וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השימוש במוזיקה הוא עבור דברים עמוקים יותר, שצריכים להשתחרר"

בשיתוף B144

21.1.2021 / 14:38

טל גור חזר מניו יורק בעקבות הקורונה והקים את "אמנות ההקשבה", עסק בו הוא מטפל בעזרת מוזיקה באוכלוסיות שונות, החל מילדים ועד לבני הגיל השלישי. כעת, הוא מגלה דרכים יצירתיות לעבוד בזום וחולם על שימוש במוזיקה לקירוב לבבות בישראל

טל גור B144. Rathkopf photography,
טל גור B144/Rathkopf photography

החודשים האחרונים היו לא שגרתיים ולא פשוטים עבור כולנו, ולאור המצב B144 משיקה פרויקט חדש ומיוחד שנועד לפרגן לבעלי עסקים קטנים ברחבי הארץ. בכל פעם נביא לכם כאן את סיפורו של עסק אחר, על מנת שתוכלו להכיר אותו ואולי גם לתמוך בו. והפעם אנחנו משוחחים עם טל גור, מטפל ביצירה והבעה בתחום המוזיקה.

שם העסק: אמנות ההקשבה

שנת הקמה: 2020

ספר לנו על העסק שלך: "מדובר בעסק למתן שירותי טיפול ביצירה והבעה, דרך התמחות במוזיקה. הטיפול נותן מענה לצרכים רגשיים ונפשיים והעבודה נעשית עם אוכלוסיות מגוונות, החל מילדים שסובלים מעיכוב התפתחותי כלשהו, דרך אנשים על הרצף האוטיסטי או כאלו עם טראומה או קשיים ביחסים, ועד בני הגיל השלישי, שחיים עם דמנציה, אלצהיימר וכו'. המוזיקה, בכל מצב, היא פלטפורמה ליצירת קשר ואנחנו עובדים על מטרות טיפוליות שונות, שאני מציב יחד עם המטופל, אם הוא יכול לעשות זאת. אנחנו מקשיבים למוזיקה יחד ומפתחים שיחה - למה דווקא השיר הזה, מי הכיר לך אותו, האם תרצה לנסות לנגן אותו וכן הלאה. חלק גדול מהעבודה הוא האלתור, כי יש הרבה מטופלים שחווים קושי בלהיות נוכחים ברגע, אז אנחנו יוצרים מוזיקה מאפס, מהכלים שבחדר ואין שיפוט לגבי האם זה יפה או לא. השימוש במוזיקה הוא עבור דברים עמוקים יותר, שצריכים להשתחרר, או למען שיפור איכות החיים.

אני בעל תואר ראשון במוזיקה ותואר שני מבר אילן בטיפול במוזיקה ולאחרונה חזרתי מעשור בניו יורק, שם עברתי בין היתר הכשרה ב-NYU ועבדתי במסגרות שונות. כשחזרנו לישראל, בעקבות הקורונה, החלטתי להתמקד בקליינטורה פרטית ופתחתי את העסק החדש".

טל גור B144. טל גור,
טל גור B144/טל גור

איך B144 עוזרת לקידום העסק שלך? "ברגע שהקמתי את העסק, רציתי להגדיל את נפח הפניות אליי, אז בניתי את הדף ב-B144. כרגע אין לי אתר לאמנות ההקשבה, אז האפשרות לרכז את כל השיווק שלי ב-B144 ולייצר עמוד נחיתה היא מצוינת".

איך עוד אתה מקדם את עצמך בדיגיטל? "יצרתי פלייר, ששלחתי לרשימות תפוצה ומייל שהעברתי לכמה שיותר אנשים עם הסבר על העסק".

פרגן לעסק אחר: "יש לי קולגה בשם אהוד אטון, שפתח בית ספר למוזיקה במצפה רמון בשם Internal Compass. באים אליו ללימודים גבוהים, לימודי תעודה והוא עושה עבודה מדהימה ומפתח יצירתיות אצל מוזיקאי ג'אז. בדצמבר האחרון הוא אפילו עשה פסטיבל מקוון שהופעתי בו".

איך הקורונה השפיעה על העסק שלך? "בניו יורק, הכל נסגר ולכן חזרנו לישראל. כאן, טיפול במוזיקה נחשב כטיפול רגשי, אז הוא מוחרג גם כשיש סגר ומותר לנוע עבורו, כך שאני יכול לקבל אליי מטופלים. כמובן שאני עובד גם בזום עם מי שמעדיף זאת. יש לא מעט פניות בתקופה הזו, כי היא מעוררת המון קשיים אצל רבים והמוזיקה מרפאת, בעיקר כשהחרדה גוברת או יש קשיים במערכת יחסים למשל".

איזה טיפ יש לך לבעלי עסקים אחרים? "גמישות היא שם המשחק בעיניי. במקום לחשוב שמשהו לא עובד, עדיף להבין שכרגע קשה לכולם ושצריך לעשות את המקסימום כדי למצות את האפשרויות, כי המצב גם פתח המון אופציות חדשות. למשל, אותי זה הכריח ללמוד מיומנויות חדשות ולהשתמש בתוכנות שלא הכרתי בשביל העבודה בזום. חלק ממה שאנחנו עושים בטיפול זה הפקת מוזיקה ולמדתי שאפילו בזום, עם התוכנה הנכונה, אפשר להקליט שיר עם מטופל דרך המחשב".

איך אתה מדמיין את העסק שלך בעוד 5 שנים? "אני רואה אותו מתפתח יותר לכיוון של עשייה חברתית. קירוב לבבות מעניין אותי ואני רוצה לגשר על פערים באוכלוסייה בישראל ולהשתמש במוזיקה כמשהו שמפתח הידברות. כמובן שאני מקווה לגדול בעצמי ולהעסיק מטפלים שירצו לעבוד לפי השיטה שאני עובד בה".

לעמוד של אמנות ההקשבה ב-B144

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully