וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הארי ומייגן עזבו את בית המלוכה, ואיך זה קשור לעסק שלך?

בשיתוף B144, בשיתוף B144

16.2.2020 / 17:23

מהדוכס והדוכסית ועד לפיצרייה השכונתית, כל אחד זקוק למיתוג. קבלו כמה טיפים שיעזרו לעסק שלכם לבנות לעצמו מוניטין

הנסיך הארי ומייגן מרקל במהלך ביקורם ברבאט, בירת מרוקו 25 בפברואר 2019. רויטרס
יופי של מינוף למותג העסקי שלהם Sussex Royal. הארי ומייגן/רויטרס

כששמעתי שהנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל הודיעו על פרישה מרצון מבית המלוכה, ההפתעה הראשונית התחלפה במהרה במסקנה שהם ככל הנראה ירוויחו מהמהלך הזה אפילו יותר מלהיות "רק" זוג מלכותי. ואכן, לפי דיווחים בתקשורת, ההערכות הן שהסיבה האמיתית לפרישתם של השניים, ולוויתור מרצון על כל התפנוקים שמגיעים ביחד עם תואר האצולה, קשורה - ובכן - לכסף. בעיקר ברצון למנף את המותג העסקי שלהם Sussex Royal.

מדובר בתואר שהזוג המלכותי קיבל מהמלכה אליזבת לרגל חתונתם, ושימש אותם עד כה למטרות צדקה. ואולם, לפני כמה חודשים הארי ומייגן דאגו לרשום אותו כסימן מסחר, זאת במטרה להגן על המוצרים שבבעלותם, וכעת נראה שהם מתכוונים לעשות בו גם שימוש מסחרי.

המהלך של הארי ומייגן משקף לנו בצורה הטובה ביותר עד כמה המיתוג הפך לעניין קריטי, ולא משנה אם מדובר במיתוג עצמי (שנועד בעצם לשימוש מסחרי) או למיתוג עסק. רוצה לומר, אם אתה מוותר על תואר אצולה רק כדי שתוכל למתג את עצמך לשימוש מסחרי, אז ככל הנראה המהלך הזה צפוי להכניס לך הרבה מאוד כסף.

למעשה, הארי ומייגן לא לבד. רוב החברות בשוק משקיעות המון משאבים ומאמצים בתחזוקת מותג משלהן. המותג הוא הפנים של המוצר, הוא מייצג את הערכים המקושרים עם המוצר, כמו למשל חדשנות, יוקרה ואיכות, הוא מבדל אותו ממוצרים מתחרים, והוא מה שדוחף את הלקוח, בסופו של דבר, להעדיף אותו, להאמין בו, ולאהוב אותו.

אז מה זה בכלל מיתוג?

אתם אולי לא מודעים לכך, אבל המיתוג משפיע על כל הבחירות שלכם, מהפשוטות ביותר ועד למורכבות. למשל, אתם נכנסים לסופר ומתכננים לקנות פסטה - אבל באיזה סוג תבחרו? הרי על המדף תוכלו לראות לפחות 5 מוצרי פסטה של חברות שונות, שמבחינת רכיבים, מחיר ותכולת האריזה הם כמעט זהים לחלוטין. ואולם, מה שבכל זאת מבדיל בין הפסטות השונות הוא המיתוג.

לשם כך, משקיעים היצרנים מיליוני שקלים, כדי לספר לכם את הסיפור שמאחורי המותג שלהם: בין אם זה סיפור על מאמא איטלקייה עממית, מבוגרת וחביבה אשר לשה במו ידיה את בצק הפסטה; או אולי סיפור על פסטת פרימיום שמגיעה ממטבחו של שף מפורסם בעל ידי זהב.

רוצים לחזק את המותג שלכם? תנו למומחים של B144 לשווק את העסק שלכם בדרך הכי מקצועית שיש

אישה סופר. ShutterStock
אישה סופר/ShutterStock

ההשפעה של מיתוג על החיים שלנו אינה מסתיימת רק בסופר, היא משפיעה על העדפות רבות אחרות שלנו: מהמקום שבו בחרנו לגור, המוזיקה שאנחנו שומעים, האוכל שאנחנו אוכלים, השמפו שאיתו אנו חופפים את השיער, ועוד.

המותג מורכב מהמכלול של כל אלו: שם החברה והמוצר, הלוגו, הסלוגן, הצבעים, האריזה, הערכים והסיפור שמאחורי המותג. בעידן השפע היומיומי שאנו חיים בו, תוכלו להתבלט רק באמצעות מיתוג נכון, וליצור העדפה למוצר שלכם.

איך תחזקו את המותג שלכם?

בעלי עסק רבים טועים במחשבה שמיתוג הוא נחלתם של עסקים וארגונים גדולים בלבד. מיד כשאומרים "מיתוג" אנחנו נוטים לחשוב על "קוקה קולה" או על "קסטרו". למעשה, כל עסק צריך מיתוג, ולו הקטן ביותר. אז איך גם אתם יכולים לחזק את המותג שלכם? עקבו אחר הטיפים הבאים:

1. בחרו טון והישארו עקביים

הצעד הראשון בשמירה וחיזוק המותג שלכם הוא בחירת הטון. האם הפוסטים שלכם משעשעים, או רציניים ומשדרים מקצועיות? ומה לגבי הערכים שאתם משדרים לקהל הלקוחות שלכם? חשוב מאוד שתישארו עקביים והיצמדו לטון שבחרתם לעצמכם, כדי לשדר אמינות.

2. עקביות בפרסום והשיווק הדיגיטלי

בין אם זה בפייסבוק, באתר אינטרנט או בגוגל, חשוב מאוד לשמור על עקביות מבחינת תדירות הפרסום שלכם (כמות הפוסטים והכתבות שאתם מעלים), מבחינת סוג התוכן שאתם מפרסמים והשפה שלכם. מותג חזק הוא מותג שהלקוחות שלו יודעים למה לצפות ממנו, ולא כזה שמשתנה ומפתיע בכל פעם מחדש.

3. תהיו מקוריים

הימנעו מלשכפל תוכן. ככל שתהיו יותר מקוריים, כך תייצרו לעצמכם זהות מותגית איכותית וחזקה משלכם. נסו לחשוב מה מייחד אתכם, מה מבדל אתכם, וחשפו בפני הקהל את העמדות וההשקפות שלכם לגבי נושאים שנויים במחלוקת. גם אם אתם כותבים על אותם הנושאים כמו המתחרים שלכם, קחו את זה לכיוון מקורי משלכם. האידיאל הוא שכשלקוח יקרא את הפוסט שלכם הוא יוכל לומר בוודאות שאתם כתבתם את זה, גם מבלי להסתכל בשם העמוד המפרסם.

4. יצירת תוכן פרסונלי

אצל הרבה בעלי עסקים קטנים המותג שלהם הוא הם עצמם. כשחזות המותג שלכם היא אתם, קל יותר ליצור הזדהות ולשדר אמינות. לכן, חשוב להראות את הפנים שמאחורי העסק. שדרו אנושיות, אכפתיות, ענו לתגובות של העוקבים שלכם על הפוסטים השונים באמפתיה, שתפו ברגשות. נסו להימנע מפרסום תמונות ממאגרי תמונות והעדיפו תמיד תמונות אישיות, שמראות את הצד האנושי שמאחורי המותג שלכם.

בשיתוף B144, בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully