וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוג, הבד ומה לגבי אחריות? המדריך המלא לבחירת מזרן חדש

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 17:18

האם עדיף לרכוש מזרן קפיצים, לטקס או ויסקו, מה לגבי מזרנים קשיחים ועד כמה חשובה האחריות? הטיפים שיעזרו לכם לבחור את המזרן הכי נכון עבורכם

זוג קונה מזרן חדש. ShutterStock
זוג קונה מזרן חדש/ShutterStock

26 שנים, 9,490 ימים או 227,760 שעות. זהו הזמן הממוצע שכל אחד מאיתנו מבלה בשינה במהלך חייו, מה שהופך את המזרן בחדר השינה שלנו לאחד המוצרים הכי חשובים בחיינו. אבל איך יודעים איזה מזרן טוב יותר ומה מתאים לי? ריכזנו טיפים שיעזרו לכם לבחור את המזרן הנכון.

מזרן ויסקו. ShutterStock
אחד המזרנים היותר מבוקשים כיום. מזרן ויסקו/ShutterStock

בחירת סוג המזרן

באינדקס העסקים של B144 לא מעט חנויות המשווקות מזרנים מסוגים שונים.

מזרן קפיצים: עד לפני שנים לא רבות, מזרן קפיצים היה נחשב למזרן המוביל והמבוקש ביותר, אך נראה שימי הזוהר שלו מאחוריו. מזרן קפיצים שמתחלק לשני סוגים עיקריים קשים יותר ממזרנים אחרים, ולכן לא מתאימים לכל אחד. בנוסף הם נהרסים בקלות ותוחלת החיים שלהם קצרה יחסית.

מזרן לטקס: גם כאן מתחלקים המזרנים לשני סוגים - אלו העשויים מלטקס טבעי ואלו שמיוצרים מלטקס סינטטי. מזרנים שעשויים מלטקס טבעי נחשבים לאיכותיים מאוד ומחירם בהתאם, זאת לעומת מזרנים מלטקס סינטטי הנחשבים לזולים הרבה יותר. רוב המוחלט של מזרני הלטקס שנמכרים בשוק משלבים לטקס סינטטי עם כמות נמוכה של לטקס טבעי, מה שמוביל להיווצרות גושים ולחץ בזמן השינה.

מזרן ספוג: איכות מזרני הספוג, שנחשבים למזרנים הפופולריים ביותר, נקבעת על פי דחיסות הספוג בתוך המזרן ומחירם משתנה מחברה לחברה. בניגוד למזרנים מסוגים אחרים, מזרני ספוג לא מחזיקים שנים ארוכות ומומלץ להחליפם אחת לכמה שנים.

מזרן ויסקו: מדובר באחד המזרנים היותר מבוקשים כיום, המיוצר בטכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי נאס"א. מזרני הוויסקו (ספוג זיכרון) מותאמים למעשה באופן אישי לפי מבנה הגוף וצורת השינה, ומתמחים בחלוקה נכונה של לחצים בזמן השינה.

אישה צעירה קונה מזרן. ShutterStock
אישה צעירה קונה מזרן/ShutterStock

דרגת קושי

אחת השאלות הראשונות שהיו נשאלות בעבר בעת רכישת מזרן חדש נגעה בדרגת הקושי של המזרן - ממזרנים רכים עד מאוד ועד למזרנים קשיחים. אלא שכיום הדבר אינו רלוונטי, שכן החברות המובילות בשוק מייצרות בשנים האחרונות מזרנים אוניברסליים, שמתאימים הן לכאלו שמעדיפים מזרן קשה והן לאלו שרוצים לישון על מזרן רך.

אחריות

האחריות על המזרן היא חשובה מאוד, ומשתנה בין חברה לחברה. ישנן חברות שמציעות אחריות לשנים בודדות, בזמן שחברות אחרות עשויות להציע לכם אחריות לעד 20 שנה. בנוסף, חשוב עד מאוד לשים לב מה כוללת האחריות - האם מדובר רק על הבד או הקפיצים ומה לגבי אביזרים נלווים?

סוג הבד ומספר השכבות

בעבר, לא מעט חברות נהגו לשווק מזרנים העשויים מחומר בודד. אלא שעם השנים, גם החברות עצמן וגם הלקוחות הבינו שמזרן המורכב מחומרים שונים וממספר שכבות איכותי יותר ומחזיק לאורך זמן. לכן, כדאי לוודא שהמזרן החדש שלכם מיוצר מכמה שכבות, הכוללות פתחי אוורור למניעת עובש ולחות.

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • מזרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully