וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסנתר, יין ונרות באוויר הפתוח: קבלת השבת החדשה והמיוחדת שלא תרצו לפספס

בשיתוף B144

26.1.2021 / 11:22

איילת אחאי שאול מלמדת פסנתר כבר שלושה עשורים וראתה איך בקורונה ההופעות נפסקות בבת אחת והשיעורים דורשים שינוי משמעותי ("בהתחלה היה הלם, לא ידעתי מה זה זום"). עכשיו, בהתאם למצב, היא מציעה חוויה מקסימה בכפר טרומן: "הזדמנות לקבל מנוחה ורגיעה לנפש"

איילת אחאי שאול B144. באדיבות המצולמת,
איילת אחאי שאול/באדיבות המצולמת

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם אנחנו משוחחים עם הפסנתרנית איילת אחאי שאול.

שם העסק: אווירה לצלילי פסנתר

ספרי לנו על העסק שלך: "אני בוגרת האקדמיה למוזיקה ירושלים, זוכת פרס דיקן לשנת 1997, מורה לפסנתר כבר 31 שנים וחברה באפטא (איגוד המורים לפסנתר), ואני בעלת התוכנית אווירה לצלילי פסנתר - נגינה של מוזיקת רקע בפסנתר לכל אירוע - תערוכות, מסיבות קריאה, השקות, ארוחות שף, אירועים ביתיים בסלון וכו'. זה מתאים לסוגי אירועים רבים ושונים".

איך B144 עוזרת לקידום העסק שלך? "כיוון שאין לי אתר משלי כרגע, העמוד ב-B144 הוא כמו עמוד בית עבורי. זה מאוד נוח לעסק קטן שמתחיל את דרכו להתנהל כך ואני גם מאמינה גדולה בפרסום לטווח ארוך".

איך עוד את מקדמת את עצמך בדיגיטל? "יש לי עמוד פייסבוק פרטי, אליו אני מעלה סרטונים. בנוסף, אני מפרסמת דברים שאני עושה ביוטיוב".

פרגני לעסק אחר: "אני רוצה לפרגן למוזיקאי יקר ומוכשר, רונן סלומון (Ronen Solomon), טכנאי קול ותיק ובעל ניסיון בהקלטות אלבומים רבים, מיקסים, עריכות דיגיטליות, סאונד להופעות ומומחיות בהכנת מחשב להופעות. רונן הוא הבעלים של האולפן Soul Music Studio בגדרה, אולפן חדש, מושקע ומקצועי, עם שלושה חדרי הקלטה גדולים, שמתאים לסוגי הקלטות שונות, כולל קבוצות גדולות, חבורות זמר, הרכבים מוזיקליים ועוד. יש בו חדר חזרות מרווח, ואפשרות להקלטת ערוצים באיכות אולפן, אפשרות להופעות לייב וסטרימינג וציוד מתקדם וחדש".

איילת אחאי שאול B144. באדיבות המצולמת,
איילת בהופעה באירוע/באדיבות המצולמת

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "הופעתי בנגינה בפסנתר באירועים שונים בבית הסופר בתל אביב, בהשקות ספרים ובמסיבות ולימדתי פסנתר, וכאשר הקורונה החלה, הכל נעצר. האמת היא שנכנסתי להלם. לא היה לי מושג מה זה 'זום' ולא ידעתי שניתן ללמד פסנתר בצורה אחרת מלבד פרונטלית. התחלתי לחשוב איך אני יכולה להמציא את עצמי מחדש, כי ראיתי איך עסקים סביבי קורסים והבנתי שמה שהיה, לא יוכל להמשיך באותה צורה. התיישבתי מול המחשב ולמדתי ביוטיוב איך לתפעל את הזום בצורה מיטבית. השתכללתי והתחלתי ללמד כך. עברתי ללמד שיעורי פסנתר קצרים יותר, כי טווח ההקשבה של התלמיד שונה מאשר בשיעור פרונטלי.

כיוון שההופעות נעצרו לחלוטין, החלטתי שזה גם הזמן לשבת ולכתוב עיבודים חדשים לפסנתר. התחלתי להעלות לרשת עיבודים שונים שעשיתי וכך העברתי את זמני, מסגר לסגר. בתקופה הזו קיבלתי פניות להופיע בבתים והבנתי שעליי להתאים את עצמי למצב החדש ולשחרר את המחשבה לפיה אני מנגנת רק על פסנתר אקוסטי, כי לאורך השנים לא הסכמתי להופיע ולנגן על כלים חשמליים. הקורונה אילצה אותי 'לחשב מסלול מחדש' וקניתי פסנתר חשמלי, כדי שאוכל לקחת אותו איתי לכל בית שאין בו פסנתר ולנגן שם. כולנו, המוזיקאים, נפגענו מהקורונה. כך גם שני ילדיי, סתיו אחאי ולירי אחאי, שהם פסנתרנים מקצועיים וכל חבריהם המוזיקאים. אבל בסופו של דבר, כל אחד מוצא את הדרך שלו.

לכן, החל מהחודש הבא אתחיל לערוך קבלות שבת מיוחדות לקהל הרחב, בימי שישי אחר הצהריים ובהתאם למצב. מצאתי מקום קסום בכפר טרומן בו אפשר לנגן ולארח אנשים. מדובר בחצר גדולה, עם המון מרחב, כך שאנשים יבואו, יקבלו זמן למנוחה ורגיעה לנפש, יאזינו לנגינת פסנתר בתוכנית עשירה והכל על כוס יין ונרות, באווירת קדושה מיוחדת. הם יכירו, יקשיבו וגם ישירו. בקיצור, חוויה אחרת".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "כדי לקבל תוצאה שונה, אי אפשר להמשיך ולחזור על אותן פעולות. צריך לחשוב בצורה שונה ולפעול אחרת".

איך את מדמיינת את העסק שלך בעוד 5 שנים? "המוזיקה הקלאסית ליוותה אותי מהבית. זו מוזיקה שגדלתי עליה ואני מרגישה שהיא מבריאה אותי. דרכה אני מנסה לשיר את חיי והחלום שלי הוא לגעת דרך המוזיקה בכמה שיותר אנשים ולדעת שנתתי את כל מה שהיה לי, על מנת שהעולם שלנו יהיה מעט יותר יפה וטוב. אני רוצה לעשות זאת דרך הנגינה - פשוט לנגן ולהופיע".

לעמוד הפייסבוק של איילת אחאי שאול

לצפייה בקטע מתוך יוטיוב

לעמוד של איילת אחאי שאול ב-B144

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • פסנתרנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully