וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשא ישראלי בניחוח דרום אמריקאי: ככה נושאים תינוקות

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 9:16

גלית גלבוע, מעצבת מוצר, חיפשה פתרון שיאפשר שילוב בין נשיאה אינטנסיבית ויומיומית של הבן שלה לעבודה לביצוע נוח של מטלות היומיום. להמצאה ולחברה שהקימה היא חיפשה שם שימשוך תשומת לב ויתאים לגדולים וקטנים כאחד. התשובה נמצאה בסלנג הדרום-אמריקאי: הכירו את קוקוצ'ו

קוקוצ'ו - B144. סטודיו זום 18,
פתרון ליומיום/סטודיו זום 18

כשאנחנו נולדים, ההורים נותנים לנו שם. יש כאלו שמקבלים את שמם בהתאם למסורת כלשהי, אצלם אחרים זה פשוט שם שמצלצל יפה או כזה שמזכיר משהו להורים ויש לו משמעות. בגדול, האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

זה נכון גם כשאנחנו מעניקים שם לעסק שלנו - השם הזה חייב להיות מדויק, קולע למטרה וכזה שיגרום ללקוחות להתעניין ולשים לב. אז יצאנו לגלות את השמות הכי יצירתיים ומעניינים של עסקים ולשם כך, שוחחנו עם גלית גלבוע מחברת מנשאי התינוקות "קוקוצ'ו".

קוקוצ'ו - B144. סטודיו זום 18,
מאיפה הגיע השם?/סטודיו זום 18

מה שם העסק שלך?

קוקוצ'ו

ספרי לנו על העסק שלך:

"קוקוצ'ו הוקמה ב-2019 ועוסקת בפיתוח, ייצור, מכירה ושיווק של מנשאי תינוקות ייחודיים. המנשאים האלו פותחו אצלנו, 'אין האוס' והתכנון הוא להתפתח לסוגי מנשאים נוספים ומוצרים נלווים.

כמו הרבה עסקים בתחום ההורות והאימהות, זה התחיל מתוך צורך אישי לפתרון שלא היה קיים בשוק. יחד עם השותפה שלי לשעבר, שגם היא מעצבת מוצר כמוני, חיפשנו רעיון שיאפשר לנו להמשיך בשגרה, תוך מתן מענה לצרכים של התינוקות שלנו. הבנו שלשם כך אנחנו צריכות לפתח פתרון לנשיאה של התינוק על הגב בחיי היומיום. רוב ההורים מקשרים נשיאה על הגב למנשאי טיולים, אבל למעשה הנשיאה על הגב במהלך יום העבודה הייתה נהוגה מאז ומעולם במקומות רבים כמו דרום אמריקה, המזרח הרחוק ואפריקה, ואפשרה לאימהות לשלב בין ביצוע מטלות לבין מתן מענה לתינוק. המטרה הייתה למצוא פתרון בטוח, קל לשימוש ומתאים להורים של היום, וכמובן לא להזניח גם את הנשיאה מלפנים, לתקופה שקרובה ללידה.

התחלנו לפתח מנשא עבור עצמנו ובמהרה הבנו שיש לנו ביד פטנט רציני, לא רק במובן העיצובי, אלא גם הטכנולוגי. התקדמנו עם הפיתוח, והמנשא עבר גלגולים שונים עד שהפכתי אותו לעסק שהוא היום. אנחנו מוכרים גם בארץ וגם בחו"ל בשווקים כמו ארצות הברית, קנדה ואנגליה, ובקרוב נתחיל למכור באוסטרליה".

קוקוצ'ו - B144. יח"צ,
לוגו ושם זכירים במיוחד/יח"צ

למה העסק נקרא כך?

"פירוש המילה קוקוצ'ו הוא 'לעשות שק קמח' או 'לשבת על הכתפיים', כמו שעושים עם ילדים. המקור של המילה הוא בסלנג של השפה הספרדית, מדרום אמריקה. חיפשתי שם שיהיה קליט גם להורים וגם לתינוקות, מילה שילדים יוכלו להגיד אותה בקלות או לפחות להגות חלק מההברות שלה כבר כשהם קטנים. היה לי גם חשוב שהשם יישמע טוב בהרבה שפות שונות, ולא רק בעברית, למשל בלי אותיות גרוניות שקשה להגות. בסוף, חברה ארגנטינאית שלי הציעה את השם הזה ומיד נדלקתי עליו, בזכות הצליל, בזכות המשמעות שמתחברת לרצון להפנות את הזרקור של המנשא לצורך הזה של נשיאה על הגב ביומיום ובגלל המקור הגיאוגרפי - אזור בו נשיאת תינוקות נטועה בתרבות".

איך מגיבים לקוחות לשם העסק?

"בהמון מקרים לקוחות וספקים שואלים אותי מה זה אומר ותמיד כשאני מספקת את ההסבר, כולם מתלהבים מהשם. יחד עם זאת, חשבתי שיקראו את השם מאוד בקלות, אבל הסתבר לי שיש עדיין קושי מסוים בהגייה הנכונה של המילה, אז יש לי עוד עבודה בנושא".

את חושבת שהשם היצירתי עוזר לעסק להצליח?

"אין לי ספק שזה עוזר למיתוג. זה משתלב יחד עם הלוגו שלנו, בו מצוירות שתי קואלות, אחת בוגרת והשנייה צעירה שנישאת על הגב שלה. זה אייקון/סמל שקל לאנשים לזכור ועוזר להם לשים לב אלינו".

איך את מפרסמת את העסק באונליין?

"אני מפרסמת בפייסבוק, בגוגל ועושה מדי פעם שיתופי פעולה, כולל כמה עם מומחים מקצועיים ומשפיעני רשת. בסופו של יום, זה מוצר לא זול, שצריך להשתמש בו כדי להבין עד כמה הוא נוח ופרקטי ואז להתאהב. אז זה לא רק דרך פרסומת, אלא גם משימוש אמיתי".

לאתר

לפייסבוק

לאינסטגרם

קוקוצ'ו - B144. סטודיו זום 18,
"לעשות שק קמח"/סטודיו זום 18
בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully