וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקורונה, אנשים מחפשים ייעוץ. מצד שני, ברגע שיש סגר, כולם קופאים בלי סיבה"

בשיתוף B144

28.12.2020 / 14:57

בתור נער, נחום דרור בסה ברח מהבית וצבר חובות ענק. אחרי שלמד להתמודד ולשנות את מצבו לטובה, כיום הוא עוסק בייעוץ לאלו המוצאים את עצמם בבעיות דומות. איך זה עובד ומה הטיפ שלו לבעלי עסקים? הכל בריאיון שלפניכם

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם, אנחנו משוחחים עם נחום דרור בסה, העוסק בייעוץ ופתרונות פיננסים.

שם העסק: ראש פיננסי

שנת הקמה: 2010

ספר לנו על העסק שלך: "'ראש פיננסי' זו חברה שהקמתי, ומתמחה בשילוב פתרונות פיננסיים. אני יועץ עסקי, יועץ לכלכלת המשפחה, יועץ משכנתאות ויועץ השקעות בנדל"ן. עברתי את מיטב ההכשרות המקצועיות אצל הטובים ביותר, כולל ניר דובדבני, אלון גל, לשכת המאמנים, איגוד היועצים לכלכלה, רשם המתווכים ועוד, אבל את ההכשרה החשובה ביותר של חיי קיבלתי כנער, כאשר התמודדתי עם סילוק חוב ענק עקב קניות רגשיות בגיל 16. החוב נוצר אחרי שברחתי מבית הוריי עקב כפייה דתית ומצאתי את עצמי יוצא אל הרחוב, בלי דין ודיין, בלי הכוונה ובעיקר בלי השכלה כלכלית. על מנת לפצות את עצמי על החוסר הרגשי והמשפחתי, התחלתי לבזבז כספים בלי סוף, כולל כספים של הלוואות מבנקים וחברות אשראי. קניתי כל דבר אפשרי - אוכל, בגדים, חברים, חוויות, טיולים. בלי לחשוב ובלי לתכנן. יום אחד כל הברזים נסגרו יחד והחוב הכולל טפח ל-300 אלף שקלים. לא ידעתי מה לעשות עם זה, ואף אחד לא הסכים לעזור. פניתי לעזרה ממשרד עורכי דין, אך כיוון שלא הייתה לי אפשרות לשלם מקדמה, הם לא הסכימו לטפל בי. באותו יום הבטחתי לעצמי שאם וכאשר אצא מהמצב הזה וביום מן הימים אצטרך לעזור לאחרים - אעשה זאת גם בלי מקדמה, וזה בדיוק מה שאני עושה היום.

נזקקתי לחמש שנים לצאת מהחובות. אף גוף לא ויתר לי ולא הפחית מהחוב. ניהלתי משא ומתן לבד ופרסתי הסדרים מול כל הגופים. עבדתי בשלושה מקומות עבודה במקביל לשירותי בצבא כחייל בודד, לא ידעתי יום ולא לילה, אבל בסוף הצלחתי לסלק את החוב. למדתי על בשרי שהתנהלות פיננסית נכונה היא המפתח לחיים בריאים, טובים, שלווים ורגועים ולכן אימצתי את הדרך הזו לדרך חיים, ולימים למקצוע של חיי, תוך השגת מקסימום כלים, קודם כל בשביל עצמי ואחר כך בשביל שאוכל לעזור לאחרים לצאת מהמקומות שאני הייתי בהם. אני מאמין שכל מי שרוצה לעשות לעצמו סדר בחיים - יכול. אני לוקח אנשים במקומות מאוד נמוכים, בעלי עסקים או משפחות ועוזר להם להתאזן, מוציא אותם מהחושך אל האור. מי שעובר אצלי תהליך מגיע לתוצאות והישגים. יש כאלה שמגיעים אליי בלי יכולת לשלם בכלל ואני לא מבקש מהם מקדמה לפני שמתחילים. אני לוקח צ'ק דחוי, כמה חודשים קדימה ולא קרה לי שסיימתי תהליך ולא קיבלתי כסף, בהעברות קטנות או בהעברה גדולה. אני מציל אנשים מעצמם ומשפר לאנשים האלה את החיים ואני מונע ממקום של שליחות ולא ממקום של 'תביא לי כסף ורק אז נתחיל לעבוד'".

נחום דרור בסה - B144. יח"צ,
נחום דרור בסה/יח"צ

איך אתה מקדם את עצמך בדיגיטל? "יש לי פייסבוק ואינסטגרם, ואיש שיווק שמעלה תוכן ממומן, גם בגוגל. אני כרגע לפני קמפיין ביוטיוב, עם סרטונים שאמורים לקדם את התודעה בניהול הכלכלי בעסקים. לצערי ישנם עסקים רבים שעושים לא מעט כסף ובקושי גומרים את החודש. מגיעים אליי לא מעט עסקים כאלה, ולכן החלטתי לצאת בסדרת מודעות הסברה לעסקים ובפרסום נרחב".

לאיזה עסק אחר תרצה לפרגן: "הייתי רוצה לפרגן ל-Protect סוכנות לביטוח. לבעלים קוראים עידן רחימי. הוא סוכן מקצועי ביותר, שעובד אחרת, עם אכפתיות ורגש. כל לקוח שמגיע אליי עובר בידוק מקיף אצלו בסוכנות בנושאי פנסיה, ביטוחי מנהלים, ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות וכו'. אני מתאם מול עידן והוא אישית נותן ללקוחות שלי שירות VIP. אין לקוח לא מרוצה וזה משהו שאני נותן כאקסטרה שירות. כבר היינו בכמה תביעות ביטוח ללקוחות שלי בשנים האחרונות והם נדהמו מהשירות שלו, הזריזות והיחס, וזה לדעתי הדבר הכי חשוב בסוכן ביטוח".

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "לכאן ולכאן. יש לי יותר עבודה, אנשים בפאניקה ומחפשים יותר ייעוץ, יעוץ עסקי, יעוץ במשכנתאות וגם בכלכלת המשפחה. מצד שני, ברגע שיש סגר, אנשים קופאים בלי שום היגיון או הסבר. גם כאלה שהיו צריכים להתחיל תהליך וכבר סיכמו איתי מפגש אבחון ראשוני, מחכים שהדבר הזה יעבור. אני לא מבין למה, כי ההמתנה לא עוזרת, בטח כשיש חובות. איכשהו, כשהסגר נגמר, העבודה מתחדשת".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "אני מעביר הרצאות לעסקים, כדי להעלות את המודעות והטיפ שאני נותן הוא שעסק לא מנהלים עם סיפורים, אלא עם מספרים. בעל עסק שממש כעת נמצא בלי תחזית עסקית ל-2021 - אני לא מקנא בו. עם כל חוסר הוודאות והנעלמים במשוואה, אם בעל העסק לא תכנן מה הוא מתכוון לעשות ואין לו תכנית פעולה שיווקית מסודרת שתעזור לו להשיג את היעדים האלה, הוא בבעיה. שבו עם עצמכם ותכינו תקציבים. פיתחתי לפני ארבע שנים אפליקציה כלכלית ואין לי לקוח שלא מסיים תהליך ומנהל את עצמו באפליקציה הזו, שעוזרת לו להתקדם לבקרה אישית גם כשאני כבר לא נמצא שם".

איך אתה מדמיין את העסק שלך בעוד 5 שנים? "אני מאמין שנגדל באופן משמעותי בתחום. השאיפה היא להגיע לתודעה ולשינוי בכל בית בישראל. אני מאמין שנעבור למקום הרבה יותר גדול פיזית, מקום רחב אופקים אשר יאפשר לי אופק חשיבה. החשיבה והעשייה מביאים אותי לפיתוח המוצרים, גם אם מדובר במוצרים למקרים מאתגרים, מה שגורם לחברה לצמוח למקומות נהדרים. תחום הייעוץ העסקי וייעוץ ההשקעות, המשכנתאות והנדל"ן יגדל אצלי בעסק בוודאות, אבל לא בטוח שנושא כלכלת המשפחה יישאר אצלי מוצר גדול בהיקפו. אני אומר את זה בכאב לב, כי התחלתי משם, אבל אין מספיק מודעות בישראל לנושא הזה. הישראלים חיים במינוס כרוני והם בסדר עם זה. עד שזה לא ייכלל בתוך חומר הלימוד במדינת ישראל המצב לא ישתנה לדעתי, וממש חבל לי על כך. אני אישית נפלתי בפח הזה בהיותי מאוד צעיר, אבל עשיתי עבודה עם עצמי ויצאתי מזה. לא כל אחד יודע לעשות את זה לבד. רובם לא יודעים וחבל שלא מלמדים את זה בבית הספר כבר ביסודי".

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • ייעוץ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully