וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו השם שלו, גם העסק המיוחד הזה זכה ל"חיים חדשים"

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 12:42

הכירו את אצ'מבה ("עוף החול" בהינדי), העסק של עינת נתיב, שעם הרבה הומור ומקוריות מעטרת מוצרים שונים שיכניסו לכם עניין לבית וליומיום. למה היא בחרה בשם הזה, מה אומרים הלקוחות ומה היה המהפך שאצ'מבה עברה?

עינת נתיב B144. עינת נתיב,
עינת נתיב B144/עינת נתיב

כשאנחנו נולדים, ההורים נותנים לנו שם. יש כאלו שמקבלים את שמם בהתאם למסורת כלשהי, אצלם אחרים זה פשוט שם שמצלצל יפה או כזה שמזכיר משהו להורים ויש לו משמעות. בגדול, האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

זה נכון גם כשאנחנו מעניקים שם לעסק שלנו - השם הזה חייב להיות מדויק, קולע למטרה וכזה שיגרום ללקוחות להתעניין ולשים לב. אז יצאנו לגלות את השמות הכי יצירתיים ומעניינים של עסקים ולשם כך, שוחחנו עם עינת נתיב, בעלת העסק המיוחד "אצ'מבה".

עינת נתיב B144. עינת נתיב,
עינת נתיב B144/עינת נתיב

מה שם העסק שלך?

אצ'מבה

ספרי לנו על העסק שלך:

"אני מעצבת מוצרים ומעטרת אותם באיורים ובטקסטים. הרעיון המקורי של העסק היה ליצור פריטים על טהרת השימוש חוזר. הכנתי כל מיני יצירות מחומרים משומשים שמצאתי, כמו משטחי אריזה, נורות ישנות, תקליטים וצלחות יד שנייה - עליהן הייתי מאיירת.

עם הזמן, הבנתי שלהפוך יצירה בשימוש חוזר לעסק שרץ ומוכר אונליין זה בעייתי, מסיבות רבות. למשל, במשך חודשים ארוכים, אולי שנים, רדפתי אחרי נורות תעשייתיות ישנות, מהסוג שיש במפעלים ומוסכים, כדי להשריש בהן צמחים, וכשסופסוף השגתי כמות יפה וסיימתי את כל היצירות - גיליתי שהן מכילות כספית, שמסוכנת לבריאות, ונאלצתי לפרק את כל מה שעבדתי עליו, ולהחזיר את הנורות למקום שבו מצאתי אותן.

אז בבית אני ממשיכה ליצור בשימוש חוזר - מנורות מכל מיני דברים שאני מוצאת, עציצים, שעונים ועוד, אבל כרגע אני לא מפרסמת את זה ומה שנשאר מהתקופה ההיא הן בעיקר הקובבות, שהן מעמדים שולחניים לפתקים ועטים משולבים בעציץ, שאני יוצרת ממשטחי אריזה ושאריות עצים.

עם שאר המוצרים התפתחתי לכיוון אחר, וכיום אני מתמקדת בעיקר באיורים ובטקסטים המקוריים שלי, שאני מדפיסה על גבי מוצרים שונים. יש למשל צלחות מאוירות שמיועדות לקישוט, אבל אפשר להשתמש בהן גם לאוכל ואפילו לשים במדיח. יש גם מחברות, יומנים, לוחות שנה. את האיורים והטקסטים שאתם אוהבים אפשר להדפיס על כל דבר כמעט - חולצות, כריות, שטיחי אמבטיה ועוד.

מבחינת תוכן האיורים, כל איור מבטא משהו אישי שחשוב לי. אני מאוד אוהבת כלבים, ותמיד משוררת שירים על השניים שיש לי בבית, ולכן יש לי סדרה מפותחת של איורי ופתגמי כלבים. מלבדה, יש גם סדרה של פריטי וינטג', כמו מכונת כתיבה, מצלמה ואופניים עתיקים שכל אחד מהם מבטא אהבה אחרת שלי, וסדרה של ציורי נשים - הכל בקו ובסגנון שלי, עם הרבה הומור ופראפרזות על פתגמים מוכרים".

עינת נתיב B144. עינת נתיב,
עינת נתיב B144/עינת נתיב

למה העסק נקרא כך?

"כאמור, התחלתי מהקונספט של שימוש חוזר, ורציתי למצוא לעסק שם שיביע משמעות של חיים חדשים וגלגול נשמות. קיוויתי גם להימנע מקלישאות ושמות מוכרים מדי, אז חיפשתי משהו שיעביר את המשמעות של עוף החול, אבל בלי לקרוא לזה ככה או 'פיניקס'. זה פשוט שחוק.

מתוך שדה האפשרויות הזה הגעתי לאצ'מבה, שזה עוף החול בשפה ההינדית. אהבתי את המצלול של זה. זה נשמע כמו מילת כישוף ויש למילה הזו גם משמעויות נוספות, של הפתעה ופלא. זה ישר תפס אותי.

והנה, עכשיו השם גם מוכיח את עצמו - כי אצ'מבה בעצמה התגלגלה למשהו אחר ונולדה מחדש, וגם כי למרות שהמיקוד הוא כבר לא בשימוש חוזר, נשארנו עם המשמעויות הנוספות של 'פלא' ו'הפתעה'".

איך מגיבים לקוחות לשם העסק?

"יש כאלה שמסתבכים איתו, ושואלים אותי מה זה 'אחמבה', ויש שעפים עליו ואומרים שזה השם הכי מיוחד ומגניב ששמעו. בהתחלה היו מי שטענו שזה לא קליט מספיק, אבל לי זה דווקא נראה הולם - כי גם אני כזו, שונה ואחרת ולא תמיד קלה לעיכול, אבל מאוד מיוחדת ונפלאה.

יותר מזה - גם אני עצמי עברתי מלא גלגולים מקצועיים בחיים. גם אני משתנה כל הזמן, ונולדת כל פעם מחדש, מפתיעה את עצמי"

עינת נתיב B144. עינת נתיב,
עינת נתיב B144/עינת נתיב

את חושבת שהשם היצירתי עוזר לעסק להצליח?

"אני חושבת שהוא חלק מכלל המיתוג של העסק. הוא מדויק לעסק, ומבטא בדיוק את השפה הכייפית, המיוחדת, השונה. אני פשוט חושבת שזה השם הנכון לעסק, כי הוא מקרב אליי את האנשים הנכונים, שהמוצרים שלי מתאימים להם".

איך את מפרסמת את העסק באונליין?

"אני מודה שאני לא מפרסמת מספיק, בגלל שאני עושה הכל לבד - כותבת, מאיירת, מייצרת, מצלמת, בונה אתר, עושה תוכן. יש לי דף פייסבוק, לא מספיק פעיל ואתר-חנות, ואני מאוד מקווה לשפר את המצב הזה בשנה החדשה".

לאתר>>

לפייסבוק>>

עינת נתיב B144. אפרת לובל,
עינת נתיב B144/אפרת לובל
בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully