וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים שיפוצניק לבית? 7 טיפים מועילים במיוחד

בשיתוף B144

19.4.2022 / 11:49

סקר שוק, המלצות, תיק עבודות ותעודת אחריות: אם גם אתם החלטתם לשפץ לקראת פסח, כדאי שתקראו את הכתבה הזו

לקראת פסח, רבים מחליטים לשפץ, לחדש ולרענן את ביתם. זו כנראה אחת הסיבות שאחד מכינוייו של חג המצות הוא גם "עונת השיפוצים". זו לא בעיה למצוא שיפוצניקים, שכן יש המון בעלי מקצוע בתחום הזה. הבעיה היא למצוא את הטובים. לכן, כמו בכל חיפוש של בעלי מקצוע, כדאי מאוד לבדוק האם יש עליו המלצות והאם יש לו דירוג גבוה באינדקס העסקים של B144. ומה עוד כדאי לבדוק כשמחפשים שיפוצניק? ריכזנו לכם את הדברים החשובים.

שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
כלל ברזל ידוע הוא שלא בוחרים באיש המקצוע הראשון שמוצאים/ShutterStock

המלצות

אנו ממליצים להשתמש בטיפ הזה בכל פעם שאתם מחפשים בעל מקצוע, ולא רק כשמדובר בשיפוצניק. החלטתם לשפץ את הבית? מצוין. לפני שאתם מחפשים אחר שיפוצניק ברחבי הרשת, דברו עם בני המשפחה או החברים הקרובים - אולי אחד מהם שיפץ את הבית ממש לא מזמן בעזרתו של שיפוצניק אמין ומקצועי?

סקר שוק

כלל ברזל ידוע הוא שלא בוחרים באיש המקצוע הראשון שמוצאים. גם אם הוא ממש מוצא חן בעיניכם. רכזו שמות של ארבעה-חמישה אנשי מקצוע מובילים בתחום אחרי שאספתם המלצות, וערכו ביניהם השוואה - למי יש תיק עבודות טוב יותר, מי נתן את הצעת המחיר המתאימה יותר עבורכם וכו'.

תיק עבודות

מצאתם שיפוצניק ברחבי הרשת? הדרך הנכונה להתרשם מאיש המקצוע שאותו אתם מתכוונים להזמין, מלבד המלצות כמובן, הוא דפדוף בתיק העבודות שלו. בקשו מהמועמדים שלכם לשלוח לכם תיק עבודות כדי שתוכלו להתרשם מאיכות העבודה ומהסגנון שלהם. כך תדעו בדיוק למה לצפות לפני תחילת השיפוצים אצלכם בבית או בדירה.

אל תשלמו מראש

עם תחילת ההתקשרות מול איש המקצוע שבחרתם, הגדירו אבני דרך לתשלום, ואל תשלמו את כל הסכום מראש. כמו שיש לא מעט אנשי מקצוע טובים ואמינים, יש גם נוכלים שעלולים לגבות את כל הסכום מראש ולהיעלם מבלי לבצע את העבודה. כמו כן, יש לקחת בחשבון תוספות ועלויות בלתי צפויות שבדרך כלל מתווספות.

אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
אדם מתקין לוחות גבס/ShutterStock

כלים וחומרים

מגוון רחב של חומרים וכלים קיים כיום בשוק - בכל המחירים, הצבעים והגדלים. ישנם חומרים איכותיים יותר וישנם חומרים איכותיים פחות, אך על דבר אחד אין ויכוח: על החומרים להיות בעלי תו תקן. לכן, עוד לפני שקבלן השיפוצים שבחרתם מתחיל בעבודה, בדקו איתו מהיכן הוא רכש את החומרים, באילו חומרים מדובר והאם יש להם תו תקן.

חוזה

אחד הדברים החשובים ביותר לפני תחילת ביצוע עבודות השיפוץ הוא לערוך הסכם כתוב. סוג של חוזה אם תרצו, שבו מומלץ לפרט כמה שיותר - המחירים והעלויות, משך ההתקשרות, מה קורה בגמר סיום העבודה, מה לגבי תיקונים ושינויים, לוחות זמנים, איכות וסוג החומרים, מספר העובדים שיגיעו אליכם ועוד.

אחריות

עוד לפני סיום עבודות השיפוץ אצלכם בבית, סכמו עם בעל המקצוע על מתן תעודת אחריות בגמר העבודה, שכן השיפוצניק הוא זה שאחראי על טיב העבודה ואיכותה. כך תמנעו מבעיות מיותרות גם בזמן עבודות השיפוץ וגם בסיומן.

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully