקי הפרסום השתנו בתקופת הקורונה

הקורונה השפיעה על כל האנשים, היא שינתה גם את עולם העסקים, ובין היתר גם עולם דיגיטל עבר שינויים מרחיקי לכת בתקופה האחרונה. עסקים קטנים הבינו את חשיבות הפרסום בערוצי הדיגיטל, ולמעשה פרסום באינטרנט מהווה את הדרך היחידה לשמור על קשר עם הלקוחות שנעלמו מהחנויות וממרכזי הקניות בגלל מגבלות הריחוק החברתי והנחיות משרד הבריאות.

בעלי עסקים קטנים שנמנעו עד התפרצות נגיף הקורונה מבניית אתר ומפרסום באינטרנט נאלצו לבנות אתר איכותי ומתקדם טכנולוגית המותאם לקידום אורגני בגוגל, ולאחר ההשקעה בבניית האתר עליהם לדאוג גם לקידום אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל ובהתאם לצורך במנועי חיפוש נוספים.

מאחר וקידום אתרים אורגני דורש זמן ואת התוצאות רואים לאחר 6-3 חודשים, עסקים קטנים ובעלי מקצועות חופשיים החלו להשקיע גם בפרסום באינטרנט, בעיקר בגוגל ובפייסבוק. לפתע גילו בעלי העסקים הקטנים את היתרונות הקיימים בפרסום באינטרנט, למשל האפשרות לפנות באופן ישיר ללקוחות ולשמור על קשר רציף איתם באמצעות פרופיל עסקי ברשתות החברתיות. כמו כן, עסקים קטנים החלו להשקיע בקמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות כדי לבנות נכסים דיגיטליים ולזכות בחשיפה רחבה המבטיחה פניות רבות לעסק (לידים איכותיים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרסום באינטרנט לבד או בעזרת מומחים?

לעסקים קטנים יש תקציב מוגבל לשיווק בדיגיטל, אך בעזרת מומחים לפרסום באינטרנט אפשר לקבל לידים איכותיים למרות מגבלות התקציב. אפשר לנסות לנהל קמפיינים לבד באמצעות פרסום בגוגל ובפייסבוק, אך הפתרון היעיל והנכון יותר לבעלי עסקים קטנים הוא לנהל את הקמפיינים בעזרת אנשי המקצוע המיומנים.

צוות מיומן המתמחה בשיווק דיגיטלי מגבש אסטרטגיה שיווקית לעסק הקטן ומנהל קמפיינים ממוקדים המאפשרים לעסק למכור מוצרים גם כאשר יש סגר ואין אפשרות לקבל לקוחות בחנות. ראוי לציין כי למרות הרצון של העסק הקטן לחסוך ולצמצם הוצאות בתקופה הקורונה - חשוב להשקיע בפרסום באינטרנט כדי לשמור על קשר עם הלקוחות, להמשיך בפעילות העסקית, ליצור מותג מנצח וליהנות גם מבידול מהמתחרים.

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • עסק קטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully