וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: האם זמן מסך באמת גרוע לילדים?

בשיתוף B144

14.8.2023 / 15:46

האם כדאי להיערך לקיץ מבעוד מועד בכל הקשור לזמן מסך, איזה לו"ז כדאי לתכנן ומה לגבי אלטרנטיבות? מדריכת ההורים, אירה קרייצ'מן, מסבירה בהרחבה על אחד הנושאים הכי בוערים

ילד צופה בטלוויזיה. ShutterStock
"חשוב שזמן המסך לא יהיה מקום מקלט עבור הילדים"/ShutterStock

בזמן שרוב הילדים חיכו בקוצר רוח לחודשי הקיץ, חלק גדול מההורים חששו מבואם. לחופש הגדול יש אמנם לא מעט יתרונות, אך לצידם גם חששות. מה עושים עם הילדים ואיך דואגים שלא יהיה להם משעמם, מה לגבי קייטנה וכמובן - איך מונעים מהם לשבת כל היום מול המסך?

שאלנו את מדריכת ההורים, אירה קרייצ'מן, איך נכון להגביל זמן מסך לילדים במהלך חודשי הקיץ, ומה עושים אם הילד לא מוכן להתפשר.

ילדה צופה בטלוויזיה. ShutterStock
"גם אם תגבילו את הילדים בזמן מסך, ולא תמצאו אלטרנטיבות לשאר הזמן, הילד ימצא את עצמו במסך"/ShutterStock

האם חשוב להגביל זמן מסך לילדים בחודשי הקיץ?

"ראשית, יש לציין שחשוב שההורים והילדים יהיו באותו ראש", אומרת אירה. "שיהיו מתואמים ויהיו באותו קו. המסכים הרי מאוד מעניינים; הם מושכים וצבעוניים, אבל על ההורים להיות מודעים למה שקורה בתוך המסך".

איך נכון להגביל את זמן המסך לילדים?

"חשוב שזמן המסך לא יהיה מקום מקלט עבור הילדים. אם הילד חש תסכול, בקיץ או לא בקיץ, אסור שהמסך יהיה המקום שבו הוא פורק את התסכול שלו, כי אז, כשהוא נכנס לתוך המסך, הוא הופך למכור, שזה הפחד הכי גדול של ההורה.

איך כדאי להתנהל בקיץ?

"מומלץ לערוך עם הילדים לו"ז מסודר וברור, שיהיה מובן לשני הצדדים, ויש לעשות זאת אחרי הסבר מעמיק לילד, כדי שיבין מדוע זה הכרחי. כך, גם ההורים וגם הילדים ידעו בדיוק מתי מותר לצפות בטלוויזיה ומתי לא, וזה ימנע ויכוחים מיותרים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמא עייפה עם ילד. ShutterStock
"חשוב שההורים והילדים יהיו באותו ראש"/ShutterStock

ואם הילד דורש יותר זמן מסך?

"אז צריך לעזור לו למצוא עיסוקים בשאר הזמן. בסופו של דבר, גם אם תגבילו את הילדים בזמן מסך, ולא תמצאו אלטרנטיבות לשאר הזמן, הילד ימצא את עצמו במסך. זה בסדר שלילדים יהיה משעמם, כי כך הם ימצאו בעצמם את הפתרון. ילדים והורים תמיד מפחדים משעמום, אבל לא מדובר במשהו שצריך לפחד ממנו. צריך לתת לו מקום. אמנם לא לזמן ממושך, אבל זה בהחלט חיוני לילדים".

יש לך רעיונות לאלטרנטיבות מהנות למסכים?

"לדוגמה, כשאני יוצאת מהבית עם הילדים, בין אם זה לאירוע או מסעדה, אני שואלת אותם איזה משחק הם רוצים שאביא איתי. אם הם מעדיפים ציור או אולי פאזל. ואז למעשה אני מאפשרת לילד את הבחירה, והדבר נותן לו חופש להביע את עצמו".

לעמוד של אירה באתר B144>>
לאינדקס מדריכי הורים באתר B144>>

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully