וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הדיגיטלית: איך הוצאת הספרים שדרגה את עצמה בקורונה?

בשיתוף B144

21.3.2021 / 15:05

הוצאת "ארגמן מיטב", של הסופר והעיתונאי ראובן שבת, קיימת כעשור והוציאה לאור עד היום עשרות ספרים מודפסים ודיגיטליים במגוון תחומים. השנה האחרונה הובילה כמובן לצורך בשינויים משמעותיים, לטובת המחברים והלקוחות גם יחד. ככה זה נראה

ראובן שבת. יח"צ,
84 ספרים כבר פורסמו. ראובן שבת/יח"צ

השנה האחרונה חייבה בעלי עסקים רבים בישראל לשנות הרגלים ולהגדיר מחדש את הכלים והאמצעים עליהם הם נותנים את הדגש בניסיון לקדם את העסק. בעקבות המצב, עסקים רבים שינו את פניהם אחרי שנים רבות והדבר הורגש במיוחד בהתקדמות לעולם הדיגיטל, כולל הקמת אתרים, חנויות מקוונות, דפי רשתות חברתיות עסקיים ועוד. כדי להבין איך זה נראה בפועל, שוחחנו עם הסופר והעיתונאי ראובן שבת, הבעלים של ההוצאה לאור "ארגמן מיטב".

שם העסק: ארגמן מיטב הוצאה לאור

שנת הקמה: 2011

ספר לנו על העסק שלך: "הוצאת ארגמן מיטב הוקמה על ידי ב-2011, במטרה לספק מענה הולם והוגן לכותבים וכותבות המעוניינים להוציא לאור את ספריהם. מאז ההקמה הוצאנו לאור 84 ספרים בתחומים השונים, חלקם המרכזי כספרים מודפסים ובנוסף, 12 ספרים דיגיטליים.

סוגי הספרים שההוצאה מתמחה בהם כוללים ספרי שירה, פרוזה (סיפורים קצרים ורומנים), ספרי הגות, ספרי עיון ומחקר, ספרי ילדים, אוטוביוגרפיות וביוגרפיות. כמו כן, אנחנו מתמחים גם בהפקת ספרים אישיים בפורמט מהודר ובכמות מצומצמת. לרשותנו עומד צוות של עורכות ועורכים ספרותיים ולשוניים, בעלי ניסיון רב ומקצועיות גבוהה, כמו גם ציירים/ציירות, מאיירים/מאיירות ואנשי עיצוב גרפי.

ההוצאה מעמידה לרשות מחבריה אפשרות של פרסום היצירות באתר הספרות והתרבות המוביל 'בכיוון הרוח', השקה ללא תוספת מחיר למחברים והשתתפות באירועים ספרותיים שונים. הדגשים המרכזיים בעבודת ההוצאה ובקשר עם מחבריה הם אמינות, טיפול שוטף ויסודי, רמה מקצועית גבוהה ואיכות מעולה בספרים המוגמרים".

איך שדרגת את העסק והפכת אותו בשנה האחרונה לדיגיטלי? "ההוצאה שדרגה את האתר שלה באופן מאוד משמעותי, שנתן ביטוי רחב יותר לספרים ולמחברים כאחד. העובדה שהאתר שודרג השפיעה לא רק על המחברים, אלא גם על כמות הפניות שקיבלנו. ככלל, לקוחות של ארגמן מיטב שבים ומוציאים את ספריהם בהוצאה. כלומר, לא רק את הספר הראשון, אלא גם את השני, השלישי והרביעי. בנוסף, יש לנו חנות מקוונת שעברה שדרוג ומיועדת לקהל הרחב וכל מחבר של ההוצאה מקבל 70 אחוזים ממכירה של כל ספר שלו, מודפס או דיגיטלי, הנמצא בחנות".

איך הקורונה השפיעה על העסק? "עם תחילת הקורונה חלה ירידה משמעותית בהוצאת הספרים שלנו, כפועל יוצא של הירידה בכלל תחום ההוצאה לאור בישראל. יחד עם זאת, החל מחודש אוגוסט 2020 הורגש זינוק מאוד משמעותי בהזמנות להוצאתם של ספרים חדשים. למעשה, בשלב ראשון חזרנו לאותה כמות יצירה שהייתה לפני הקורונה ואז גם התעלנו עליה בכ-30 אחוזים".

איך B144 עוזרת לקידום העסק שלך? "מתחילת הדרך ועד עכשיו, העובדה שפתחנו את הדף ב-B144 אפשרה ומאפשרת לנו לפנות באופן כמה שיותר ברור לקהלי יעד רחבים וחדשים".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "לנסות ולחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה, על מנת להתגבר על מגבלות מורכבות שנוצרו כתוצאה מהמצב".

איך אתה מדמיין את העסק בעוד 5 שנים? "אני רואה את העסק מתפתח יותר בתחום הדיגיטלי, דוגמת הוצאה לאור דיגיטלית. בנוסף, אני רואה התפתחות בהוצאה של תחום ספרי האמנות לסוגיהם".

לעמוד של ארגמן מיטב ב-B144

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully