וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הזיכרון עובר לעולם הדיגיטלי: איך מנציחים ב-2021 אדם אהוב שנפטר?

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 12:05

העולם הדיגיטלי והאינטראקטיבי ממלא כל פינה בחיינו וזה נכון אפילו בכל הנוגע לזיכרון ואבל. Living Memories הוא סטארט-אפ חדש וייחודי, שמציע הקמה של דף זיכרון דיגיטלי, שמבטיח שהמורשת של מי שהלך לעולמו תמשיך להתקיים במלוא העוצמה

רן עובד ליבינג ממוריז - B144. יח"צ,
כמו כל דבר אחר בעולמנו, גם הזיכרון עובר לעולם הדיגיטלי/יח"צ

פרידה מאדם אהוב ויקר לנו היא אחד האירועים הכואבים ביותר בחיים. היא משאירה לנו "חור בלב" ושולחת אותנו אל מחוזות הזיכרון - אנחנו מספרים סיפורים על אותו אדם, נזכרים באירועים שחווינו יחד ומנסים לשמר את זכרו באופן הטוב ביותר.

הבעיה מתחילה ככל שחולף הזמן. משנה לשנה, אותם זיכרונות מתחילים לחמוק מאיתנו והדורות הבאים והצעירים נותרים ללא מספיק מידע והכרה של האדם שהלך לעולמו, וחבל.

בדיוק את זה פותר הסטארט-אפ הישראלי הייחודי "Living Memories", המאפשר להתחבר לאנשים שהשפיעו על חיינו ועיצבו את האישיות שלנו. את הסטארט-אפ הקים רן עובד (33), העוסק בשנים האחרונות בתחום הדיגיטל ובשיווק וקידום של בעלי עסק: "אביו של הגיס שלי נפטר ממחלה, בגיל צעיר יחסית", מספר רן על המקרה המצער שהוביל אותו להקמת האתר, המציע דפי הנצחה דיגיטליים. "הוא היה אדם מדהים ומיוחד, וכיוון שנפטר מוקדם, לנכדים שלו לא היה זיכרון אמיתי ממנו ומסיפור החיים והמורשת שלו. כשהם גדלים, קשה להם לקשר בין השם והפנים לאדם שהיה מאחוריהם ולכל מה שעשה בחייו. זה נכון גם לגבי אנשים שמגיעים לאזכרות או כאלו שהכירו אותו לאורך השנים".

רן עובד ליבינג ממוריז - B144. יח"צ,
הדרך שלנו לשמר את המורשת של אלו שנפרדנו מהם/יח"צ

כאשר רן הבין זאת, הוא החליט להקים את "Living Memories" בתור "מקום שמנציח הכל על האדם שהלך לעולמו - אילן יוחסין, תפילות אישיות שמקריאים באזכרה שלו, משפחה וחברים, תמונות וסרטונים, שירים שאהב ועוד. כל מי שהיה קשור לאותו אדם יכול לתרום לדף הדיגיטלי שנוצר עבורו וכך הכל מרוכז ונשמר במקום אחד, מכובד, מסודר ויפה".

הרעיון אולי נשמע תחילה לא שגרתי וצריך להתרגל אליו, אבל בסופו של דבר, בעולם האינטראקטיבי והדיגיטלי בו אנו חיים כיום מדובר בחלק בלתי נפרד מהמציאות ובאפשרות לשמר דברים שבעבר פשוט היו חומקים מאיתנו ונעלמים: "מהר מאוד מבינים את הקונספט ואת הכוח שיש לדף הזיכרון הדיגיטלי", אומר רן. "מרגע שמשפחה מתחילה לעבוד על דף לזכר מישהו או מישהי שנפטרו, הכל מתחבר והופך לסגירת מעגל עם המנוח. אנחנו עוזרים להנגיש את הזיכרון מאדם אהוב בעידן הטכנולוגי. משהו היה תקוע בתחום הזה ולא התאים למאה ה-21".

כיאה לעסק שמציע שירות חדשני, כזה שמתקיים כולו במרחב הדיגיטלי, רן והשותף שלו הבינו את הצורך להקים נכסים דיגיטליים, שיאפשרו לציבור להכיר את העולם של דפי הזיכרון. על מנת להגיע לכמה שיותר קהלים הם בנו אתר מסודר ונוח לשימוש, יצרו דף פייסבוק עסקי ופתחו דף עסק ב-B144.

"בעזרת הדף ב-B144 הצלחנו להקים את הנכסים הדיגיטליים שלנו בקלות ובלי לשלם עשרות אלפי שקלים על פרסום וקידום. היתרון הגדול הוא שככה כל המידע עלינו נגיש ללקוחות הפוטנציאליים במקום אחד", מסביר רן. "כל אחד נמצא היום במקום אחר באינטרנט - פייסבוק, גוגל, אינסטגרם ועוד, וצריך למצוא את הדרך הנכונה להגיע לכולם, במיוחד כיוון שכל הפעילות של העסק עצמו היא גם בדיגיטל. לכן חשוב לתחזק נכסים דיגיטליים עשירים, שעוזרים לחשוף את העסק".

רן עובד ליבינג ממוריז - B144. יח"צ,
בדף הזיכרון תוכלו לשבץ תמונות, סרטונים ואת כל המידע שתרצו/יח"צ

בסופו של תהליך הכנת דף הזיכרון הדיגיטלי, המשפחה מקבלת גם מדבקתQR עם ברקוד, אותה ניתן להצמיד למצבה או לאנדרטה. תחשבו על מקרים בהם הגעתם לבית העלמין ורציתם להתחבר לעולמו של המנוח שבאתם לפקוד את קברו. בעזרת סריקת הברקוד בסמארטפון, אתם יכולים להגיע היישר לעולם העשיר שלו ולהפוך את הביקור להרבה יותר משמעותי ממה שהיה עד היום: "הדף למעשה מהווה פסיפס של הנפטר, כולל חוויות אישיות. הרי לכל אחד הייתה היכרות שונה איתו והוא מגיע מרקע אחר, כך שהשילוב בין כלל הסיפורים מציג את כל האישיות של אותו אדם שמונצח".

רן אף מספר שבמקרים רבים, ככל שאותו פסיפס הלך ונבנה, אפילו הקרובים ביותר למנוח החלו לגלות עליו סיפורים וחוויות מרתקות שהם לא שמעו עליהם מעולם, בשעה שאחרים שהכירו אותו למדו בזכות הדף על ספרים ועבודות שכתב, יצירות שלו ועוד המון אירועים שהרכיבו את חייו.

דף הזיכרון הדיגיטלי של "Living Memories" מאובטח כמובן ולמי שמקים אותו יש אפשרות להחליט למי תהיה גישה לצפייה - לאנשים ספציפיים או לכל מי שנכנס לדף דרך האינטרנט או סורק את הברקוד, כאשר לא ניתן להעלות תכנים ללא בקרה והדף תמיד יראה בדיוק כפי שהמשפחה רוצה. ברמה הפונקציונלית, הדף גם מציע קבלת תזכורת שנתית לאזכרה, ניווט לבית העלמין ועוד.

"הדף מתאים למגוון קהלים - החל מחללי צה"ל ועד אנשים שנרצחו בשואה, כדי שנוכל להנציח את כולם לדורות הבאים והזיכרון ישתמר. לכן אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יכירו את האפשרות שאנחנו מציעים, להתאבל על האהובים שלנו וגם לשמור אותם קרובים אלינו, 'זמינים'. לפעמים, כשמתסכלים על דף הזיכרון הדיגיטלי, ההרגשה היא שאנחנו ממש מדברים איתם שוב".

אז איך זה עובד? פשוט מאוד. בשלב הראשון, מי שמעוניין משאיר פרטים באתר של "Living Memories", נוצר עמו קשר והוא מקבל לינק עם שאלון פשוט, בו ניתן לרכז את כל המידע שרוצים שיהיה בדף, כולל טקסטים, תמונות, וידיאו ועוד. מכאן והלאה, החברה דואגת לכל התהליך, בונה את דף הזיכרון ושולחת תוך ימים ספורים ללינק עם הברקוד לאישור. ברגע שהכל מאושר, ניתן לשתף את הלינק עם כל מי שרוצים וכמובן, להמשיך לעדכן את הדף ולהעלות אליו עוד ועוד דברים. זה המקום שלכם להנציח, לספר ולשתף, בדף מיוחד בהתאמה אישית שמאפשר לכולם לזכור ולהמשיך ללמוד על מי שהלך מאיתנו.

כאמור, פרידה מאדם שהיה חלק משמעותי מחיינו אינה פשוטה וכדי שהוא "יישאר" לצידנו במשך שנים ארוכות, נולד הרעיון המרתק והמיוחד הזה, שעוזר לנו להתמודד עם האבל, לנצור את הזכרונות החשובים ביותר מהאהובים שלנו ולהיות בטוחים שגם הילדים והנכדים שלנו יוכלו להתחבר בקלות לאנשים שהשפיעו על חיינו ואותם הם לא זכו להכיר. כי לכל אחד יש קסם ועושר שהיוו חלק בלתי נפרד מחייו, לכל אחד יש סיפור ששווה לזכור.

לאתר העסק ב-B144>>

לכרטיס העסק>>

לאתר Living Memories>>

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • זיכרון
  • b144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully