וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוגית בכירה מסבירה: איך להתכונן נפשית לליל הסדר?

בשיתוף B144

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 16:33

כחצי שנה לאחר השבת השחורה, יציינו בישראל את חג הפסח. ד"ר נגה נבארו, פסיכולוגית בכירה, מטפלת ומדריכה משפחתית וזוגית, עם כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לארוחת החג מעט יותר שלווים. צפו

בווידאו: פסיכולוגית בכירה מסבירה: איך להתכונן נפשית לליל הסדר?/עריכה: זיו שטיינר

ליל הסדר השנה צפוי להיות שונה לגמרי. סוג של חגיגה מהולה בעצב, זכר למאורעות הקשים ב-7 באוקטובר. לא מעט משפחות שיערכו את הסדר לא בטוחות איך לגשת אליו - האם מותר בכלל לחגוג, האם צריך לשנות אותו? שוחחנו עם ד"ר נגה נבארו, פסיכולוגית בכירה, מטפלת ומדריכה משפחתית וזוגית ומייסדת ומנהלת מכון שינוי, שהסבירה לנו איך להתכונן בצורה נכונה לאחד הערבים הכי חגיגיים בשנה.

משפחה חוגגת את ליל הסדר. ShutterStock
"אני לא ממליצה לעשות מליל הסדר אתר הנצחה"/ShutterStock

"אני נשאלת הרבה איך ניגשים לליל הסדר", אומרת ד"ר נבארו. "צריך הרבה סובלנות, רגישות וגמישות. חשוב לזכור שלא כולם יכולים לשבת עד הסוף. יהיו כאלו שיהיה להם קשה מדי וזה בסדר".

מה לגבי משפחות שאיבדו מישהו קרוב?

"אני לא ממליצה לעשות מליל הסדר אתר הנצחה, אלא להכניס את העצב כחלק מהמסורת. צריך לזכור שכל הנושא של אובדן ושכול הוא אינדיבידואלי. אחד יכול להיות עצוב כל הזמן ואילו השני יכול גם לשתות כוס יין או לספר סיפור מצחיק. זה לא אומר שהוא פחות עצוב או פחות באבל וצריך לכבד את כולם".

יש לך טיפים שיכולים לעזור להתכונן נפשית לערב החגיגי?

"אני ממליצה להוציא מהלקסיקון את המילה לחגוג, ובמקומה הלשתמש במילה התכנסות. השנה המילה לחגוג בעייתית, אז אפשר להגיד שאנחנו מתכנסים. בנוסף, חשוב לדעת לשים את הרגשות בצד, ולהתרכז לרגע בערב אחד. כדאי אף להיות רגישים וקשובים לעצמכם כדי לאפשר לנפש שלווה. ודבר אחרון ולא פחות חשוב - יין ישמח לבב אנוש".

לכרטיס העסק באתר B144>>

לכל הפיסכולוגים באתר B144>>

בשיתוף B144

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully