וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל שהפך לעו"ד כדי להילחם בבירוקרטיה

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 13:12

עו"ד יהודה ואזאנא עבר על בשרו, ללא כל ייצוג, עשרות ועדות רפואיות במשך 22 שנה. בגיל 52 הוא החליט ללמוד משפטים, מסייע לנכי צה"ל מול ביטוח לאומי וכעת הוא נלחם למען נזקקים: "אני מאמין שאני צריך לייצג את דוד, האזרח הקטן, מול גוליית העוצמתי"

יהודה ואזאנא, עו"ד לענייני ביטוח לאומי ונכי צה''ל. יח"צ,
יהודה ואזאנא, עו"ד לענייני ביטוח לאומי ונכי צה''ל/יח"צ

במסגרת חיפושינו אחר "העסק של המדינה" פגשנו את יהודה ואזאנא, עו"ד לענייני ביטוח לאומי ונכי צה''ל, שעבר מסע לא פשוט עד שהגיע למקום שבו הוא נמצא היום.

בטרם החל לעבוד כעורך דין לענייני הביטוח לאומי ונכי צה''ל, עבר יהודה ואזאנא על בשרו, ללא כל ייצוג, עשרות ועדות רפואיות על פני תקופה של כ-22 שנים מול ביטוח לאומי וכ-35 שנים מול אגף שיקום נכים במשרד הביטחון. המאבק היה קשה, אך פירות הניצחון המתיקו את שנות המאבק הקשות של יהודה. גולת כותרת ההצלחה גלומה בכך שכיום הוא משמש כעורך דין לענייני הביטוח הלאומי ונכי צה''ל. המוסד לביטוח לאומי ואגף שיקום נכים במשרד הביטחון מימנו את הוצאת רישיון עריכת הדין, זאת במסגרת שיקום מקצועי מתוקף זכאותו לקצבת נכות כללית ותגמול ממשרד הביטחון. לאחר דם יזע ודמעות ומאבק בחומות הבירוקרטיה - יהודה ניצח, וכיום יש לו סיפוק עצום להעניק את שירותיו כעורך דין לזכאים למימוש זכויות רפואיות במסגרת המוסד לביטוח לאומי ובמסגרת אגף שיקום נכים במשרד הביטחון.

seperator

יהודה, יכול לספר לנו קצת עליך כעו"ד?

"בתקופת ההתמחות בפרקליטות מחוז דרום אזרחי, ייצגתי את המדינה בבית דין לעבודה ואחד השופטים אמר לי 'כשתסיים את ההתמחות תבוא לעבוד עבור המדינה. הנהנתי בראשי, והמשכתי. אבל לא עשיתי את זה, כי אני רציתי להעמיד את עצמי לרשות החלשים. אני לא עובד בשירות חברות הביטוח, הבנקים או המדינה. אני מאמין שאני צריך לייצג את דוד, האזרח הקטן, מול גוליית העוצמתי. אני לוחם, זורקים אותי מהדלת - אני נכנס מהחלון. זורקים אותי מהחלון, אני נכנס מהארובה. אני מציל נפשות ומגן על החלשים, סוג של רובין הוד".

אחרי מסע כל כך מפרך, איך הרגישה תחושת הניצחון?

"זה הרגיש כמו קיסר שנח על זרי הדפנה - עונג גדול. ניצחתי את המערכות הדורסניות, היה לי הרבה כוח נפשי ואנרגיות. לא ויתרתי, זה היה מסע ארוך ומפרך. הרגשתי נפלא".

איפה אתה רואה את העסק שלך בעוד מספר שנים מהיום?

"החלום שלי להקים עמותה משפטית, שתעסוק במתן שירותים לנזקקים ונכי צה"ל. אני רוצה להקים קליניקה משפטית לנכי צה"ל".

לכרטיס הדיגיטלי של יהודה ואזאנא>>
לאתר של יהודה ואזאנא>>
לדף הפייסבוק של יהודה ואזאנא>>

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • עורך דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully