וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: 5 טיפים לבחירת טכנאי מזגנים

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 14:52

למה חשוב לבקש תעודת אחריות, מה לגבי ביטוח, אילו רישונות חייבים להיות בתוקף ומה לגבי הרשתות החברתיות? כך תבחרו טכנאי מזגנים אמין ומקצועי

ישראל היא מדינה חמה, וכאילו שזה לא מספיק, על פי כל התחזיות, חודשי הקיץ הלוהטים צפויים להיות חמים הרבה יותר בשנים הקרובות, זאת בשל שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית. זו כנראה אחת הסיבות שכמעט ולא ניתן למצוא בישראל בית ללא מזגן. אלא שמזגן דורש תחזוקה שוטפת, כמו תיקונים, החלפת חלקים, מילוי גז ועוד - בטח בחודשי האביב, רגע לפני שהקיץ הלוהט מגיע.

אבל איך יודעים לבחור את טכנאי המזגנים הנכון? מה חשוב לדעת בנושא ומה לא מומלץ לעשות? ריכזנו עבורכם טיפים שימושיים שיעזרו לכם לבחור את טכנאי המזגנים הטוב ביותר עבורכם.

מזגן. ShutterStock
אם לטכנאי שבחרתם יש ביטוח, כנראה שהוא מבין דבר או שניים/ShutterStock

אין כמו המלצות

הטיפ הזה תקף לכל בעלי המקצוע. לפני שניגשים לחפש אחר טכנאי מזגנים (או כל בעל מקצוע אחר), נסו לפנות לחברים, בני משפחה או מכרים, ולבקש מהם המלצות על טכנאי מזגנים מומלץ. אופציה נוספת היא לחפש טכנאי מזגנים ברשתות החברתיות. בפייסבוק למשל, לא חסרות קבוצות המרכזות המלצות על בעלי מקצוע. בנוסף, ניתן לחפש המלצות גם ברחבי הרשת, בגוגל או באינדקס בעלי המקצוע של B144.

אשה עם מזגן. ShutterStock
ניתן לחפש המלצות גם ברחבי הרשת/ShutterStock

ביטוח - חובה

אחת השאלות הראשונות שתפנו לטכנאי המזגנים שהתעניינתם בשירותיו צריכה להיות קשורה לנושא הביטוח. חברות הביטוח השונות מסכימות לבטח אך ורק טכנאים מורשים ובעלי ידע, מה שאומר שאם לטכנאי שבחרתם יש ביטוח, כנראה שהוא מבין דבר או שניים. בנוסף, הביטוח יכול לחסוך לכם לא מעט כסף במקרים של תקלות עתידיות או עבודה שלא בוצעה כראוי.

מזגן ביתי. ShutterStock
מומלץ לבצע סקר שוק ולקחת מספר הצעות מחיר/ShutterStock

לא להתבייש להשוות מחירים

אם החלטתם לרכוש מוצר חשמלי חדש, סביר להניח שתבצעו סקר שוק מקיף, כדי להבין איפה הכי משתלם לרכוש אותו. גם כשבוחרים טכנאי מזגנים מומלץ לבצע סקר שוק ולקחת מספר הצעות מחיר. אנו ממליצים לערוך רשימה מסודרת, לדבר עם מספר בעלי מקצוע, להשוות את ההצעות ורק לאחר מכן לבחור את הטכנאי שהכי מתאים עבורכם.

מזגן ביתי. ShutterStock
טכנאי מזגנים עם ניסיון רב תמיד יקחו אחריות על עבודתם/ShutterStock

תעודת אחריות בגמר העבודה

סיכמתם עם טכנאי מזגנים? מצוין, אך עוד לפני שהוא מגיע לבצע את העבודה, בדקו מולו האם הוא יספק לכם תעודת אחריות בגמר העבודה. טכנאי מזגנים עם ניסיון רב תמיד יקחו אחריות על עבודתם ויספקו לכם תעודת אחריות. טכנאים שינסו להתחמק מכך, ככל הנראה לא מעוניינים לקחת אחריות על עבודתם.

טכנאי מזגנים. ShutterStock
את הרישונות של בעל המקצוע שבחרתם מומלץ לבדוק לפני תחילת העבודה/ShutterStock

רישונות בתוקף

במקרים רבים, טכנאי מזגנים נאלצים לבצע עבודות חשמל שונות בעת התקנת מזגן חדש. לכן, עליהם להחזיק בתעודת חשמלאי מוסמך. יש לציין שישנם מקרים רבים שבהם לא צריך לבצע עבודות הקשורות לחשמל ולכן לא כל טכנאי חייב להחזיק בתעודה שכזו. בנוסף, על טכנאי המזגנים להחזיק ברישיון לעבודה עם גז וברישיון לעבוד בגובה. את הרישונות של בעל המקצוע שבחרתם מומלץ לבדוק לפני תחילת העבודה.

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully