וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחור מבית טוב: כך תמצאו קבלן שיפוצים

בשיתוף B144, בשיתוף B144

31.5.2020 / 14:33

הסגר הארוך בימי הקורונה גרם לכם להבין שהבית זקוק לשדרוג? קבלן שיפוצים יוכל לעזור לכם למצוא את אנשי המקצוע המתאימים ולחסוך עלויות וכאבי ראש

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

אם התקופה הארוכה בסגר גרמה לכם לשים לב לכל הפגמים המעיקים והמציקים בבית, אתם לא לבד. בשוק הבניה יש סוגים רבים של אנשי ובעלי מקצוע, שכל אחד מהם מומחה בתחומו. אבל איך מאתרים את הטובים ביותר? צעד חכם יהיה למצוא ראשית כל קבלן שיפוצים, שינהל ויארגן את מבצע השיפוץ מההתחלה ועד הסוף.

מיהו קבלן השיפוצים?

כאשר משתמשים במילה "קבלן" מתכוונים בדרך כלל לקבלן בניין ולא לקבלנים מסוג אחר, כמו קבלני חשמל, למשל. גם קבלן שיפוצים לומד, כמו קבלן בניין, על שיטות בנייה, חומרי בנייה, ציוד, וכלי בניין ובטיחות. אולם הסמכת קבלני שיפוצים מותאמת למי שיהיה אחראי על ביצוע שינויים ושיפוצים במבנה קיים ולא למי שיפקח על בניית מבנה חדש.

מה ההבדל בין קבלן שיפוצים לבין שיפוצניק?

ברוב המקרים, הקבלן לא בהכרח מבצע את העבודות בעצמו, אלא מעסיק אנשי מקצוע, כאמור. זה דומה מאוד לקבלן אינסטלציה, שלא בהכרח מבצע את התקנת הצנרות השונות או תיקונים אחרים, אלא מעסיק לשם כך אינסטלטור - אחד או יותר. בצורה כזו הקבלן יכול לקחת על עצמו מספר פרויקטים במקביל ולהפנות לכל אחד את הפועלים הדרושים, בניצול זמן מקסימלי.

קבלני שיפוצים יכולים להירשם בפנקס הקבלנים, אבל אין חובה לכך על מי שעוסקים בתחום בתקציבים ובהיקפים נמוכים. עם זאת, יש יתרון גדול לשכירת קבלני שיפוצים מורשים שכן הם עוברים בחינות הסמכה משני סוגים - הראשונה לאחר סיום לימודיהם בקורס להסמכת קבלני שיפוצים (קורס קבלן 131) והשנייה לקראת הרישום בפנקס הקבלנים של משרד הכלכלה והתעשייה.

רוצים בעל מקצוע מקצועי ואמין? היכנסו ובחרו קבלן שיפוצים מומלץ עוד היום

sheen-shitof

עוד בוואלה!

החורף מגיע: כך תכינו את מערכת החשמל בבית לגשמים ולברקים

בשיתוף B144
אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
קבלן השיפוצים הוא איש המקצוע בעל הידע והמיומנות להיות האחראי על תהליך שיפוצים בהיקף יחסית נרחב שבו מועסקים כמה אנשי מקצוע/ShutterStock

מתי צריך קבלן שיפוצים?

אם החלטתם על שיפוץ יסודי ומקיף בביתכם או בדירתכם, לפני תחילת המגורים או במהלך תקופת המגורים, ככל הנראה תזדקקו לקבלן שיפוצים ולא לשיפוצניק.

כמו שאמרנו, קבלן השיפוצים הוא איש המקצוע בעל הידע והמיומנות להיות האחראי על תהליך שיפוצים בהיקף יחסית נרחב שבו מועסקים כמה אנשי מקצוע; החל מרכישת החומרים והעסקת הפועלים ולאורך כל שלבי העבודה, עד שהדירה או הבית ייראו כפי שחלמתם שייראו וכפי שתכננתם בעזרת מעצב פנים או אדריכל.

איזה קבלן שיפוצים אנחנו רוצים?

חשוב מאוד לבחור קבלן שיפוצים אמין ומנוסה כדי שהעבודה תתבצע במהירות, ביעילות, ובבטיחות. משום שהבחירה בקבלן שיפוצים היא בחירה באדם שיהיה אחראי על המתרחש בביתכם, לעתים אפילו בזמן שאתם ובני המשפחה ממשיכים להתגורר בו, חשוב גם שתוכלו לתת בו אמון מלא. זכרו שהקבלן יהיה האחראי על ביצוע השיפוצים על פי החוק והתקנים השונים וללא ליקויי בנייה, על שמירה על הניקיון ועל השקט כלפי השכנים ועוד.

איך נבחר קבלן שיפוצים?

כמו בבחירת כל איש מקצוע, הדרך הטובה ביותר היא לקבל המלצות מחברים, מכרים או בני משפחה. קבלן שיפוצים שעשה עבודה טובה, איכותית, ואמינה יודע ששמו יעבור מיד ליד וישיג לו עבודה נוספת, שכן זוהי הדרך העתיקה והיעילה ביותר לבחירת איש מקצוע.

במידה ואף אחד מסביבתכם אינו מכיר או ממליץ על קבלן שיפוצים, ניתן להיעזר בהמלצות של אנשי מקצוע מהתחום - מעצבים, קבלני בנייה, ספקים ועוד. אם שכרתם אדריכל לתכנון הבית המשופץ, יש להניח שגם הוא או היא יוכלו להציע ולהמליץ על איש מקצוע מתאים שכזה.

ניתן להגיע אל קבלני שיפוצים גם באמצעות מדריכים שונים, מגזינים מקצועיים, ואתרי האינטרנט העוסקים בתחום השיפוצים. במקרה כזה חשוב לבקש מקבלן השיפוצים שמות וטלפונים של לקוחות קודמים כדי להיווכח שאכן מדובר באיש מקצוע שבידו תרצו להפקיד את המפתח לביתכם ואת האחריות לתהליך החשוב והיקר של שיפוץ הבית.

מחיר עבודתו של קבלן השיפוצים הוא מרכיב מרכזי בבחירתו לעבוד בביתכם אבל זכרו שהמחיר הוא רק החלק האחרון בפאזל. לפעמים המחיר של בחירה שגויה יהיה גבוה הרבה יותר ממחיר עבודה של קבלן שיפוצים יקר יחסית, אבל מקצועי ומנוסה.

B144 עוזר לכם לבחור גם באמצעות מחירונים, ומציג עבורכם את המחירים המומלצים בשוק:

פירוק קיר בטון מחיר למ"ר 500 - 300 שקלים
פירוק קיר גבס מחיר למ"ר 100 - 50 שקלים
פירוק קרמיקה מחיר למ"ר 150 - 50 שקלים
בניית קיר גבס מחיר למ"ר 240 - 165 שקלים
הנמכת תקרה (גבס) מחיר למ"ר 250 - 165 שקלים
קרניז גבס מחיר למטר אורך 300 - 175 שקלים
שפכטל מחיר למ"ר 55 - 45 שקלים
בידוד לקיר גבס מחיר למ"ר 60 - 40 שקלים
איטום חדר רחצה מחיר למ"ר 150 - 50 שקלים
טיח לפנים הבית מחיר למ"ר 125 - 65 שקלים
צבע לפנים הבית מחיר למ"ר 40 - 30 שקלים
צביעה חיצונית מחיר למ"ר 50 - 40 שקלים
נקודת חשמל חדשה 300 - 200 שקלים

בשיתוף B144, בשיתוף B144
  • עוד באותו נושא:
  • קבלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully