וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: פארקי פעילות ציבוריים לגיל השלישי

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 14:11

במסגרת המיזם, יותקנו מתקני פעילות לבני.ות הגיל השלישי בפארקים, מרחבים ציבוריים, בתי אבות ודיור מוגן ועוד, לטובת שיפור היציבה והפעילות הקוגניטיבית, לחיזוק וגמישות השרירים, שיפור התנועה, עבודת המפרקים ועוד. הפארק הראשון ייפתח בהוד השרון

בתום חיפושים ארוכים אחר "העסק של המדינה", הגענו ל"אתר גיל השלישי" - מיזם חברתי הפועל לטובת בני הגיל השלישי. אתם כבר בטח יודעים שבכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום, ניתן למצוא עשרות אלפי גינות, פארקים ומתקנים מסוגים שונים, המיועדות לילדים ומבוגרים. בנוסף, הרשויות המקומיות בישראל לא שכחו גם את חברו הטוב ביותר של האדם וכיום כמעט בכל עיר ניתן למצוא גינת כלבים. אבל מה לגבי בני הגיל השלישי? בניגוד למדינות רבות בעולם, עד לא מזמן, בישראל לא ניתן היה למצוא גינות ומתקנים המיועדים לבני 60 ומעלה.

כאן בדיוק נכנס לתמונה המיזם של גיא שחם ושרון שילוח - "אתר גיל השלישי" - מיזם חברתי השואף למלא את החלל הזה ולהתקין מתקני פעילות לבני.ות הגיל השלישי בפארקים, מרחבים ציבוריים, בתי אבות ודיור מוגן, מועדוני יום ועוד. מערכות מתקני הפעילות נועדו לשיפור היציבה והפעילות הקוגניטיבית, לחיזוק וגמישות השרירים, שיפור התנועה, עבודת המפרקים ועוד.

גינת פעילות לאזרחים ותיקים. יח"צ,
מתחם הפעילות של אתר גיל השלישי בארה"ב/יח"צ

"מדובר במיזם החברתי היחידי בארץ שמייצר פארקים של פעילות פיזית מתונה עבור אזרחים ותיקים, בגילים 60 ומעלה", אומרת שרון שילוח, גרונטולוגית ויזמת, מנכ"לית משותפת ב"אתר גיל השלישי". "החלק החשוב יותר הוא, שבכל פארק ציבורי שנקים אנחנו נייצר גם קבוצות אימונים קבועות לאזרחים הוותיקים, עם מאמנים קבועים מספר פעמים בשבוע, כך שסביב הפעילות הזאת תוכל להיווצר גם רשת חברתית ופוטנציאל לקשרים חברתיים. יש בכל הארץ פארקים לתינוקות, מתחמי פעילות לפעוטות, לאנשים מבוגרים מגיל 14 ומעלה ואפילו לכלבים. רק לזקנים אין כלום. כאילו ברגע שאתה מגיע לגיל 60 נגמר הסיפור שלך. מצד אחד אומרים לזקנים תצאו מהבית, תהיו פעילים ותלכו. כולם מדברים על הבדידות הקשה והאמת שהכול נכון, אבל המרחב הציבורי בישראל לא יודע להכיל את הזקנים ואת הזקנות בשום צורה. סב שמגיע עם הנכד שלו לפארק או לגינה השכונתית, למתחם המסחרי, לקניון או לחוף הים וימצא שם מתחמי פעילות, לא יוכל להשתמש בהם כי הם פשוט מסוכנים עבורו. יש לו שתי אפשרויות בלבד: לשבת על ספסל עם המטפלת שלו או להשגיח על הנכד שלו".

המערכות מסייעות להזדקנות בריאה ולדחיית ההזדקנות הגריאטרית, ומקדמות יציאה מהבית ויצירת מפגשים חברתיים להפגת הבדידות. שימוש במתקנים אלו אף יתרום להעצמת המבוגרים.ות והזקנים.ות במרחב הציבורי בישראל, ויחזק תחושת שייכות לסביבה בה האדם בוחר להזדקן.

מה הוביל אותך למיזם?

"ניהלתי את אתר מוטק'ה במשך שש-שבע שנים עד שהחלטתי לעזוב ולהתחיל בפרק חדש. הבנתי שאין מענה לבני הגיל השלישי שרוצים להתאמן בחוץ, בדומה לשאר האוכלוסייה. המתקנים הקיימים כיום בגינות הפעילות מסוכנות למבוגרים, שצריכים לעבוד על דברים אחרים שהם לא כוח, שרירים, סיבולת או הרמות. אנחנו רוצים לשנות את הדבר הזה בעזרת פארקים המיועדים לפעילות עבור אזרחים ואזרחיות ותיקים. שם הם יעבדו על שיווי משקל, יכולות יציבה, על מיומנויות הליכה, עבודה של מפרקים, קשר עין יד, ריכוז, פעילות קוגנטיבית ועוד".

"אנחנו לא ממציאים שום דבר חדש. גיא השותף שלי יצר והתקין מאות פארקים כאלו בצפון אמריקה. לאחר חזרתו לארץ, עיצבנו ותכננו מחדש את המתקנים, והפיתוח מותאים לשוק הישראלי ומבוסס על מסלולי הליכה ייחודיים לשיפור שיווי המשקל, סיכמה שרון. "בהוד השרון יקום פארק בעוד כחודש וחצי, שיהיה הפארק הראשון בישראל. בנוסף אליו יש עוד עשרה פרויקטים שמתגלגלים מול רשויות מקומיות ומרכזי יום ובתי דיור מוגן".

המתקנים שנבנו בעזרת מומחים גריאטריים ונבדקו על ידי מומחי יציבה ושיקום, מיוצרים כאן בארץ, תוך שימוש במקדמי בטיחות שונים עבור מתעמלים ומתעמלות בגילאי 60 ומעלה.

לאתר החברה>>

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully