וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשנות ישראלית בצל המלחמה: משחק הקלפים שמחבר בין דורות

בשיתוף B144

7.7.2024 / 9:43

כיצד רעיון שנולד מתוך רצון להעשיר את הדור הבא הפך למשחק המחבר בין דורות ומעמיק את הזהות הישראלית? כך שרון יעקובי פיתח משחק להעשרת הידע על ישראל, ומצא את עצמו מחזק את רוח העם בזמן מלחמה

משחק הטריוויה הכי ישראלי. יח"צ,
משחק הטריוויה הכי ישראלי/יח"צ

בתקופה מאתגרת זו, כאשר עם ישראל מתמודד עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, עולה סיפורו המרתק של שרון יעקובי - יזם ישראלי שפיתח משחק קלפים ייחודי בשם "הכי ישראלי". המשחק, שיצא לאור שבוע בלבד לפני פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, מציע דרך מרעננת ומהנה לחיזוק הקשר בין-דורי והעמקת הידע על ישראל.

חיילי צה"ל עם משחק הקלפים "הכי ישראלי". יח"צ,
חיילי צה"ל עם משחק הקלפים "הכי ישראלי"/יח"צ
שרון יעקובי. יח"צ,
שרון יעקובי/יח"צ

מלוחם למפתח משחקים: הסיפור מאחורי "הכי ישראלי"

שרון יעקובי, נשוי + 2, סמג"ד מילואים בחטיבת ירושלים, לא תכנן להיכנס לעולם פיתוח המשחקים. "לפני כשנתיים ישבתי עם הילדים ופתרנו תשבץ על ארץ ישראל", הוא מספר. "הבנתי שהדור הצעיר צריך לחזק את הידע בתחומים שונים כמו ההיסטוריה והמורשת הישראלית. בהמשך גיליתי שגם הדור הבוגר יותר יהנה ממשחק שמרחיב את האופקים, והחלטתי שאני חייב לעשות משהו".

מתוך רצון לחנך ולהעשיר את ילדיו, שרון החל לפתח משחק קלפים המשלב ידע על ישראל עם אלמנטים של משחק חברתי ומשפחתי. "כתבתי רשימת נושאים וערכים שרציתי לשקף במשחק והתחלתי באיסוף המידע", הוא מסביר. "ערכתי ניסויים רבים בכל מיני וריאציות של המשחק, הוספתי והורדתי שאלות רבות עד שהגעתי לנוסחה המאוזנת ביותר".

משחק לכל המשפחה

"הכי ישראלי" מיועד למשתתפים מגיל 8 ומעלה, אך שרון מדגיש כי המשחק מתאים לכל הגילים. "ההנאה ממנו גדלה כשמשחקים כמה דורות יחד", הוא אומר. "זה מייצר חיבור והיכרות מעמיקה של הדור הצעיר יותר עם הדור הוותיק".

המשחק כולל 200 קלפי משחק ומשלב שאלות ותשובות עם הרכבת מפה, מה שיוצר "דינמיקה מהנה סביב למידה משמעותית", מסביר יעקובי. "קיים איזון מושלם בין משחק ידעלמשחק חברתי/משפחתי ותחרותי".

משחק הטריוויה הכי ישראלי. יח"צ,
משחק הטריוויה הכי ישראלי/יח"צ

מהבית לשדה הקרב ובחזרה

השקת המשחק התרחשה שבוע בלבד לפני פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. שרון, שגויס למילואים, מצא את עצמו לוקח חלק בשני סבבי לחימה - ברצועת עזה ובגוש עציון ובימים אלו נערך לסבב שלישי ברצועה. למרות שהעסק החדש שלו נעצר בזמן שירותו, המשחק מצא את דרכו גם לשדה הקרב.

"המשחק ליווה אותנו והתגובות היו מעולות", הוא מספר. "זה משחק מאוד פטריוטי והתאים למצב הרוח באותה התקופה". שרון אף קיבל תגובות מלקוחות ששלחו את המשחק לחיילים ברצועת עזה, שמאוד נהנו לשחק בו.

מבט לעתיד

עם חזרתו ממילואים, שרון חידש את פעילות העסק. התגובות החיוביות שקיבל מלקוחות מעודדות אותו להמשיך ולפתח את המיזם. "קיבלתי תגובות ממשפחות ששיחקו בגילים מעורבים", הוא אומר. "התגובה הטובה ביותר היא שרבים מהלקוחות חוזרים ומזמינים משחקים נוספים לחברים ובני משפחה".

בתקופה מאתגרת זו, "הכי ישראלי" מציע לא רק בידור, אלא גם דרך לחזק את הקשר המשפחתי ואת תחושת הזהות הלאומית. זוהי תזכורת לכוחה של היצירתיות הישראלית ולחשיבות של שימור הידע והמורשת, גם - ואולי במיוחד - בזמנים קשים.

איך מזמינים את המשחק?

מכיוון ששרון גוייס לצה"ל מיד עם הוצאת המשחק לאור, טרם הוקם אתר להזמנות אונליין, ולכן ההזמנות מתבצעות ישירות דרכו, וישנן מספר נקודות איסוף ברחבי הארץ ואפשרויות למשלוח.

להזמנות: שרון 0545514808
hachi.israeli@gmail.com

למגוון חנויות צעצועים באתר B144>>

בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • b144
  • קלפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully