וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר: איך בוחרים מעצב פנים?

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 7:39

תקציב, תיק עבודות, חוזה וכימיה כמובן: עוברים לדירה חדשה או מתכוונים לרענן את הדירה הנוכחית? הטיפים האלו יעזרו לכם לבחור את מעצב הפנים הכי מתאים עבורכם

מעצבת פנים. ShutterStock
לפני שבכלל יוצאים לדרך ומתחילים לחפש מעצב פנים, מומלץ להיסגר על תקציב/ShutterStock

עוברים לדירה חדשה, בונים בית או מתכוונים לרענן את הדירה הנוכחית? מזל טוב! שיפוץ או עיצוב מחדש של דירה או בית פרטי יכולים ללא ספק להיות מהנים ומספקים, אך עלולים להיות גם מורכבים. שיפוץ או עיצוב מחדש דורשים לא מעט התעסקות, החלטות וכמובן גם כרוכים בהוצאות כספיות. אלו הן רק חלק מהסיבות שמובילות יותר ויותר אנשים כיום להיעזר בשירותיהם של מעצבי פנים.

אבל איך בכלל יודעים לבחור את מעצב הפנים שהכי מתאים לנו, מה צריך לדעת לפני שבוחרים ומה לגבי התקציב והטעם האישי? ריכזנו עבורכם את הטיפים השימושיים ביותר לבחירת מעצב פנים.

מעצבת פנים או אדריכלית?. ShutterStock
כל עוד לא תהיה ביניכם כימיה, זה פשוט לא יעבוד/ShutterStock

תקציב

לפני שבכלל יוצאים לדרך ומתחילים לחפש מעצב פנים, מומלץ להיסגר על תקציב. עיצוב דירה חדשה או רענון דירה קיימת יכול להיות זול באופן יחסי, ומצד שני יקר מאוד - הכול תלוי כמובן בתקציב שלכם. מדובר כנראה באחת השאלות הראשונות שמעצב הפנים יפנה אליכם, זאת כדי לדעת פחות או יותר באיזה קו עיצובי לבחור, באילו חנות לרכוש את הריהוט ועוד. לכן, לפני שאתם יוצאים לדרך ובכלל מחפשים אחר מעצב פנים, הגדירו את התקציב שלכם.

כימיה, כימיה ושוב כימיה

גם אם מעצב הפנים שאתם עומדים לפגוש מחזיק בניסיון של עשרות שנים, ונחשב לאחד המובילים בתחומו בארץ - כל עוד לא תהיה ביניכם כימיה, זה פשוט לא יעבוד. כדי שהפרויקט המשותף שלכם ושל המעצב יצליח, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שיהיה ביניכם חיבור, שכן מדובר בהתקשרות ארוכה למדי ולכן חשוב שהקונקשן בין הצדדים יהיה מיידי ונכון. ברוב המוחלט של המקרים, כימיה מוצלחת תוביל לסיפור הצלחה ולשביעות רצונם של שני הצדדים.

התרשמו מתיק העבודות

בדומה לשירותים אחרים, גם כשבוחרים מעצב פנים לדירה שלכם, מומלץ להתרשם מתיק העבודות שלו ומפרויקטים קודמים שעליהם היה אמון. בקשו מהמועמד שלכם דוגמאות לדירות שעיצב או שתבדקו בעצמכם את הנושא בדף הפייסבוק ו/או האינסטגרם. כך תוכלו להתרשם מהקו העיצובי של המועמד ומהשקפת העולם שלו כשזה נוגע לתחום העיצובי. בנוסף, אם זה מתאפשר, מומלץ לשוחח עם לקוחות קודמים של אותו מעצב ולשאול אותם על התהליך מולו.

חתימה על חוזה עבודה

לא משנה איפה חיפשתם מעצב פנים - בין אם זה בגוגל, בפייסבוק או באינדקס העסקים של B144, אחרי שבחרתם את איש המקצוע שהכי מתאים לכם, תדאגו לחתום מולו על חוזה מסודר, שיגדיר את שלבי העבודה על הפרויקט בצורה מפורטת - מתי מתחילים (תכנון, רכישת הרהיטים, העיצוב בפועל), הסדרי התשלום, סקיצות ועוד. על ידי כך תוכלו להימנע ממצבים לא נעימים או אי הבנות בהמשך הדרך המשותפת.

עיצוב פנים. ShutterStock
חשוב לבחור במעצב בעל סגנון עיצובי שמתאים עבורכם/ShutterStock

פירוט תהליך העבודה

בחרתם את מעצב הפנים המועדף עליכם? מצוין, אבל רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, בקשו ממעצב הפנים שבחרתם פירוט מלא של תהליך העבודה - מא' ועד ת' - מהו כולל, שלבי העבודה, אילו רהיטים הוא או היא מתכוונים לקנות לדירה ועוד, זאת כדי שתדעו בדיוק איפה אתם עומדים בכל שלב, וכדי שתדעו בדיוק מה אתם מקבלים עבור הסכום הלא מבוטל ששילמתם. כך תוכלו להיות רגועים לכל אורך הדרך ולדעת בדיוק איפה אתם עומדים בכל שלב.

סגנון עיצובי וניסיון בפרויקטים דומים

לכל מעצב יש סגנון משלו, לכן חשוב לבחור במעצב בעל סגנון עיצובי שמתאים עבורכם. כך תדעו פחות או יותר למה לצפות. בנוסף, ודאו שלמעצב יש ניסיון בפרויקטים דומים לפרויקט שלכם - לדוגמה אם אתם מעוניינים לעצב דירת 2 חדרים קטנה, עדיף לבחור במעצב המתמחה בעיצוב של דירות קטנות, ולא במעצב שתחום ההתמחות שלו הוא בתים פרטיים או וילות.

מיקום גאוגרפי

זה אולי יישמע לכם קצת מוזר, אבל אזור המגורים של המעצב לא פחות חשוב מדברים אחרים ברשימה שלנו. במהלך עיצוב או שיפוץ של דירה או בית, קורות לעתים תקלות בלתי צפויות, ולכן חשוב שהמעצב יהיה זמין. בנוסף, נוח יותר לערוך פגישות חוזרות עם מעצב המתגורר באזור שלכם, מה גם שמעצב המתגורר במרחק גדול ידרוש מכם לא מעט כסף על נסיעות.

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully