וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוג חינוכי מסביר: כך תעזרו לילדכם להתמודד עם רגשות שונים

בשיתוף B144

10.7.2023 / 10:03

טובי פלג, פסיכולוג חינוכי מומחה, מסביר איך לדבר עם הילדים ואיך לגרום להם להיפתח. צפו

איך מדברים עם ילדים? בווידאו: טובי פלג, פסיכולוג חינוכי מומחה, מסביר בהרחבה/עריכה: גלעד מן מנהיים

"השאלה הראשונה שכל הורה צריך לשאול את עצמו היא "מה אני מרגיש", והשאלה השנייה "מה הילד שלי מרגיש ומה הוא מצפה". לכל רגש כזה יש תפקיד. אם אנחנו רק מדברים, לא עושים כלום ולא מתמקדים ברגש - אנחנו בעצם יוצאים מבולבלים".

טובי פלג, פסיכולוג חינוכי מומחה, מטפל בילדים, במבוגרים ובנוער, ומפתח גם שיטות טיפול אחרות של טיפול ממוקד ברגש וטיפול בהרמוניה בשירה.

"מה צריך ילד שרק יוצא לאוויר העולם?", הוא תוהה. "הדבר הראשון שהוא צריך זה הגנה, והגנה בשבילו זה לא להיות לבד. כשהוא בוכה, זהו הסימן הראשון לחרדת נטישה ראשונה שמלווה אותנו כל החיים.

יש לנו 4 רגשות יסוד שהם פחד, כעס, עצב ושמחה והמטרה שלנו פה היא להחזיר את הרגש לתקשורת שלנו ולהתמקד ברגשות. ברגע שאנחנו לא יודעים בדיוק מה אנחנו מרגישים אנחנו גם לא יודעים איך לטפל בזה. אז לכל רגש יש דרכי טיפול משלו. למשל, כשמדובר על חרדה, אחת השאלות הראשונות נוגעת לפחד שלנו. ככה אנחנו ממשיכים בתהליך הזה עד שאנחנו מבינים את הפחד בצורה מלאה
וגם יש לנו איזה סט של עשייה - מה אנחנו עושים עם הפחד הזה.

בניגוד אולי לבעלי חיים אחרים, לנו יכולות להיות כמה רגשות ביחד, וברגע שאנחנו מפרקים את זה ומבינים, 'אוקיי, אני מפחד מזה ואני עצוב מזה' - הרגשות לא מנהלים אותך אלא אתה מנהל את הרגשות, ואז אתה גם מרגיש יותר טוב עם עצמך כי אתה בחרת, אתה קובע לעצמך.

הורים מדברים בשפה רגשית והילד לומד שזו צורת תקשורת. כשהוא בא הביתה והאמא שואלת אותו, לא מה קרה לך בבית ספר, אלא מה הרגשת, הדבר הופך לחלק מהשפה המשפחתית. מדברים על הרגשות. חוסן מפתחים אצל ילד כשנותנים לו להתמודד עם דברים ולא עושים בשבילו דברים. צריך לאתגר אותם כל הזמן ולתת להם לנסות להמודד. הוא לא הצליח לנסוע באופניים? תנו לו עוד פעם.

עוד מדבריו של טובי פלג - בנגן הווידאו שלמעלה.

לאינדקס פסיכולוגים באתר B144>>

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully