וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנה האחרונה הרחבנו את שטח הכרם, אז צריך להגדיל גם את מעגל הלקוחות"

בשיתוף B144

18.2.2021 / 9:56

לפני כ-40 שנים קיבל יורם מלכימן ממושב כפר יחזקאל זן זיתים ממקור מיוחד וכאשר החל להתעמק בכרם שהקים, הוא גילה בהם תכונות ייחודיות. כיום הוא מייצר שמן זית, מספק אותו למשפחות רבות ברחבי הארץ ומפתח שתילים חדשים

יורם מלכימן - B144. יורם מלכימן,
יורם מלכימן/יורם מלכימן

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם אנחנו משוחחים עם יורם מלכימן ממושב כפר יחזקאל, בעל כרם זיתים מתת זן סורי בשם "בוכבינדר", זן מיוחד שאיננו נפוץ ישראל. יורם מיצר שמן זית ומספק אותו ברחבי הארץ, היישר מן היצרן אל הלקוח.

שם העסק: משק מלכימן, שמן זית סורי

שנת ההקמה: לפני כ-40 שנה

ספר לנו על העסק שלך: "מטעי הזיתים נמצאים בכפר יחזקאל. אנו מייצרים שמן זית ומספקים אותו בעצמנו, ישירות מהיצרן ללקוח. השמן שלנו אינו נמכר בחנויות, במסעדות או במרכולים.

לפני כ-40 שנה נטעתי כרם זיתים מזן מיוחד מאוד. יחודו של שמן הזית שלנו הינו בטעמו המשובח, שהוא עדין יחסית ואינו מר. יחודו של זן עצי הזית שלנו הינו בכך שהוא כמעט ואינו סירוגי, כלומר: בכל שנה כמות הזיתים ואיכותם דומה. זאת, בהבדל ממרבית הזנים של עצי הזית, שהם סירוגיים ותנובתם המשמעותית הינה אחת לשנתיים, עובדה שעלולה למנוע אספקה שוטפת וסדירה של שמן ללקוחות".

איך B144 עוזרת לקידום העסק שלך? "עד לשנה הנוכחית, פרסום שמן הזית שלנו נעשה מפה לאוזן. לקוחות מרוצים מאוד המליצו למשפחותיהם, לחבריהם וכיוצא בזה. לאחרונה הרחבנו את שטחי מטע הזיתים, כך שאנו מייצרים שמן בכמויות גדולות יותר. כמובן שבהתאמה עלינו להגדיל את מעגל הלקוחות. התחלתי להתעניין בפרסום ופתחתי עמוד ב-144B. בהיות העסק שלנו עסק קטן, אין באפשרותנו להשקיע הון בפרסום, כך שהעמוד הזה יכול להוות פתרון עבורנו. ב-144B סייעו לנו גם להקים דף פייסבוק עסקי".

יורם מלכימן - B144. יורם מלכימן,
שמן זית מיוחד/יורם מלכימן

פרגן לעסק אחר: "בכפר יחזקאל יש שתי מחלבות בבעלות חברים ושכנים שלנו. מחלבת 'ברקנית' מייצרת גבינות מעולות ביותר מחלב עזים ומחלב כבשים. מחלבת 'ארבלה' מייצרת גבינות מחלב בקר, כמו גם יוגורט ומוצרים 'רזים'".

איך השפיעה הקורונה על העסק שלך? "לא הייתה השפעה משמעותית. המשכנו לספק את שמן הזית שלנו, אשר בהיותו מוצר מזון הוא מותר למכירה בכל עת. לקוחותינו, כ-300 במספר, נהנו מאספקה מסודרת עד בית הלקוח גם בתקופה זו".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "אם מדובר באספקה ישירה מהיצרן לצרכן, חשוב מאוד לרכז הזמנות לאזור מסוים באותו יום ובאותה נסיעה, על ידי פרסום מראש של תאריך האספקה ויידוע הלקוחות בעוד מועד. בדרך זו הכמות המסופקת מצדיקה נסיעה מיוחדת".

איך אתה מדמיין את העסק שלך בעוד 5 שנים? "כאמור, אנו מרחיבים ומגדילים את שטחי הכרם שלנו. לצורך כך אנו נעזרים בשתלן מומחה המכין עבורנו שתילים מייחורים הנלקחים מהעצים הטובים ביותר שבכרם הראשון שלנו. העצים צומחים, העסק מתרחב וגדל, אנו משקיעים מחשבה ותשומת לב בנושאי איכות השמן ובשיווקו ומקווים לטוב".

לעמוד של משק מלכימן ב-B144

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • שמן זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully